Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun poika sai c-paperit ja salaa häpeän sitä.

Vierailija
15.08.2025 |

En voi tietenkään hänelle sanoa siitä mitään mutta olin aina luullut ja olettanut että hän käy armeijan. 

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta kun c-miehenä kerran vein työpaikan yhden RUKin käyneen rauhanturvaajanakin toimineen tutun nenän edestä. Tuli siis valituksi paikkaan sen jälkeen kun itse ensin kieltäydyin työtarjouksesta. Oli vaativa asiantuntijatyö teknologiateollisuudessa.

Oliko hankitut vai terveyssyistä saatu vapautus?

Ei sellaisia asioita työhaastatteluissa kysytä.

Ei toki, mutta täällä kysytään. Hankitut vai oikeeseen syyhyn perustuva?

Vierailija
102/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin C-paperit (en halunnut puolustaa EU liittovaltiota) ja ihan tyytyväinen olen kun tienasin yli 40k ekana työvuonna kun ikätoverit vielä eli opintotuella.

Mutta kuitenkin koet olevasi inhimillinen ihminen, ja kaipaat rakkautta ja tukea sinun kumppanilta? Ja haluat voida itkeä hänen edessään ja saada lohdutusta? Tiedätkö että olet aika selkärangaton ihminen ja et ansaitsisi läheisyyttä tai kohtuutta elämässä, kun olet itse tehnyt omat valinnat

Miten tämä liittyy armeijaan? Ei kai siellä opita itkemään yhdessä?

Ei kun tuollaiset selkärangattomat ihmiset eivät yksinkertaisesti ansaitse inhimillisyyttä. 

Se on sinun mielipiteesi. Muilla voi olla toisenlaisia mielipiteitä siitä, onko selkärangatonta, ettei opettele tappamaan ja halua tykinruoaksi. Varmaan joidenkin luonteeseen armeija sopii paremmin kuin toisten eikä sillä ole tekemistä selkärangan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin C-paperit (en halunnut puolustaa EU liittovaltiota) ja ihan tyytyväinen olen kun tienasin yli 40k ekana työvuonna kun ikätoverit vielä eli opintotuella.

Mutta kuitenkin koet olevasi inhimillinen ihminen, ja kaipaat rakkautta ja tukea sinun kumppanilta? Ja haluat voida itkeä hänen edessään ja saada lohdutusta? Tiedätkö että olet aika selkärangaton ihminen ja et ansaitsisi läheisyyttä tai kohtuutta elämässä, kun olet itse tehnyt omat valinnat

Miten tämä liittyy armeijaan? Ei kai siellä opita itkemään yhdessä?

Ei kun tuollaiset selkärangattomat ihmiset eivät yksinkertaisesti ansaitse inhimillisyyttä. 

Se on sinun mielipiteesi

On sillä valitettavasti. Olet ehkä vähän naiivi vielä, mutta jos käytännössä huijaa ja hankkii tekosyyn verukkeella vapautuksen, sellainen ei ole kovin luotettava ihminen, ja ansaitsevat samanlaisen kohtelun. Kun itsekin kasvat vähän, niin varmasti ymmärrät.

Vierailija
104/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis todellakaan häpeä mun poikaa vaan tuen häntä kaikessa mutta tää asia ihmetyttää mua koska hän on pyytänyt vielä 17-vuotiaana mua mukaansa lääkäriin. Tiedän että hänellä on masennusta mutta oon ymmärtänyt että silloin vaan siirretään eli pelkään että asiat on huonommin kuin mitä hän kertoo eikä ole vaan pelkkää pientä masennusta. 

AP 

Masennusta ja siltikö hän seurustelee? Taitaa olla monessa mielessä pelkkä hupidiagnoosi, kun kuitenkin jaksaa seurustella, mutta ei käydä armeijaa

Joo ja moni varusmies ei sit kelpaa kellekään naiselle vaan on sinkkuna ja neitsyenä siellä niinku mä

Vierailija
105/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo kamala. En sitä hänelle näytä vaan kannustan. Samalla oon vähän huolissani että ehkä hänen asiansa on huonommin kuin mitä hän uskaltaa kertoa koska ei kait niitä helpolla saa? 

MIstä sä edes puhut?

Vierailija
106/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä armeijaan mut olla joku puolen vuoden kirjuri siellä. Niin kukaan ei vittuile ettei ois käyny inttiä mut pääsee todella helpolla.

No nii-i. Mä kävin aliupseerikoulun jolla ei tee hevon helvettiäkään ja joutu olemaan vuoden. Mut mun pikkuveli oli vaan 0,5 vuotta ja sen jälkimmäisen 6kk se vaan nukku sen tyttöystävän vieres ja oli töis ja sai parempaa palkkaa vartijana ku mä päivärahaa siellä intissä 😂

Aika iso katkeruus jääny mulle siitä vuoden asepalveluksesta tätä maata kohtaan.

Olisit siis ylpeämpi siitä että olisit ollut kotona nukkumassa kuin siitä että näit vähän enemmän vaivaa jä kävit aliupseerikoulun? 

Haluaisitko sä olla mielummin vankilassa 6kk vai 12kk?

Ei kukaan

Ei se kaikille vankilalta tunnu. Moni haluaa ihan urankin armeijassa 

Vierailija
107/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ihan ymmärrä miten masennus estää seurustelun? 

Ap

Vierailija
108/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa lukea koko trolliketjua läpi, mutta C-paperit saa monesta muustakin syystä kuin mielenterveydenongelmien takia. Omalla pojallani syy oli liian hankala atooppinen ihottuma. Mahdollisen kriisin aikana hänet silti kutsuttaisiin hommiin, ja mielellään menisi.

Vierailija
109/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua wt mt osastoa koko nykysukupolvi ,ahdistutaan kun äiti ei ole laittanut hammasharjaan tahnaa...voi vattu .

Vierailija
110/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan aikaan sotaan lähdettiin alaikäisenä. Täysi-ikäisyyden raja oli vissiin 21. 

Mun isän sotakirjeistä ilmenee, miten vanhemmat holhoojina joutui hoitamaansotaan lähteneiden poikiensa paperiaisoita, kun olivat alaikäisiä itse hoitamaan. 

Vierailija
111/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodan aikaan sotaan lähdettiin alaikäisenä. Täysi-ikäisyyden raja oli vissiin 21. 

Mun isän sotakirjeistä ilmenee, miten vanhemmat holhoojina joutui hoitamaansotaan lähteneiden poikiensa paperiaisoita, kun olivat alaikäisiä itse hoitamaan. 

Jossaki Olli Suomisen elokuvassa ne parikymppiset tulee takasin rintamalta ku jatkosota päättyy ja niillä on sopeutumisvaikeuksia ku ne jatkaa lukiota ku ne on sodan kokeneita jermuja ja lukion opettaja kohtelee niitä ku lapsia

Vierailija
112/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskin tyttäreni ottaa poikaystävältä  selville 4 asiaa ennen kuin alkavat vakituisesti seurustella. Yksi noista oli, onko käynyt armeijan. 

Vierailija
113/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Nyt hän voi keskittyä vaikkapa opiskeluun taikka töihin! Olen iloinen poikasi puolesta.

Vierailija
114/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty jos sai aiheest C-paperrit voi olla ongelma, mutta ne voi "ostaa"

Riittää kun kertoo kutsuntalääkärille käyttävänsä huumeita. C-babers tulee kuin apteekin hyllyltä. Eikä ole pakko oikeasti käyttää huumeita. 

Vierailija
115/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty jos sai aiheest C-paperrit voi olla ongelma, mutta ne voi "ostaa"

Riittää kun kertoo kutsuntalääkärille käyttävänsä huumeita. C-babers tulee kuin apteekin hyllyltä. Eikä ole pakko oikeasti käyttää huumeita. 

Ei oo sit lukenu hirveesti Vietnamin sodasta ne kutsuntalääkärit

Vierailija
116/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksa lukea koko trolliketjua läpi, mutta C-paperit saa monesta muustakin syystä kuin mielenterveydenongelmien takia. Omalla pojallani syy oli liian hankala atooppinen ihottuma. Mahdollisen kriisin aikana hänet silti kutsuttaisiin hommiin, ja mielellään menisi.

Meillä poika sai C- paperit ortopedin lausunnon perusteella.  Pää erittäin terve.

Vierailija
117/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

C kupin naista vois siis papereiden mukaan kouria luvalla

Vierailija
118/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se kaikille vankilalta tunnu. Moni haluaa ihan urankin armeijassa"

Vähänkin fiksummalle tyypille se on melkeinpä helvettiä.

Vierailija
119/119 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kun tuollaiset selkärangattomat ihmiset eivät yksinkertaisesti ansaitse inhimillisyyttä"

Mistä lähtien sinä olet saanut päättää, kuka ansaitsee tai ei ansaitse inhimillisyyttä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme