Minkä ikäisenä paino alkoi nousta?
Ja oli yhtäkkiä paljon vaikeampaa pitää paino kurissa?
Kommentit (89)
Naisten perse leviää lähtemättömästi nelikymppisenä, jos sen halusit tietää. Parhaimmillaan ovat 27 vuotiaina, kun eivät vielä valita kaikesta.
Syntymän jälkeen. Aikuisena pysynyt sama paino, vaihtelua ollut +/-3kg. Ylipainoinen en ole ollut koskaan.
N43
Vierailija kirjoitti:
Naisten perse leviää lähtemättömästi nelikymppisenä, jos sen halusit tietää. Parhaimmillaan ovat 27 vuotiaina, kun eivät vielä valita kaikesta.
Kunpa leviäisikin niin vyötärö ei olisi kropan levein kohta..
35. Yllättäen siinä vaiheessa kun tulee lapsia.
Jos nyt tarkoitat tätä mystistä automaattista painonnousua, niin vielä odottelen. 61v.
Mulla on ollut painon kanssa ongelmia 7-vuotiaasta lähtien eli kun aloitin koulun. Univelka ja liian hälyisä ympäristö sai mut syömään enemmän ikään kuin turvaksi. Aikuisena oon todennut olevani todennäköisesti kirjolla. Nyt 37v huomannut että laihduttaminen ei enää innosta kun kilot ei tipu tyyliin 3 kg viikossa kuten parikymppisenä ja jonkinlainen luovuttaminen myös iskenyt. Miksi laihduttaa, ketä varten kun olen jo tämän ikäinen?
En ole antanut painon nousta, mutta painon pitäminen samoissa lukemissa on ollut pari vuotta aika haastavaa. N50
N. kolmekymppisenä heti hääkakun jälkeen kumminki.
Vihityn naisen mitat yleensä:
-pituus 156
-vyötärö 156
-paino156
terv. pirttihirmu
Vierailija kirjoitti:
Nollavuotiaana alkoi painonnousu
Sitä mäkin mietin. Kovasti sitä neuvolassa jo tarkkailtiin.
Painan 58kg eli saman verran kuin kaksikymppisenä. En harrasta liikuntaa.
N43v
Av-mammat on toki kaikki mallin mitoissa. Mutta oikeassa elämässä sanoisin, että nelikymppisenä moni alkaa kerätä massaa. Mutta ensimmäiset jo kaksvitosina. Toki jotkut jo lapsesta lähtien.
57-vuotiaana alkoi paino nousta normaalipainon ylärajalle, missä se vaivoin pysyy. Ikää on nyt 65. Liikunta on huonoa, koska sairastuin viisi vuotta sitten. Nykyistä vähempää en oikeastaan voi edes syödä ja silti painon pitäminen kurissa on vaikeaa.
Sitä odotellessa. Nousu hiipui pituuskasvun kanssa noin 18 v iässä, kovasti yritetty kasvaa senkin jälkeen mutta heikoin tuloksin.
M58
Vierailija kirjoitti:
Miehet on parhaimmillaan kaiken ikäisinä, kunhan ovat hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut painon kanssa ongelmia 7-vuotiaasta lähtien eli kun aloitin koulun. Univelka ja liian hälyisä ympäristö sai mut syömään enemmän ikään kuin turvaksi. Aikuisena oon todennut olevani todennäköisesti kirjolla. Nyt 37v huomannut että laihduttaminen ei enää innosta kun kilot ei tipu tyyliin 3 kg viikossa kuten parikymppisenä ja jonkinlainen luovuttaminen myös iskenyt. Miksi laihduttaa, ketä varten kun olen jo tämän ikäinen?
Ihan itseäsi varten. Sekin voisi olla hyvä tavoite jos saat painonnousun loppumaan. Aika monen kannattaisi havahtua siihen että paino nousee vaikka kilon vuodessa, kymmenen vuoden kuluttua siitä määrästä on vaikeampi päästä eroon kuin nyt pysäyttää tuo kehitys.
Itse olen ollut teini-iästä asti samassa painohaarukassa 55-59kg, raskauksia lukuun ottamatta. Teoriani on, ettei omat elämäntapani liikunnan ja ruokailujen suhteen juurikaan muuttuneet lasten saannin myötä, yleisen havainnon kuitenkin ollessa, että ne raskaudet ja siitä seuraavat ruuhkavuodet usein vaikuttavat jossain määrin perheellisten naisten elämäntapoihin, ja siitä seuraa myös painon nousu. Toisaalta vastaava vaikutus myös lapsettomilla voi olla työelämän kiireistä seuraavilla elämäntapamuutoksilla. Joka tapauksessa siinä about kolmenkympin hujakoilla. Näissä kuitenkaan se ikä ei ole ratkaisevassa asemassa.
Toinen on varmasti vaihdevuosien vaikutus, ne alkaakin olla jo ihan nurkan takana joten saa nähdä, miten käy.
Ei ainakaan vielä. Keväällä tein töitä sen eteen, että saisin muutaman kilon painoa lisää.
N44