Mun poika sai c-paperit ja salaa häpeän sitä.
En voi tietenkään hänelle sanoa siitä mitään mutta olin aina luullut ja olettanut että hän käy armeijan.
Kommentit (119)
Kannattaa mennä armeijaan mut olla joku puolen vuoden kirjuri siellä. Niin kukaan ei vittuile ettei ois käyny inttiä mut pääsee todella helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Tyttären miespuolinen kaveri sai myös c-paperit. Mielenterveyssyistä. Yritti olla armeijassa muutaman viikon, muttei pystynyt. Tuli takaisin kotiin. Sen isä raivostui erittäin pahoin ja ajoi poikansa asumaan omillaan tämän jälkeen.
Juttelin vähän aikaa sitten toisen pojan kanssa, joka oli menossa jonnekin armeijaan valmistavaan koulutukseen. Se on varmaan tarkoitettu näille, jotka ei heti sovellu porukkaan. Hän oli iloinen siitä, että oli päässyt sellaiseen.
On oikeasti häpeä, jollei fyysisesti terve mies osallistu maan puolustamiseen.
Kauheeta. En ikinä tekisi noin
Vierailija kirjoitti:
Ite oon vaan iloinen, ettei minun lapset mene.
kuka niitä sun luusereita puolustaa? Minäkö?Eheii, Pelkurit teloitetaan heti pois alta ja sinä et mahda sille mitään.
Eikö muka kelvannut edes sivariin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttären miespuolinen kaveri sai myös c-paperit. Mielenterveyssyistä. Yritti olla armeijassa muutaman viikon, muttei pystynyt. Tuli takaisin kotiin. Sen isä raivostui erittäin pahoin ja ajoi poikansa asumaan omillaan tämän jälkeen.
Juttelin vähän aikaa sitten toisen pojan kanssa, joka oli menossa jonnekin armeijaan valmistavaan koulutukseen. Se on varmaan tarkoitettu näille, jotka ei heti sovellu porukkaan. Hän oli iloinen siitä, että oli päässyt sellaiseen.
Mikähän ihme tuommonen koulutus on
En tiedä. Jonkinlainen maanpuolustuskoulutus, joka soveltuu ennen armeijaan menoa käytäväksi. Oletan, että on jokin uusi juttu? (Tosiaan tarkoitettu näille vähän aremmille.)
Hän oli isänsä kanssa käynyt yhdessä tätä ennen jo harjoittelemassa jossain maanpuolustjsryhmässä.
Koen, että tällaisessa tarvitsee isän kannustusta, kun menee armeijaan. Sukupolvien ketjussa on puolustettu maata. Kuten Sillanpään marssilaulussa lauletaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo koko suvun häpeä.
Erikoinen suku on sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onko poikasi inceli.
Ei ole, hän seurustelee.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä armeijaan mut olla joku puolen vuoden kirjuri siellä. Niin kukaan ei vittuile ettei ois käyny inttiä mut pääsee todella helpolla.
No nii-i. Mä kävin aliupseerikoulun jolla ei tee hevon helvettiäkään ja joutu olemaan vuoden. Mut mun pikkuveli oli vaan 0,5 vuotta ja sen jälkimmäisen 6kk se vaan nukku sen tyttöystävän vieres ja oli töis ja sai parempaa palkkaa vartijana ku mä päivärahaa siellä intissä 😂
Aika iso katkeruus jääny mulle siitä vuoden asepalveluksesta tätä maata kohtaan.
Jos on "hankitut" c-paperit, niin häpeän valtavasti poikaasi. Jos on joku oikea syy, kuten sairaus, niin eihän sille mitään voi. Mutta c-papereiden tietoinen hankkiminen on merkki poikuudesta ja epäkypsyydestä, ja on melko selvää, ettei siitä pojasta ikinä kasva miestä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nii-i. Mä kävin aliupseerikoulun jolla ei tee hevon helvettiäkään ja joutu olemaan vuoden. Mut mun pikkuveli oli vaan 0,5 vuotta ja sen jälkimmäisen 6kk se vaan nukku sen tyttöystävän vieres ja oli töis ja sai parempaa palkkaa vartijana ku mä päivärahaa siellä intissä 😂
Aika iso katkeruus jääny mulle siitä vuoden asepalveluksesta tätä maata kohtaan.
Outo katkeruus. Tässä varustaudutaan sotaan. Ei tuo armeijaan itsestään ole se juttu, vaan sotaan pitää saada kelvollista väkeä. Sait siellä johtajakoulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin onnellinen ettei armeijaa oo käyty, koska Suomi on sodassa vuoden sisällä.
Miksi Suomi olisi sodassa? Täältä viedään ilmaisiksi maamineraalit ja sitten ei ole enää mitään ryöstettävää jäljellä.
Venäläiset ovat aina keksineet ryöstettävää Suomesta - jos ei muuta niin ihmisiä orjiksi.
Mitä Venäjä tekee suomalaisilla orjilla? Ei yhtään mitään. Kaikkea tekin uskotte.
Ei näistä pleikka sukupolven pojista tule miehiä ikinä ja se on fakta.
Mun kaikki miespuoliset sukulaiset on luutnantteja. Mun isä veljineen ja kaikki serkut.
Onneksi olen nainen. Olisi ollut todellakin painetta päästä myös luutnantti arvoon. Entä, jos en olisi kyennyt.
No sietääkin hävetä. Toivottavasti junnu itsekin tajuaa hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta. En ikinä tekisi noin
Mielenterveyssyyt ovat todennäköisesti auktoriteettiongelma, koska todetut mielenterveyssyyt yleensä käsitellään ennen inttiä, ja niistä saa lähes poikkeuksetta joko lykkäystä tai vapautuksen. Eli miespuolinen kaveri on mennyt lääkärin puheille ja valehdellut, että tappaa itsensä jos saa aseen käteen. Tuollainen vätys ei ansaitse seksiä tai läheisyyttä ikinä, että ihan hyväkin ettei saa kaikkea ilmaiseksi vaan joutuu nyt ottamaan vihdoin vastuuta omasta elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit siis ylpeämpi siitä että olisit ollut kotona nukkumassa kuin siitä että näit vähän enemmän vaivaa jä kävit aliupseerikoulun?
Minullakin C-paperit (en halunnut puolustaa EU liittovaltiota) ja ihan tyytyväinen olen kun tienasin yli 40k ekana työvuonna kun ikätoverit vielä eli opintotuella.
Mikähän ihme tuommonen koulutus on