Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan moni mies oikeasti haluaa lapsia?

Vierailija
15.08.2025 |

Ja kuinka moni vain päätyy isäksi miellyttääkseen naista? 

Kommentit (222)

Vierailija
61/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helvetin moni. Omat suhteeni kaatuvat kerta toisensa jälkeen miehen vauvakuumeeseen, vaikka alussa ovat niin velaa että.

Nykyisen mieheni kanssa olen ollut nyt yhdessä 11 vuotta. Viimeisen vuoden aikana olen huomannut huolestuttavia hälytysmerkkejä. Miten söpö vauva telkkarissa näkyykään, ihanan suloinen naurava lapsi opettelee tuolla uimaan, olisit nähnyt, voiiiii sentään miten iso reppu hänellä onkaan, miksei isä kanna sitä yms yms.

Eiköhän se ole ero edessä taas.

Tuollaiset lässyttävät haaveilijamiehet ovat juuri niitä jotka lähtevät heti kun pilvilinnat romahtavat ja vauva huutaa yöllä :D

Vierailija
62/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei oo miehille status vaan lisävastuu ja stressin aiheuttaja. Vähän kuin lemmikki jonka nainen tuonut kotiin sotkemaan paikkoja ja mies joutuu hoitamaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei oo miehille status vaan lisävastuu ja stressin aiheuttaja. Vähän kuin lemmikki jonka nainen tuonut kotiin sotkemaan paikkoja ja mies joutuu hoitamaan sitä.

Joo hassua puhetta täällä. Ei mulle kukaan anna kruunua päähän tai kunniamitaleja siks ku oon kolmen lapsen isä. Lapsilisätki menee kokonaan päivähoitomaksuihin eikä riitä niihinkään.

Vierailija
64/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla ja menestyneillä suomalaisilla on lapsia, muilla ei ole varaa.

Vierailija
65/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole tehnyt vasektomiaa. Vakaassa harkinnassa on kyllä. Epäilen tietenkin joutuvani lääkärin tiukkaan kuulusteluun asiasta. Ei ne lapset ketään tee onnellisemmaksi vanhuksena.

Kaikki vanhustentaloissa hoitajina työskennelleet naiset tietävät tämän.  "

Asia ei minulle kuulu, mutta ihmettelen miestä, joka haluaa sterkatun naisen eikä itse ole tehnyt vasektomiaa. Ei kelpaisi minulle, vaikka olisinkin vela. Itsekeskeisyys huomattavaa, ettei edes itse tajua miltä tuo kuulostaa, jos suoraan sanon. 

Ehkäpä olet niitä palstamiehiä, jotka myös vaativat kaiken tasanmenemistä, vaikka se oikeasti tarkoittaakin, että nainen tekee ja maksaa enemmän.

Vierailija
66/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään jos itse myöntää ettei osaa kantaa vastuuta. Siinähän se syy monien miesten lapsettomuuteen tulikin. 

Vierailija
67/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmille se on statuskysymys. Näyttää paremmalta muiden miesten silmissä kun on vaimo ja lapsia. 

Eikä näytä. Korkein status on miehellä jolla on uus nainen pantavana joka päivä.

M50

Hah, työyhteisöissäkin korkein status on miehellä jolla ei ole mitään muuta puhuttavaa kun panojutut? Joo, alkuun voi miehiä ne kiinnostaa mutta hyvin nopeasti muut kyllästyvät juttuihisi ja miettivät että voisi tuokin kasvaa aikuiseksi. Ihan itse voit miettiä kuka on potentiaalisin saamaan ylennyksen ja enemmän vastuuta. Se ikuinen sinkkumies jonka elämä pyörii panemisen ja oman navan ympärillä vai lapsiperheen isä. Kummallakohan on enemmän meriittejä vastuunkannosta ja säntillisyydestä? Ehkä tuo sinun teoriasi voisi toimia jossain duunarimiesten keskuudessa raksalla, mutta ei paljoa muualla.

Vierailija
68/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmille se on statuskysymys. Näyttää paremmalta muiden miesten silmissä kun on vaimo ja lapsia. 

Eikä näytä. Korkein status on miehellä jolla on uus nainen pantavana joka päivä.

M50

Touche!!!

On naisten keksintöä että lapset nostavat miehen statusta. Ovela keksintö kyllä sinänsä ja joku siihen aina haksahtaa.

Olet outo. Etkö seuraa mediaa lainkaan? Itselleni ei ole edes ajankohtainen asia, mutta olen lukenut, että isäksi tuleminen ja perheellistyminen nostaa miehen tulotasoa ja yhteiskunnallista asemaa, koska työnantajat arvostavat perheellistä miestä (liittyy vastuullisuuden mielikuvaan). Naisille sen sijaan perheellistyminen on työmarkkinoilla haitta.

Tätä ilmiöt kutsutaan kansainvälisessä tutkimuksessa nimellä fatherhood premium. Tilastojen ja tutkimuksen valossa isyys siis tosiaan kohottaa miehen statusta.

Vierailija
69/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla ja menestyneillä suomalaisilla on lapsia, muilla ei ole varaa.

Olen rikas ja menestynyt jolla lapsia. En ole koskaan halunnut lapsia.

Vierailija
70/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Touche!!!

On naisten keksintöä että lapset nostavat miehen statusta. Ovela keksintö kyllä sinänsä ja joku siihen aina haksahtaa.

Olet outo. Etkö seuraa mediaa lainkaan? Itselleni ei ole edes ajankohtainen asia, mutta olen lukenut, että isäksi tuleminen ja perheellistyminen nostaa miehen tulotasoa ja yhteiskunnallista asemaa, koska työnantajat arvostavat perheellistä miestä (liittyy vastuullisuuden mielikuvaan). Naisille sen sijaan perheellistyminen on työmarkkinoilla haitta.

Tätä ilmiöt kutsutaan

Ai nostaa tulotasoa 😂 joku vois sit kertoa kuka ne mun nousseet tulot on vieny ku mä en oo niistä saanu senttiäkään. Mut 300€/kk päivähoitomaksut ja 2000€ lastenvaunit ja turvapenkit autoon on pitäny ostaa

Vierailija
71/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni. Tiedän monta paria, jossa mies haluaa lapsia, mutta nainen ei. 

Oma mieheni halusi lapsia, moni tuttavamies on halunnut lapsia. 

Nainenhan ne lapset kuitenkin pääosin hoitaa, edelleen. 

Vierailija
72/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet myös kyllästyvät lapsiperhe-elämään helposti ja pakenevat milloin minnekin. 

Vierailija
73/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään jos itse myöntää ettei osaa kantaa vastuuta. Siinähän se syy monien miesten lapsettomuuteen tulikin. 

Niinpä, sais naiset myöntää ettei heistä ole ottamaan vastuuta edes lemmikistä, lapsista puhumattakaan. Aina jää miehelle se vastuunkanto asiasta jota ei ole edes halunnut ja ihan vain naisen takia.

Vierailija
74/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Touche!!!

Olet outo. Etkö seuraa mediaa lainkaan? Itselleni ei ole edes ajankohtainen asia, mutta olen lukenut, että isäksi tuleminen ja perheellistyminen nostaa miehen tulotasoa ja yhteiskunnallista asemaa, koska työnantajat arvostavat perheellistä miestä (liittyy vastuullisuuden mielikuvaan). Naisille sen sijaan perheellistyminen on työmark

Voi nyt jeesuksen vi t tu. Tilastollinen todennäköisyys ei tarkoita sitä että jokaikisen tulotaso nousee. Kaikenlainen aines sitä geeninsä jatkoon saakin.

Vierailija
75/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko, että jotkut miehet haluavat lapsia siks, että kun kavereillakin on ja se pönkittää omaa statusta.

Vierailija
76/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriintyneeltä naikkoselta ei haluta edes ..

Vierailija
77/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Hah, työyhteisöissäkin korkein status on miehellä jolla ei ole mitään muuta puhuttavaa kun panojutut? Joo, alkuun voi miehiä ne kiinnostaa mutta hyvin nopeasti muut kyllästyvät juttuihisi ja miettivät että voisi tuokin kasvaa aikuiseksi. Ihan itse voit miettiä kuka on potentiaalisin saamaan ylennyksen ja enemmän vastuuta. Se ikuinen sinkkumies jonka elämä pyörii panemisen ja oman navan ympärillä vai lapsiperheen isä. Kummallakohan on enemmän meriittejä vastuunkannosta ja säntillisyydestä? Ehkä tuo sinun teoriasi voisi toimia jossain duunarimiesten keskuudessa raksalla, mutta ei paljoa muualla.

Hmm otetaas esimerkkejä. 

Steve Jobs, todella korkea status eikä välittänyt lapsistaan

Jeff Bezos, nainen vaihtuu ja rahaa tulee

Ja sitten on fiktiiviset hahmot kuten James Bond jolla oli korkea status kymmeniä vuosia koska paneskeli kauniiden naisten kanssa kunnes uusimmissa selvis että sillä onki lapsi ja se kuoli saman tien.

Vierailija
78/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen biologia vaatii lasta - vauvakuume, hoitovietti. Miehen biologiassa ei ole mitään sisäsyntyistä joka panisi haluamaan jälkeläistä.

Nainen haluaa/vaatii lasta myös taloutensa varmistamiseksi, mies on silloin tiukemmin kiinni perheessä.

Perheellinen mies saa paljon helpommin kovapalkkaisen/vastuullisen työn kuin lapseton, koska perheellinen mirs on stabiilimpi. Tämä on ainoa realistinen syy miehelle jälkikasvun hankkimiseen, uskonnolliset syyt eivät ole realistisia.

Vierailija
79/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Touche!!!

Tätä ilmiöt kutsutaan

Kyllä meillä joka YT kierroksella on lapselliset saanu ekana kenkää. Ja kumminkin kansainvälinen iso yritys kyseessä.

Vierailija
80/222 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi nyt jeesuksen vi t tu. Tilastollinen todennäköisyys ei tarkoita sitä että jokaikisen tulotaso nousee. Kaikenlainen aines sitä geeninsä jatkoon saakin"

Kielenkäyttösi on sitä tasoa, etten ihmettelekään, että on vaikeuksia ymmärtää sitä mitä kirjoitin.

Jos syytät naisia kaikesta, niin koeta etsiä edes jotain tietoa siitä, että näin jossain asiassa olisi. Äläkä ota nimenomaan sitä tutkituinta väitettä, joka on moneen kertaan tutkittu ja todettu aivan päinvastaiseksi.

Miehet hyötyvät lapsista ja perheestä, mutta naiset eivät. Jos siis katsotaan asiaa taloudellisesta ja työelämän näkökulmasta.