Mulla on todella kipeä selkä töissä ja töiden jälkeen. Olenko huonokuntoinen vai onko työ liian rankkaa fyysisesti?
Olen 30-vuotias sairaalahuoltaja. Työpäivän aikana askelia tulee yleensä (ainakin puhelimen mittarin mukaan) n. 13 000. Päivän puolivälin jälkeen minulla alkaa iltapäivästä todella kova selkäkipu. Varsinkin jos vaihdan lakanoita, kannan jotain painavaa tai kyykistyn maahan. Mua kiinnostaisi tietää, että johtuuko tämä huonosta lihaskunnosta vai mistä. Tiedän että tällä alalla monille kehittyy selkä- ja hartiaongelmia, mutta itse olen tehnyt tätä vasta n. vuoden.
Kiitos
Kommentit (23)
Jalat ovat tärkeät ,kengät pitää olla hyvät ja jalkaterää tukevat. Myös ortopediset pohjalliset ovat hyvät.Minulla kipu johtui nivelrikosta polvissa. Korjaus leikkausten jälkeen kivut hävisivät sekä polvissa että selästä.
Käy lääkärissä, joka todennäköisesti laittaa sinut fysioterapeutille. Todennäköisesti kropassa on jotakin virheasentoa, mikä aiheuttaa kipua, mikä taas voi johtua monesta syystä (yliliikkuvuutta, kireyksiä, heikot lihakset jossakin kohdassa) mutta ongelma on usein korjattavissa ihan jumpalla.
Kiitos kaikille kommenteista! Asentoihin kannattaisi tosiaan kiinnittää huomiota. Pidän sandaaleita työkenkinä.
Ap