Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko läheisesi salahäistä?

Vierailija
04.04.2007 |

Veljesi menisi naimisiin salaa, ja kertoisi vasta jälkikäteen siitä eikä paikalla ollut muitakaan tuttavia? En ymmärrä, miksi suuttua jos ei koskaan olisi ollut mahdollisuutta mennä isosti naimisiin 100 vieraan edessä. Eikö naimisiin olisi siis saanut mennä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies olis halunnut järjestää häät mutta mua ahdisti se kaikki hössötys ja huomion keskipisteenä olo. Ja olis ollu tosi hankala rajata vierasjoukkoa, sit varmasti olis useampi loukkaantunut! Kaikki siis saivat olla tasapuolisen loukkaantuneita jos halusivat. Yleisesti ottaen ihmiset oli vaan hämmästyneitä että saatiin pidettyä koko juttu niin hyvin salassa!

20

Vierailija
22/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan puhelinsoitto tai illanvietto sukulaisten kanssa ajaa hyvin ilmoitusmielessä asiansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani alkoivat määräämään paikan lisäksi jo hääpäivästäkin, ja siitä mitä kaikkea minun ja mieheni on tehtävä ennen naimisiinmenoa. Elämämme ei ollut heidän mielestään järjestyksessä, vaikka meillä oli asunto ja ammatit sekä työpaikat. Olisin halunnut häät, mutta nyt jälkikäteen olen ollut iloinen että ei järjestetty juhlia ollenkaan. Kerrankin tein jotain, jolla en yrittänyt miellyttää kaikkia. Aina olen kärsinyt liian kiltin tytön syndroomasta. Isällä meni pari vuotta toipumiseen, äidin kanssa olin puheväleissä alusta asti.

Vierailija
24/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oma lapseni menisi salaa naimisiin. Haluan olla oman lapseni häissä! Kaikki muut sukulaiset, omat sisarukseni mukaan lukien, voivat mennä naimisiin siten kuin haluavat.

Joten vaikka menisi salaa naimisiin, niin voisiko silti kutsua omat vanhemmat?

Vierailija
25/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on niin monenlaisia, ei kaikki tykkää isoista häistä.

Vierailija
26/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ne ihmiset, jotka oikeasti tuommoisesta loukkaantuvat. Tietysti harmissaan on varmaan moni, joka tykkää perhejuhlista.

Vierailija
27/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oikealla nimellä.

Vierailija:

Ei sitä tarvitse pitää isoja häitä ja voi mennä hiljaisuudessa naimisiin, mutta olisi ihan kiva jos sitä vinkattaisiin. Jottei tulisi semmoisia tilanteita esim. joulukortteja lähettäessä laittaakin sen morsiamen tyttönimen ja sitten kehdataan vetää herneet nenään.

kaikki eivät todellakaan vaihda nimeään. Tai mies ottaa naisen nimen. Tai jonpi kumpi ottaa yhdysnimen. Joten tässä tapojen viidakossa kertoo lähinnä ihmisen typeryydestä, jos hermostuu tuollaisesta.

Vierailija
28/35 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma veli menee selän takana salaa naimisiin, niin tulisi kyllä sellainen olo, että mussa on joku vika kun ei uskalleta sitä kertoa.

Se että oma veli tai joku oikein läheinen on menossa naimisiin ihan hiljakseen kaksistaan maistraatissa on ihan ok. Mitään juhlia en kaipaa, olisin vain myötäiloinen ja lupautuisin mielelläni kastelemaan kukkia jos lähtevät häämatkalle.

Mutta salailu loukkaisi.

Viimisimmät häät, missä oltiin oli ystäväni, joka meni maistraatissa vihille ja sen jälkeen juhlimme heidän pienessä kaksiossaan, lähin perhe ja parhaat kaverit, yht. n.25hlöä. Tarjolla oli itsetehtyjä piirakoita, salaattia, kakkua , boolia ja muuta juotavaa. Halvalla tehty mutta ihana tunnelma. Kompromissi tämäkin.

Vierailija
29/35 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompromissipiirakoita (JA ITSE tehtyjä) oikeen joutuu syömään. Kyllä nyt nainen ota oma peili käteen ja löydä se arvostus myös muita kohtaan. Miksi ystäväsi häät eivät voineet olla 100%:t heidän suunnittelemat ja idylliset häät, vaan mielestäsi kompromissi. Minusta juuri vaivalla tehty paras. kaksio tai 1000 neliön lukaali.

Vierailija
30/35 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ystäväni ITSE suunnittelema ja valmistama hääjuhla oli heille se paras. Sinunlaisia varten ihmiset JOUTUU menemään salaa

naimisiin, koska vain vaivalla tehty on paras, näköjään.

Vierailija:

.. Miksi ystäväsi häät eivät voineet olla 100%:t heidän suunnittelemat ja idylliset häät, vaan mielestäsi kompromissi.

Minusta juuri vaivalla tehty paras.

kaksio tai 1000 neliön lukaali.

Vierailija
31/35 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiden jälkeen kerrottiin muille. Pari ystävää ja sukulaista loukkaantui, mutta what ever. Ikinä en ole isoist häistä haaveillut. Mukava olla vieraana, mutta itselleni en halua.

Vierailija
32/35 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun rakas äitini kiukutelee vielä melkein 20 vuotta eron jälkeen eikä saata olla samassa huoneessa isäni kanssa järjestämättä kohtausta.

Kerroin etukätene kaukana asuvalle sisarukselleni ja toinen sisarus oli todistamassa, sai tietää kolme päivää ennen.

Ja olisin oikeasti halunnut ne isotkin häät, mutta kun äitini an siis riidoissa myös osan sukulaisista kanssa... Minkään kokonen häälahja ei olisi kompensoinut sitä ressiä ja vidudusta.

Vierailija
33/35 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme itse " salaa" naimisiin. Siis vieraita kyllä oli, mutta tapahtuman luonne selvisi vasta juuri ennen tilaisuuden alkua.

Vierailija
34/35 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" salaa" naimisiin yhteensä neljän ystävän ja lapsemme todistaessa tilaisuutta.

Äitini ainakin osoitti loukkaantumisensa.

Ilmoitimme itse askarrellulla kortilla, jotka läheiset saivat seuraavana päivänä postitse.

Kutsuimme lähimmät sukulaiset ja ystävät juhlistamaan tilaisuutta myöhemmin.

Vierailija
35/35 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa naimisiin menosta.

Siis sehän on kahden ihmisen välinen asia. He saavat vaihtaa siviilisäätyä juuri siten kuin haluavat. Keskenäänhän he naimisiin menevät, eivät teidän kanssa.

Itse asiassa muilla ihmisillä ei parisuhteeseen ole mitään sanomista. Se ei kellekään muulle kuulu, haluaako pari naimisiin vai ei.

Ja tuo, että loukkaantuisi jos oma lapsi menisi salaa naimisiin, on kauheaa.

Omalla lapsella on oikeus tehdä täysikäisenä itsenäisiä ratkaisuja. Jos hän haluaa mennä rakkaansa kanssa salaa naimisiin niin silloin menee. Vanhemmuus meinaa myös sitä, että kunnioittaa lapsensa päätöksiä. Ei lapsen tarvitse järjestää juhlia sen takia, että äiti pääsee brassailemaan juhliin.

Jotenkin te vaikutatte hirveän lapsellisilta.