Tarkoittaako "Onpa hyvä kuva sinusta!" samaa kuin: "Oikeasti olet rumempi."?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän sama kuin sanoisi, että oletpa fiksu naiseksi. Että sinustakin saa noin hyvän kuvan, yllättävää! Tai siltä se ainakin kuulostaa. Jos oikeasti haluaa kehua niin sitten voi sanoa että oletpa kaunis. Jos taas kuva on taidokkaasti otettu, niin sitten voi sanoa että hyvä kuva. Mutta hyvä kuva sinusta kuulostaa haukulta.
Noin se on, käytännössä tarkoitaa sitä että ei koko ajan näytä livenä niin hyvältä kuin kuvassa.
Jos on tottunut vittuiluun niin sitä näkee ja kuulee joka paikassa. Ja kyllähän monet yrittävät piilovittuillakin ihmisille. Mulle ylioppilaskuvasta sanottiin kyllä suoraan, että yllättävän hyvä kuva rumiluksesta, onnistunut pakkelilla peittämään finninsä tms. Sanojana oma veli. Äitiä kommentti kovasti nauratti, kuten kultapojan sanomiset yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän sama kuin sanoisi, että oletpa fiksu naiseksi. Että sinustakin saa noin hyvän kuvan, yllättävää! Tai siltä se ainakin kuulostaa. Jos oikeasti haluaa kehua niin sitten voi sanoa että oletpa kaunis. Jos taas kuva on taidokkaasti otettu, niin sitten voi sanoa että hyvä kuva. Mutta hyvä kuva sinusta kuulostaa haukulta.
Noin se on, käytännössä tarkoitaa sitä että ei koko ajan näytä livenä niin hyvältä kuin kuvassa.
Jos haluaa olla oikein kohtelias, sanoo että erittäin hyvä kuva, mutta kyllä sinusta paljon parempiakin saa.
Kuvat valehtelee todella paljon. Moni tavallinen näyttää niissä hyvälle ja moni paremman näköinen ei niinkään. Kaikki eivät ole kuvauksellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa olla oikein kohtelias, sanoo että erittäin hyvä kuva, mutta kyllä sinusta paljon parempiakin saa.
Joo tai jos ehtii jo sanoa, että onpa hyvä kuva sinusta, niin siihen voi lisätä, että ihan olet siis itsesi näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuvat valehtelee todella paljon. Moni tavallinen näyttää niissä hyvälle ja moni paremman näköinen ei niinkään. Kaikki eivät ole kuvauksellisia.
Tämäkin pitää paikkansa, kuvissa ei näy kasvojen ilmeikkyyttä joka luonnossa tekee ihmisestä viehättävän.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa. Toinen tyhmä on että "sinä se vain kaunistut", miksi haluaisin tietää että ennen oot pitänyt mua rumempana kuin nyt.
Yks sukulainen sanoi mulle, "ootpas sinä kaunis" kun näin pitkästä aikaa. Tuli heti sellainen olo, että oonko mä ollut aikaisemmin ruma :D
Jos aloittaja olet minun työkaveri, niin ihan oikeasti tarkoitin että on hyvä kuva. Varsinkin siksi kun yleensä olet vähän pahalla päällä ja murjotat, mutta siinä kuvassa sinulla oli kaunis hymy ja pirteät kasvot.
Riippuu äänensävystä. Voihan se myös tarkoittaa, että kuva on onnistunut kaikin puolin ja on edustava.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittaja olet minun työkaveri, niin ihan oikeasti tarkoitin että on hyvä kuva. Varsinkin siksi kun yleensä olet vähän pahalla päällä ja murjotat, mutta siinä kuvassa sinulla oli kaunis hymy ja pirteät kasvot.
No niin, eli normaalisti on norsunvttu -naama, mutta nyt on kuvaaja onnistunut! :D Miten ton perustelunkaan jälkeen voi kuvitella olevan kehu.
(En ole työkaverisi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa. Toinen tyhmä on että "sinä se vain kaunistut", miksi haluaisin tietää että ennen oot pitänyt mua rumempana kuin nyt.
Yks sukulainen sanoi mulle, "ootpas sinä kaunis" kun näin pitkästä aikaa. Tuli heti sellainen olo, että oonko mä ollut aikaisemmin ruma :D
Sukulainen tarkoitti varmaankin että olet nyt vieläkin kauniimpi siitä kun viimeksi näimme. Sanavalinta oli ehkä vain vähän kömpelö.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu äänensävystä. Voihan se myös tarkoittaa, että kuva on onnistunut kaikin puolin ja on edustava.
Ja edustava tarkoittaa mitä? Parempi kuin livenä?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita. Tämä on juuri samaa paskaa kuin mitä äitini kehittää kaikesta. Jos joku sanoo että onpa pitkät hiukset, se tietenkin inhoaa niitä! Jos joku sanoo että onpa nätit luonnonpuiset kalusteet, ne olisi pitänyt maalata valkeiksi! Jos joku sanoo että onpa nättejä kukkia pientareella, ne olisi pitänyt niittää!
Juuri näin! Eläkää elämäänne edes vähän positiivisemmalla asenteella älkääkä aina pelätkö ja häpeilkö kaikkea! Tuon on pakko olla melko kurjaa!
Jos on heikolla itsetunnolla varustettu, varmaan.
Ottaahan joku sen, että sanotaan söpöksi, suunnilleen synonyyminä rumalle, kun ei sanottu "kaunis".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaistus, tausta, asento, kaikki synkkaa ja näyttää hyvältä.
Kuvat eivät kerro kaikkea, minulla on tuttava jota ei meinaa tunnistaa kuvista, Kuvissa on kuin Pekka Puupään Justiina mutta luonnossa on todella kaunis ja viehättävä. Siksi muotilehdet etsivät nimenomaan "valokuvauksellisia" malleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvä kuva. Mutta kun siihen lisää sen 'sinusta' niin merkitys muuttuu. Miksi se 'sinusta' pitää erikseen sanoa, kun molemmat tunnistaa muutenkin kuka kuvassa on, ellei tarkoitus ole korostaa, että normaalisti et näytä tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvä kuva. Mutta kun siihen lisää sen 'sinusta' niin merkitys muuttuu. Miksi se 'sinusta' pitää erikseen sanoa, kun molemmat tunnistaa muutenkin kuka kuvassa on, ellei tarkoitus ole korostaa, että normaalisti et näytä tuolta.
Koska se kuva on otettu juuri sinusta.
Ei tarkoita, mutta kysymys tarkoittaa että sinulla on liikaa vapaa-aikaa tai ahdistuneisuushäiriö.
Ihmiset eivät yleensä mieti niin hirveän tarkkaan kehujensa sanamuotoja. Kyllä kehuista saa kaivettua esiin vaikka mitä loukkauksia jos välttämättä tahtoo!