Kolhin miehen autoa vähän parkkiksella niin mies sai hirveet raivarit.
Miten voi mennä maltti noin pienen asian takia kun autossa on kumminkin kasko ja omavastuu on 200€ jonka minä tietty maksan.
Kommentit (105)
Miksi ajelette muiden autoilla noin ylipäätään? Lapsuuden kodissa iskän auton lainauksen vielä ymmärtää, mutta aikuiset ihmiset maksattavat auton muilla ja käyttelevät vaan tyytyväisen ilman häpeää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajelette muiden autoilla noin ylipäätään? Lapsuuden kodissa iskän auton lainauksen vielä ymmärtää, mutta aikuiset ihmiset maksattavat auton muilla ja käyttelevät vaan tyytyväisen ilman häpeää?
Miksen ajaisi ? Ei mies autoa tarvitse työpäivinä aina edes työmatkaan, itse usein pyytää iltavuoroon viemään ja joskus aamu-/päivä vuorossa käy tauolla hakemassa minut, että saan auton käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto jota on kolhittu ja ylimaalattu, ei ole haluttu vaihdokki. Vaikka itse lommo korjataan, vaihtoarvo tippuu koska harvempi haluaa ostaa kolhittua autoa. Eli se 200 eur on sen hetken kulu. Toinen kulu realisoituu, kun viette auton vaihtoon ja kerrotte myyjälle että auto on ylimaalattu. Hyvitys tippuu heti alaspäin.
Sinä varmaan oletkin niin hölmö että kerrot tuollaisia asioita kun olet autoasi vaihtamassa.
Sinä oletkin( huom sana varmaan puuttuu) hölmö ettet tiedä että korjaamo käynneistä jää sähköinenjälki.
Jos auto näyttää täysin ehjältä ja autoa ei ole lunastettu niin sillä ei ole mitään väliä vaikka auto olisikin ollut kunnolla rutussa,ei vaikuta hyvityshintaan mitenkään koska kolarista ei ole mitään merk
Tässä taas näkyy naisten pinnallisuus, jos auto "näyttää" ehjältä ja "paperilla ei näy mitään", niin kaikki on muka ok, vaikka alusta ja runko olisi ihan solmussa... en kyllä osta ikinä naisen rikottavana ollutta käytettyä autoa.
Kyllä siitä remontista ihan riittävästi vaivaa tulee, vaikka onkin vakuutus ja pieni omavastuu.
Auton arvo alenee jos se on kolaroitu, vaikka olisi korjattukin
Mitähän tuo kolhin vähän oikeasti meinaa? Eh heh.
Vierailija kirjoitti:
Auton arvo alenee jos se on kolaroitu, vaikka olisi korjattukin
Ei alene jos se ei näy missään,autossa tai historiassa.
Kolhut autossa v*tuttaa aina tuli ne sitten omalla toiminnalla tai toisen. 200€ omavastuu ei ole mitään kun pitää nähdä melkoisesti vaivaa. Käydä korjaamolla, varata korjausaika, miettiä työmatkat kun auto korjaamolla ja kaikkea muuta. Välttämättä korjaus ei edes onnistu täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä teet vakuutusilmoituksen, varaat huoltoajan, kuskaat miehen töihin, yms kun auto on korjauksessa?
Sinustako nainen ei osaa näitä tehdä? Ymmärräthän että moni nainen elää ihan itsekseen ja tekee kaikki mahdolliset asiat ihan itse?
Usein eivät osaa. Naiset ajaa kolhituilla autoilla.
Meillä meni auto romuttamolle, kun unohdin käsijarrun ja auto oli alamäessä vaihde vapaalla ja liukui puuta päin. Olisin korjauttanut ja maksanut vauriot kyllä. Mies ei suuttunut.
Ikävä kuulla että laatikko jossa on pyörät on noin iso asia. Moni mies onkin aika pikkupoika autonsa kanssa: sitä ei saa muut kolhia ja sen pitää olla hiekkalaatikon paras.
Maailma on autoja täynnä ja taitavia korjaamoja kyllä löytyy niiden korjaamiseen aina joten on vain ihmisen työ kerätä rahaa tarpeeksi mitä sitten haluaakaan ajaa eli ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on suomalainen ilmiö. Ei ymmärretä että tavalliset käyttöautot on tehty käyttöä varten ja kyllä niihin kolhujakin sitten vähitellen tulee. Syynä hysteeriseen suhtautumiseen tietty tapissa oleva hintataso, korjaukset ovat tolkuttoman kalliiksi hinnoiteltu ja uusien autojen hintataso pilvissä mojovan autoveron takia.
Juuri näin. Muualla maailmassa ei edes ole autoveroa. Sama toyota corolla on 10k€ kalliimpi täällä kuin Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut värisävyt ja riippuen korjaamosta jonkin esim puskurin värisävyn eron jo huomaa kun autoa sitten myy
Automerkkien eri väreissä on värikoodit,ei niissä mitään värisävyjä ole jos hommat tehdään oikein.
Auringon uv valo muuttaa ajan saatossa sitä sävyä, eikä se värikoodeista huolimatta varmasti satu kohdalleen auringon uv valon muuttaman sävyn kanssa viereisissä koripelleissä, jollei sitten maalaa koko auton, mutta se ei ole taloudellisesti järkevää jos vain yksi koripaneeli, esim. ovi tai etulokasuoja on vaurioitunut.
Ihmeellistä ylimielisyyttä naisilla puolustella omaa huolimattomuuttaan ja piittaamattomuuttaan sekä vierittää syy muiden niskoille. Käsittämätöntä vastuuttomuutta!!!
H
No en ole. Mulla ollut erilaisia autoja reilu 10 vuotta ja pahin mitä on tapahtunut, on että peruutin parkkipaikalla vetokoukun kiinni ylöspäin kaltevaan sorapenkkaan. Ei vaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut värisävyt ja riippuen korjaamosta jonkin esim puskurin värisävyn eron jo huomaa kun autoa sitten myy
Automerkkien eri väreissä on värikoodit,ei niissä mitään värisävyjä ole jos hommat tehdään oikein.
Todellakin on. Kolme vuotta vanhan auton viet maalaamolle ja vaikka värikoodi sama niin onhan siinä 3v ikäisessä maalipinnassa ja tuoreessa maalipinnassa sävyero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on. Kolme vuotta vanhan auton viet maalaamolle ja vaikka värikoodi sama niin onhan siinä 3v ikäisessä maalipinnassa ja tuoreessa maalipinnassa sävyero.
Kolme vuotta vanhan auton? Jos on niin paljon löysää rahaa että voi ajaa noin uudella autolla niin eiköhän se ole sama vaikka maalata koko kottero niin ei pääse sävyero pistämään silmään.
Vierailija kirjoitti:
Kasko korvaa vaan jos joku muu kolhii sitä autoa. Ei silloin jos itse kolhit.
Nyt on kyllä joku aivan kujalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä kolhin autoa. Mun mies saa pitää suunsa ihan supussa. Minä maksan huollon, auton kuukausi erät ja bensat. Ihan saa olla siinä kohtaa hiljaa.
Ketä kiinnostaa? Sä olet hirviö ja sun mies on täys nössö, sovitte toisillenne varmaan hirveen hyvin, paitsi että kumpikin unelmoi jostain paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla että laatikko jossa on pyörät on noin iso asia. Moni mies onkin aika pikkupoika autonsa kanssa: sitä ei saa muut kolhia ja sen pitää olla hiekkalaatikon paras.
Maailma on autoja täynnä ja taitavia korjaamoja kyllä löytyy niiden korjaamiseen aina joten on vain ihmisen työ kerätä rahaa tarpeeksi mitä sitten haluaakaan ajaa eli ostaa.
Joo niin rahalla saa vaikka uuden jos entinen on rutussa niin pääsee sitten taas tienaamaan sitä rahaa jolla saa sen uuden laatikon maksettua.
Jos minä kolhin autoa. Mun mies saa pitää suunsa ihan supussa. Minä maksan huollon, auton kuukausi erät ja bensat. Ihan saa olla siinä kohtaa hiljaa.