Mun poika sai c-paperit ja salaa häpeän sitä.
En voi tietenkään hänelle sanoa siitä mitään mutta olin aina luullut ja olettanut että hän käy armeijan.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin onnellinen ettei armeijaa oo käyty, koska Suomi on sodassa vuoden sisällä.
Miksi Suomi olisi sodassa? Täältä viedään ilmaisiksi maamineraalit ja sitten ei ole enää mitään ryöstettävää jäljellä.
Venäläiset ovat aina keksineet ryöstettävää Suomesta - jos ei muuta niin ihmisiä orjiksi.
Mitä Venäjä tekee suomalaisilla orjilla? Ei yhtään mitään. Kaikkea tekin uskotte.
Laittavat sotimaan tietenkin, kuten nytkin tekevät vährmmistökansoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on "hankitut" c-paperit, niin häpeän valtavasti poikaasi. Jos on joku oikea syy, kuten sairaus, niin eihän sille mitään voi. Mutta c-papereiden tietoinen hankkiminen on merkki poikuudesta ja epäkypsyydestä, ja on melko selvää, ettei siitä pojasta ikinä kasva miestä....
Armeijaan kutsututhan ovat vielä pojan iässä muutenkin. Näyttävätkin melkein lapsilta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaikki miespuoliset sukulaiset on luutnantteja. Mun isä veljineen ja kaikki serkut.
Onneksi olen nainen. Olisi ollut todellakin painetta päästä myös luutnantti arvoon. Entä, jos en olisi kyennyt.
Ihme että kaikki nimenomaan luutnantteja. Ei yhtään vänrikkiä muttei myöskään yliluutnanttia.
Näin on. Olihan ne ensin vänrikkejä, mutta myöhemmin korotus luutnantiksi.
Mun isä osallistui viime sotaan 3 vuotta ja oli siellä sodassa lopulta vänrikki, mutta sodan jälkeen vuosia myöhemmin luutnantti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on "hankitut" c-paperit, niin häpeän valtavasti poikaasi. Jos on joku oikea syy, kuten sairaus, niin eihän sille mitään voi. Mutta c-papereiden tietoinen hankkiminen on merkki poikuudesta ja epäkypsyydestä, ja on melko selvää, ettei siitä pojasta ikinä kasva miestä....
Tää olis kaikista nolointa. Ei haittaisi vaikka oma lapsi olisi totaalikieltäytyjä ideologisista syistä ja menis vaikka vankilaan, mutta tollanen selkärangaton venkulointi c-paperien kanssa olis niin noloa. Eri asia jos on joku sairaus mille ei mitään voi.
Molemmat poikani ovat sivareita ja työlämässä hyvin menestyneitä maistereita. Olen ylpeä heistä ja syynä on heidän oma vakaumuksensa.
Minunkin edesmennyt isäni oli reservin kapteeni. Hänen mieleipidettään ei tässä kysytty, eikä hänkään koskaan ainakaan minulle tai pojilleni asiaa moittinut.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin C-paperit (en halunnut puolustaa EU liittovaltiota) ja ihan tyytyväinen olen kun tienasin yli 40k ekana työvuonna kun ikätoverit vielä eli opintotuella.
Mutta kuitenkin koet olevasi inhimillinen ihminen, ja kaipaat rakkautta ja tukea sinun kumppanilta? Ja haluat voida itkeä hänen edessään ja saada lohdutusta? Tiedätkö että olet aika selkärangaton ihminen ja et ansaitsisi läheisyyttä tai kohtuutta elämässä, kun olet itse tehnyt omat valinnat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijaan kutsututhan ovat vielä pojan iässä muutenkin. Näyttävätkin melkein lapsilta vielä.
Tarkoitan, että ei ole ihme, jos osa on vielä epäkypsiä siinä iässä.
Toisaalta tuskin kukaan täyspäinen armeijamaisiin oloihin haluaisi. Se on vain velvollisuus.
Se nyt on se ja sama mikä palveluskelpoisuus on.
Itse vedin lonkkaa koko armeijan ja tein mahdollsiimman vähän. Tein selväksi että jos pyydätte kertaamaan, en tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin C-paperit (en halunnut puolustaa EU liittovaltiota) ja ihan tyytyväinen olen kun tienasin yli 40k ekana työvuonna kun ikätoverit vielä eli opintotuella.
Mutta kuitenkin koet olevasi inhimillinen ihminen, ja kaipaat rakkautta ja tukea sinun kumppanilta? Ja haluat voida itkeä hänen edessään ja saada lohdutusta? Tiedätkö että olet aika selkärangaton ihminen ja et ansaitsisi läheisyyttä tai kohtuutta elämässä, kun olet itse tehnyt omat valinnat
Miten tämä liittyy armeijaan? Ei kai siellä opita itkemään yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää olis kaikista nolointa. Ei haittaisi vaikka oma lapsi olisi totaalikieltäytyjä ideologisista syistä ja menis vaikka vankilaan, mutta tollanen selkärangaton venkulointi c-paperien kanssa olis niin noloa. Eri asia jos on joku sairaus mille ei mitään voi.
Tää on kans hassua et jos c-mies on hirvee paariakansalainen mut jos ollu tykistön tai laivaston sukkavaraston kirjuri nii on hirvee kansallissankari.
Sen takia varmaan isoin osa haluaa armeijaan mut olla vaan puol vuotta. Ja sit ku selviää ketkä joutuu olemaan vuoden niin ne puolen vuoden miehet kuittailee aamukasoiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy armeijaan? Ei kai siellä opita itkemään yhdessä?
Ei kun tuollaiset selkärangattomat ihmiset eivät yksinkertaisesti ansaitse inhimillisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin onnellinen ettei armeijaa oo käyty, koska Suomi on sodassa vuoden sisällä.
Miksi Suomi olisi sodassa? Täältä viedään ilmaisiksi maamineraalit ja sitten ei ole enää mitään ryöstettävää jäljellä.
Venäläiset ovat aina keksineet ryöstettävää Suomesta - jos ei muuta niin ihmisiä orjiksi.
Mitä Venäjä tekee suomalaisilla orjilla? Ei yhtään mitään. Kaikkea tekin uskotte.
Laittavat sotimaan tietenkin, kuten nytkin tekevät vährmmistökansoilleen.
Huutonaurua, Suomi ryöstetään jo tyhjäksi ulkomaalaisten toimesta kun täältä viedään kaivosomaisuutta ja maksetaan EU:lle ja Ukrainalle loputtomiin rahaa. Sen sijaan että tehtäisiin tälle mitään pelätään, että Venäjä EHKÄ tekee suomalaisille jotain. Venäjä orjuuttaa ja diipa daapa. Eikö siitä Natosta olekaan nyt hyötyä? Mitä niiden joukot sitten tekee oikein täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä armeijaan mut olla joku puolen vuoden kirjuri siellä. Niin kukaan ei vittuile ettei ois käyny inttiä mut pääsee todella helpolla.
No nii-i. Mä kävin aliupseerikoulun jolla ei tee hevon helvettiäkään ja joutu olemaan vuoden. Mut mun pikkuveli oli vaan 0,5 vuotta ja sen jälkimmäisen 6kk se vaan nukku sen tyttöystävän vieres ja oli töis ja sai parempaa palkkaa vartijana ku mä päivärahaa siellä intissä 😂
Aika iso katkeruus jääny mulle siitä vuoden asepalveluksesta tätä maata kohtaan.
Olisit siis ylpeämpi siitä että olisit ollut kotona nukkumassa kuin siitä että näit vähän enemmän vaivaa jä kävit aliupseerikoulun?
Haluaisitko sä olla mielummin vankilassa 6kk vai 12kk?
Ei kukaan vittuile siitä että on ollu armeijassa vaan miehistössä mut moni vittuilee jos ei oo käyny armeijaa.
Hauskinta kun c-miehenä kerran vein työpaikan yhden RUKin käyneen rauhanturvaajanakin toimineen tutun nenän edestä. Tuli siis valituksi paikkaan sen jälkeen kun itse ensin kieltäydyin työtarjouksesta. Oli vaativa asiantuntijatyö teknologiateollisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta kun c-miehenä kerran vein työpaikan yhden RUKin käyneen rauhanturvaajanakin toimineen tutun nenän edestä. Tuli siis valituksi paikkaan sen jälkeen kun itse ensin kieltäydyin työtarjouksesta. Oli vaativa asiantuntijatyö teknologiateollisuudessa.
Oliko hankitut vai terveyssyistä saatu vapautus?
En siis todellakaan häpeä mun poikaa vaan tuen häntä kaikessa mutta tää asia ihmetyttää mua koska hän on pyytänyt vielä 17-vuotiaana mua mukaansa lääkäriin. Tiedän että hänellä on masennusta mutta oon ymmärtänyt että silloin vaan siirretään eli pelkään että asiat on huonommin kuin mitä hän kertoo eikä ole vaan pelkkää pientä masennusta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hankitut vai terveyssyistä saatu vapautus?
Ei sellaisia asioita työhaastatteluissa kysytä.
Vierailija kirjoitti:
En siis todellakaan häpeä mun poikaa vaan tuen häntä kaikessa mutta tää asia ihmetyttää mua koska hän on pyytänyt vielä 17-vuotiaana mua mukaansa lääkäriin. Tiedän että hänellä on masennusta mutta oon ymmärtänyt että silloin vaan siirretään eli pelkään että asiat on huonommin kuin mitä hän kertoo eikä ole vaan pelkkää pientä masennusta.
AP
Masennusta ja siltikö hän seurustelee? Taitaa olla monessa mielessä pelkkä hupidiagnoosi, kun kuitenkin jaksaa seurustella, mutta ei käydä armeijaa
Ihme että kaikki nimenomaan luutnantteja. Ei yhtään vänrikkiä muttei myöskään yliluutnanttia.