Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä paino alkoi nousta?

Vierailija
13.08.2025 |

Ja oli yhtäkkiä paljon vaikeampaa pitää paino kurissa?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66-vuotias ja painanut suunnilleen saman verran koko aikuisiän, nyt paino on sama kuin 20-vuotiaana ja kevyimmilläni olin kolmen pienen lapsen äitinä n. 35-v. Mutta siis aina normaalipainossa ilman mitään ihme kuureja. Hyvä tuuri ilmeisesti.

Vierailija
42/89 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä noussut. Ikä 45v ja paino 52kg. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammat on toki kaikki mallin mitoissa. Mutta oikeassa elämässä sanoisin, että nelikymppisenä moni alkaa kerätä massaa. Mutta ensimmäiset jo kaksvitosina. Toki jotkut jo lapsesta lähtien. 

Eli suomeksi; jotkut ihmiset lihovat jossain vaiheessa elämäänsä. Mullistavaa.

Vierailija
44/89 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten perse leviää lähtemättömästi nelikymppisenä, jos sen halusit tietää. Parhaimmillaan ovat 27 vuotiaina, kun eivät vielä valita kaikesta.

Mulle ainakin menee 50 vuotiaana samat housut kun teininä. On nimittäin parit Levikset tallessa :D Mutta toki ihminen muuttuu, paitsi ilmeisesti sinä, joka et ole a)ihminen b)ymmärrä omaa muutostasi.  

Vierailija
45/89 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä vaihdevuosia pahinta. Ikä siis heittelee. 

Paino alkaa nousta jo viitisen vuotta ennen vaihdevuosia, mutta silloin sen voi vielä pitäö kurissa. Kun menopaussi oikeasti on päällä, silloin tuntuu, ettei auta mikään.

Vierailija
46/89 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut painon kanssa ongelmia 7-vuotiaasta lähtien eli kun aloitin koulun. Univelka ja liian hälyisä ympäristö sai mut syömään enemmän ikään kuin turvaksi. Aikuisena oon todennut olevani todennäköisesti kirjolla. Nyt 37v huomannut että laihduttaminen ei enää innosta kun kilot ei tipu tyyliin 3 kg viikossa kuten parikymppisenä ja jonkinlainen luovuttaminen myös iskenyt. Miksi laihduttaa, ketä varten kun olen jo tämän ikäinen? 

Ihan itseäsi varten. Sekin voisi olla hyvä tavoite jos saat painonnousun loppumaan. Aika monen kannattaisi havahtua siihen että paino nousee vaikka kilon vuodessa, kymmenen vuoden kuluttua siitä määrästä on vaikeampi päästä eroon kuin nyt pysäyttää tuo kehitys.

Jotenkin ihan käsittämätön ajatus toi "Miksi laihduttaa, ketä varten kun olen jo tämän ikäinen? " Häh? Ihan vaikka vaan oman hyvän olon takia? 

Vierailija
47/89 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 melko tarkkaan oli mulla. Sitä ennen olin pitänyt höpöhöpö-puheena iän myötä nousevaa painoa. Mielestäni järkevästi syömällä ja treenaamalla paino pysyi kohdillaan ja kroppa timminä. Muistan hyvin vielä miten 50-vuotispäivien jälkeen kävin farkkuostoksilla ja kaikki mallit näytti hyvältä. Koko ei ollut muuttunut minnekään.

Nelikymppisenä olen tainnut olla parhaimmillani ja treenasin silloin myös eniten ja monipuolisimmin. Nykyään ei tunnu mikään auttavan. Painoa on holahtanut yhtäkkiä viitisen kiloa lisää eikä se lähde kirveelläkään. Rasvaa on tullut sellaisiin osiin kehoa missä sitä ei ole ollut koskaan aikaisemmin.

Vierailija
48/89 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. Tosin nyt olen 35+, ja olen saanut ne löytämäni ylimääräiset 25 kiloa hävitettyä, ja pidettyä poissa.

Vierailija
49/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran 20-vuotiaana ja silloin ousi 20 kiloa. Toisen kerran 40-vuotiaana ja silloin nousi toiset 20 kiloa. 

Vierailija
50/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pituuskasvu loppui eli 16 v. Siihen astihan voi syödä ihan mitä vaan, eikä lihonut. 

Vierailija
51/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 v

Vierailija
52/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

38

Vierailija
53/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten perse leviää lähtemättömästi nelikymppisenä, jos sen halusit tietää. Parhaimmillaan ovat 27 vuotiaina, kun eivät vielä valita kaikesta.

Ei leviä perse ikinä, jos olet omenavartalo. 

Vierailija
54/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25 oli se ikä etten voinut enää elää miten tahansa ja pysyä alipainon rajoilla. Nyt 40+ ja kaloreita ja liikuntaa on pitänyt muokata iän mukana, että olen pysynyt timminä. Menopaussiin mennessä laihdutuslääkkeet ovat varmasti vapaita kaikille, joten niitä sitten mikromäärä, jos vatsamakkarat sitä vaatii ruokavaliosta, kuntosalitreenistä ja hormonihoidoista huolimatta. 

Nuorille sanoisin, että älkää koskaan lihoko ylipainon puolelle. On helpompi pitää normaalipaino, kun ei koskaan liho ja iho pysyy kimmoisampana. Jos ei mitään mutta elämässä saavuta, niin edes sen.

Vierailija
55/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauvanahan se tietysti nousi joka päivä ja siitä tasaisesti kasvuiän loppuun asti.

Sen jälkeen on ollut pari elämänvaihetta, joissa paino lähti liiallisesti nousuun, eka oli joskus 18 v ja toinen joskus 38 v. Noista molemmista onnistuin laihduttamaan takaisin normaalipainoon. Nyt 49 v kävin juuri vaa'alla ja huomasin että paino on tippunut kesän aikana pari kiloa, kun kävin koko kesän tosi paljon salilla eikä kuumalla ruoka oikein maistunut. 

Vierailija
56/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskellä vaihdevuosia pahinta. Ikä siis heittelee. 

Paino alkaa nousta jo viitisen vuotta ennen vaihdevuosia, mutta silloin sen voi vielä pitäö kurissa. Kun menopaussi oikeasti on päällä, silloin tuntuu, ettei auta mikään.

Kuntosali ja hormonihoidot. 

Vierailija
57/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 47 ja painan 74 kiloa (pituus 172). Enimmillään olen painanut 99 kiloa 26-vuotiaana.

Nuorena lihavana ollut ja painon sittemmin pudottanut ehkä ymmärtää, että normaalipainon pitäminen vaatii jatkuvaa aktiivisuutta. Jos on ollut nuorempana hoikka, niin monelle saattaa tulla yllätyksenä, ettei samanlaisilla elämäntavoilla pysy mitoissa enää vanhempana.

Vierailija
58/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut painon kanssa ongelmia 7-vuotiaasta lähtien eli kun aloitin koulun. Univelka ja liian hälyisä ympäristö sai mut syömään enemmän ikään kuin turvaksi. Aikuisena oon todennut olevani todennäköisesti kirjolla. Nyt 37v huomannut että laihduttaminen ei enää innosta kun kilot ei tipu tyyliin 3 kg viikossa kuten parikymppisenä ja jonkinlainen luovuttaminen myös iskenyt. Miksi laihduttaa, ketä varten kun olen jo tämän ikäinen? 

Itseäsi varten kuten aina. Elät terveempänä. Se pari kiloa kuussa on aivan passeli pudotusmäärä.

Vierailija
59/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20+

Vierailija
60/89 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammat on toki kaikki mallin mitoissa. Mutta oikeassa elämässä sanoisin, että nelikymppisenä moni alkaa kerätä massaa. Mutta ensimmäiset jo kaksvitosina. Toki jotkut jo lapsesta lähtien. 

Väärin. Parikymppisenä painoin enemmän kuin nelikymppisenä. Nyt olen 50 v. ja paino 58 kg. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi