Kuinkahan moni mies oikeasti haluaa lapsia?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Ihan helvetin moni. Omat suhteeni kaatuvat kerta toisensa jälkeen miehen vauvakuumeeseen, vaikka alussa ovat niin velaa että.
Nykyisen mieheni kanssa olen ollut nyt yhdessä 11 vuotta. Viimeisen vuoden aikana olen huomannut huolestuttavia hälytysmerkkejä. Miten söpö vauva telkkarissa näkyykään, ihanan suloinen naurava lapsi opettelee tuolla uimaan, olisit nähnyt, voiiiii sentään miten iso reppu hänellä onkaan, miksei isä kanna sitä yms yms.
Eiköhän se ole ero edessä taas.
Löytysipä tuollainen sporttinen nainen. Olisin ikionnellinen jos nainen vieläpä tykkäisi seksistäkin mutta ei lapsista ja nainen olisi jopa tehnyt tämän eteen jotain toimenpiteitä.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmille se on statuskysymys. Näyttää paremmalta muiden miesten silmissä kun on vaimo ja lapsia.
Tämä on enemmän yleisempää vanhemmilla sukupolvilla ja maaseudulla. Kaupungissa ei niin merkitystä kun ketään ei kiinnosta onko lapsia vai ei.
Kyllä suurin motivaattori miehillä on säännöllinen ilmainen seksi tässä...
Minusta ei ole noin. Asun Helsingissä ja olen it-alalla töissä. Kyllä selvästi perheenisillä on täällä ihan eri tavalla statusta kuin esim. pitkälti yli kolmikymppisenä edelleen lapsettomilla. Perheenisät on enemmistö, ja he ovat tietynlainen isäkerho, joilla on isien jutut. Lapsettomat jää helposti ulkopuoliseksi työporukassa. Jotenkin muutenkin tuntuu perheellisyyteen liiittyvän sellainen rehdin, kunnollisen miehen oletus, kun taas kaltaistani sinkku
No mitä hyötyä tommosesta "isäkerhosta" on? Saako sitä rahaa?
Suurin osa miehistä haluaa, motiivit on ehkä useammin statusperäisiä (tyyliin "haluan perillisen") kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helvetin moni. Omat suhteeni kaatuvat kerta toisensa jälkeen miehen vauvakuumeeseen, vaikka alussa ovat niin velaa että.
Nykyisen mieheni kanssa olen ollut nyt yhdessä 11 vuotta. Viimeisen vuoden aikana olen huomannut huolestuttavia hälytysmerkkejä. Miten söpö vauva telkkarissa näkyykään, ihanan suloinen naurava lapsi opettelee tuolla uimaan, olisit nähnyt, voiiiii sentään miten iso reppu hänellä onkaan, miksei isä kanna sitä yms yms.
Löytysipä tuollainen sporttinen nainen. Olisin ikionnellinen jos nainen vieläpä tykkäisi seksistäkin mutta ei lapsista ja nainen olisi jopa tehnyt tämän eteen jotain toimenpiteitä.
M40
Oletko sinä tehnyt?
Jos tästä suhteesta eroan, en enää suostu edes treffeille miehen kanssa joka ei ole tehnyt vasektomiaa. Riittävän monta kertaa nähnyt ne tarinat että en tee vasektomiaa mutta en halua lapsia, kunnes muutaman kuukauden päästä se vauva onkin pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itselleni on ehdoton että ei lapsia. Kaikki 4 pidempää parisuhdettani ovat päättyneet siihen, että vaikka lapsiasia on puhuttu jo suhteen alussa, niin miehet ovat alkaneetkin haluta lapsia, ja sitten on tarvinnut jatkaa eri teitä, kun minä edelleen en ole halunnut.
Tuo jonkun mainitsema statusasia on miehillä myös ihan totta. Tuttavapiirissä
Samaa mieltä siitä, että miehelle lapset ja perhe ovat statusta, ainakin paremmin toimeentulevien piirissä, joihin itsekin kuulun. Ja pakko sanoa, että kyllä se paikkansa pitääkin, että mies kasvaa lopullisesti mieheksi vasta isäksi tultuaan, JOS kasvaa. Kaikistahan ei milloinkaan tule aikuisia, vaan jäävät lapsellisiksi ja itsekeskeisiksi. Heidän olisi ollut alun perinkin parempi olla lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton perhebarometrin 2023 mukaan 85 prosenttia 20-45-vuotiaista miehistä haluaisi lapsia. Osuus on suurin piirtein samaa luokkaa kuin vastaavilla naisilla.
Ja tästä 85 prosentin ryhmästä 90% on 40-45 vuotiaita, että taas on tehty kunnon kusetus tilasto.
Aika moni haluaa. Joillekin miehille ei suoda sitä. Jäävät lapsettomiksi.
Millainen ihminen hankkii lapsia vain toisen mieliksi? Lähdet luomaan kokonaan uuden ihmiselämän tähän maailmaan, vaikka vanhemmuus ei kiinnosta? Kuulostaa kyllä todella säälittävältä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä haluaa, motiivit on ehkä useammin statusperäisiä (tyyliin "haluan perillisen") kuin naisilla.
Nyt en kyllä ihan tajua mitä tällä viestillä tarkotetaan
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen hankkii lapsia vain toisen mieliksi? Lähdet luomaan kokonaan uuden ihmiselämän tähän maailmaan, vaikka vanhemmuus ei kiinnosta? Kuulostaa kyllä todella säälittävältä.
Ku painostetaan et mä jätän sut jos et halua lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton perhebarometrin 2023 mukaan 85 prosenttia 20-45-vuotiaista miehistä haluaisi lapsia. Osuus on suurin piirtein samaa luokkaa kuin vastaavilla naisilla.
Ja tästä 85 prosentin ryhmästä 90% on 40-45 vuotiaita, että taas on tehty kunnon kusetus tilasto.
tajuaakohan tuon ikäiset miehet että juna meni jo
Vierailija kirjoitti:
Moni mies painostetaan isäks et nainen haluaa enemmän
Vaan miksei mies huolehdi omasta ehkäisystään, jos hän ei halua saada ensimmäistäkään lasta?
Yhtä lailla voidaan väittää, että osa haluaa painostaa naisia synnyttämään lapsia tekemällä kaikkensa, ettei esimerkiksi turvallinen ja naista kunnioittava abortti olisi mahdollinen.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Aika moni oikeasti haluaa. Lähipiirissä on ainakin ollut useampi ero juuri sen vuoksi että mies on halunnut lapsia mutta nainen ei.
Sama kokemus, tiedän pariskunnan, jossa mies olisi halunnut lapsia ja jäivät silti lapsettomiksi, koska naisen mieli ei muuttunut. Toisessa tapauksessa kävi niin, että vähän yli nelikymppisenä vela-pariskunnan mies jätti vaimonsa ja hankki lyhyessä ajassa hieman nuoremman naisen kanssa kolme lasta.
Suurin piirtein sama osuus miehistä ja naisista haluaa lapsia, joten se jos nainen ei halua, kannattaa ottaa vakavasti ja etsiä nainen, joka haluaa. Suurin osa sekä miehistä että naisista haluaa lapsia, joten velojen kannattaa pariutua keskenään. Monet kuitenkin uskovat, että "kyllä se naisen mieli vielä muuttuu". No ei muutu. Nainen on usein jo hyvin varhain tehnyt päätöksen, ettei halua lapsia. Hän joutuisi ne synnyttämään ja kaikki se fyysisyys, mikä tuohon liittyy - älä mies kuvittele, että naisen mieli muuttuisi, vaan etsi nainen, joka haluaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ku painostetaan et mä jätän sut jos et halua lapsia
Miten säälittävä mato täytyy olla, että tekee uutta ihmiselämää maapallolle siksi että saa olla parisuhteessa epäsopivan ihmisen kanssa?
99% ajautuu isäksi. Ei miehiä lapset kiinnosta, miehiä kiinnostaa vain niiden tekotapa. Kun löytävät uuden naisen jättävät yleensä entisen ja yhteiset lapset vilauksessa eivätkä enää muista että heillä lapsia onkaan. Ei paljon heitä kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Oletko sinä tehnyt?
Jos tästä suhteesta eroan, en enää suostu edes treffeille mieh
En ole tehnyt vasektomiaa. Vakaassa harkinnassa on kyllä. Epäilen tietenkin joutuvani lääkärin tiukkaan kuulusteluun asiasta. Ei ne lapset ketään tee onnellisemmaksi vanhuksena.
Kaikki vanhustentaloissa hoitajina työskennelleet naiset tietävät tämän.
Onko ap sinun isäsi halunnut lapsia, ja jos on, niin onko hän halunnut lapsekseen juuri sinut?
Kun olin teini, isäni sanoi minulle ettei pidä minusta ihmisenä, ainoastaan siksi että olen hänen lapsensa. (Tunne oli molemminpuolinen, paitsi etten pitänyt hänestä edes siksi että hän oli isäni.)
Piti minunkin houkutella oma silloinen mieheni harjoittelemaan lastentekoa mutta väitän että hän oli lapsistaan ylpeä ja onnellinen, vaikka hekään eivät olleet sellaisia kuin hän ehkä oli toivonut tai odottanut. Toinen lapsistamme teki kaiken lisäksi itsemurhan. Lasteni isä joi sen jälkeen itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmille se on statuskysymys. Näyttää paremmalta muiden miesten silmissä kun on vaimo ja lapsia.
Eikä näytä. Korkein status on miehellä jolla on uus nainen pantavana joka päivä.
M50
Aika moni oikeasti haluaa. Lähipiirissä on ainakin ollut useampi ero juuri sen vuoksi että mies on halunnut lapsia mutta nainen ei.