Mitä te teette hillitäksenne ilmastonmuutosta?
Kommentit (107)
Hiilijalanjälkilaskurin mukaan jalanjälkeni on noin kolmannes suomalaisten keskiarvosta, mikä musta on käsittämätön asia, koska en koe eläväni millään muotoa askeettisesti.
Ja ei, en todellakaan sano tuota kerjätäkseni jotain glooriaa. Voisin tehdä paaaljon enemmän, mutta olen laiska ja mukavuudenhaluinen.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Ilmasto muuttuu, minä en.
Sama täällä. Luulisin, että aurinko vaikuttaa ilmastoon enemmän kuin minä. Roskaamista toki yritän välttää.
Vierailija kirjoitti:
Noudatan vihreiden puheenjohtajan esimerkkiä ja ajan diesel-autolla
Täällä sama, mutta sen lisäksi jätän auton yksi tyhjäkäynnille parkkipaikalle kun menen nukkumaan.
On sitten aamulla mukavan lämmin auto lähteä töihin.
Kierrätän ja ostan ruokaa vain suomesta ja suomalaista.En tilaa turhia temu roinia.Valmistan itse ruokamme .Emme käy ulkomailla ja ajamme autolla melkein vain kaupan käynnit noin 1-2 km kerran viikossa.En osta koneita kotiin jos sen voi korjata .Käytän kesto kassia .Leikkaan ruohikon sähkö leikkurilla ja jätän ruohon pätkät humukseksi ruohon sekaan.Korjaan vaateitamme jos se onnistuu .Ehkä siinä jollekkin on ohjeita mitä voi tehdä .
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajilla on järjetön hiilijalanjälki.
Tämä sana on ehkä tämän aivopesueliitin karmivin leimakäsite, mitä on keksitty.
En omista koiraa enkä aja fossiilisilla polttoaineilla, mutta en tee sitä ilmastonmuutoksen vuoksi, vaan siksi, ettei minulla ole aikaa koiralle, enkä halua pilata luontoa öljyn käytöllä.
Suosin lähellä kasvanutta ruokaa ja julkista liikennettä. En osta turhan päiten mitään ja pyrin korjauttamaan sen mikä menee rikki.
Syön vegaanisesti, ostan äärimmäisen harvoin huonekaluja tai muuta sisustusroinaa, ostan harvoin vaatteita tai kenkiä, en matkustele ulkomailla lentäen tai muutenkaan, en ole juuri matkustellutkaan, ei ole autoa, kierrätän roskat. Siinäpä ne oli. Hiilijalanjälki on aika pieni keskivertoon nähden, mutta sitä nostaa paljon asuinpaikkakunta. Täältä puuttuu jokin systeemi, mikä jollaib hiilijalanjäljeltään pienemmällä asuinpaikkakunnalla on.
Joihinkin noihin on ainakin osasyynä taloudelliset seikat eli eipä ole rahaakaan matkustella.
Ilmasto aina muuttuu. Asialle ei voi tehdä mitään. Taas tätä ihmisen hybristä ja röyhkeyttä luulla, että meidän säälittävillä teoilla olisi yhtään mitään vaikutusta ilmastoon. LOL
Niin kauan kun yksikin yksityislentokone lentää en tunne minkäänlaista tarvetta muuttaa yhtään mitään elämässä.
Sitten kun jokaiselle annetaan syntymän jälkeen sama hiilidioksiidi määrä käytettäväksi loppuelämäksi niin sitoudun siihen. Siitä määrästä ei yksikään voi sitten livetä. Tällöin ollaan kaikki ihmiset tasavertaisia asian suhteen eli jokainen ymmärtää, että tämä ei tule koskaan toimimaan.
En syö hernekeittoa kovin usein.
Hillitseminen ei ole paras mahdollinen sana. Se on kuin uunissa liian kauan ollut ruoka - jos heti paikalla repii pois, ehkä se ei atomeiksi hajoa, mutta ei siitä epäpalanutta saa.
Vaatteet ostan pitkälti käytettynä. Syön kasvisruokaa. Ajan sähköautolla. Asunnossa on ilmastoystävälliset sähköt osittain. Vältän lentämistä, mieluummin matkustan kotimaassa. Elämäntapa sopii minulle hyvin. En koe jääväni paitsi mistään. Liharuokia olen inhonnut muutenkin aina, lähes 30 vuotta sitten siirtymä kasvisruokaan oli tosi helppo. Eipä sille kai mitään voi, jos rakastaa lihoja ja matkustamista lentokoneella. Elän omalla tavallani, muut elävät omalla tavallaan.
Hiilidioksidi on ravintoa kasveille. Ajan autolla ja autan kasveja.
Vierailija kirjoitti:
En lentomatkaile eikä ole lemmikkieläimiä.
Sori vaan mutta et oikeasti tee mitään.
Kaksi jääkaappia ja kolme pakastinta päällä ovet selällään jatkuvalla syötöllä. Ylipainoa on kyllä alkanut tulla perkele kun ruuat meinaa mennä pilalle, eli joutuu syömäänkin jatkuvalla syötöllä!!1 Tuo on mun keino estää ilmaston lämpeneminen.
Kaikki saatanan maaseudun akat taas olevinaan kehuskelemassa sillä ettei itsellä ole mitään elämää 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Syön vegaanisesti, ostan äärimmäisen harvoin huonekaluja tai muuta sisustusroinaa, ostan harvoin vaatteita tai kenkiä, en matkustele ulkomailla lentäen tai muutenkaan, en ole juuri matkustellutkaan, ei ole autoa, kierrätän roskat. Siinäpä ne oli. Hiilijalanjälki on aika pieni keskivertoon nähden, mutta sitä nostaa paljon asuinpaikkakunta. Täältä puuttuu jokin systeemi, mikä jollaib hiilijalanjäljeltään pienemmällä asuinpaikkakunnalla on.
Joihinkin noihin on ainakin osasyynä taloudelliset seikat eli eipä ole rahaakaan matkustella.
Otan osaa todella köyhään elämääsi. Kuolet ilman että näet mitään maailman hienoudesta.
Uusi jääkausi tulee aivan varmasti ja silloin on hyvä että lähtökohta on lämpimämpi.
Tosiaan, kuka muistaa vielä jotain" ilmastonmuutosta". Huuukeös. 🤣🤣🤣🤣