Mitä te teette hillitäksenne ilmastonmuutosta?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Isoimmat jutut lienee lapsettomuus, kerrostalossa asuminen, ei lentomatkailua, vähäinen lihan ja maitotuotteiden syönti. Kotimaan ruokaa.
Tällä pääsee jo pitkälle.
Tämä
Olen ollut 35 vuotta vegaani, kannatan klassista luonnonsuojelua ja tuotantoeläinten aseman parantamista; vesistöt,metsät, luonnon monimuotoisuus, eliölajit jne ja kannatan saasteiden/päästöjen vähentämistä ihan jo saasteiden ja ilmanlaadun kannalta. Mutta en usko, että ihmisen toimilla pystyy enää tekemään mitään ilmastonmuutokselle, edes hidastamaan vaikka hiilidioksidipäästöjä saataisiinkin ( ei saada, ei poliittista, taloudellista tahtotilaa ) vähennettyä.
Menee sopeutumisen puolelle ihmiskunnalla väistämättä. Pyrin toki elämään länkkäriksi mahd. ekologisesti.
Mitäpä tässä voisin tehdä auringon syklisyydelle.
En tee yhtään mitään. Käytän lentokonetta kuten ennenkin. En lajittele jätteitä ja niin edelleen
En matkusta ulkomaille, käytän julkisia, en omista autoa, asuntomme on pienehkö, mutta viihtyisä.
Jos maapallolla olisi Suomen väestöntiheys niin maapallon asukasmäärä olisi n. 2,2 miljardia. Päästöt olisi maailmalaajuisesti yli 3 kertaa pienemmät kuin nyt.
Case glosed!
Yritän vähentää netin käyttöä, koska internet aiheuttaa noin 40 kertaa enemmän päästöjä kuin koko Suomi.
Vierailija kirjoitti:
=D Koetan nauraa näille aloituksille. =D
Suomi estää ilmaston lämpenemisen.
Näin kun jokainen ajattelee ympäri maailmaa niin onhan se vaikea mitään estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
=D Koetan nauraa näille aloituksille. =D
Suomi estää ilmaston lämpenemisen.
Näin kun jokainen ajattelee ympäri maailmaa niin onhan se vaikea mitään estää.
Minä minä minä
Vastustan kehitysmaalaisten ma aha nmuu ttoa. Kotonaan aiheuttavat vähemmän kasvihuonekaasuja.
Poltan kumirenkaita ja isoja jätekokkoja. On liian kylmä.
Syön jokapäivä paljon lihaa,ajan autolla joka kuluttaa vtusti polttoainetta,käytän päivittäin koneita jotka kuluttaa polttoainetta,minulla on kolme koiraa ja kaksi hevosta,viljelen jonkinverran maata.
miten voi tehdä mitään olemattomalle asialle.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tässä voisin tehdä auringon syklisyydelle.
On jännä sykli, kun lämpenee vain. 5 mrd vuotta paisteli menemään, mutta sitten tuli "sykli". 😂
En tee mitään. Olen siinä mielessä kyyninen (tai realisti), etten usko, että maailmanlaajuisesti ihmiset saataisiin vapaaehtoisesti niin paljon mukaan, että sillä olisi käytännön merkitystä. Käytännössä vaikutuksia saadaan vain valtioiden tekemillä päätöksillä, jotka pakottavat ihmiset toimimaan tietyllä tavalla, ja teollisuudella on myös suuri rooli. Valtioiden päätöksissäkin pitäisi saada enemmistö maailman valtioista mukaan. Suomi voi yksin kituuttaa itsensä hengiltä, mutta sillä ei olisi isossa mittakaavassa merkitystä.