Vihervasemmisto käyttäytyy entistäkin lapsellisemmin - Riikka Purrasta tehty huoli-ilmoituksia
Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) kertoo viestipalvelu X:ssä, että hänestä on tehty huoli-ilmoituksia mielenterveys- ja päihdehuoltoon.
Olen ollut kaksi vuotta uhkailujen, kiusanteon ja henkilööni kohdistuvan panettelun kohteena, Purra kirjoittaa X:ssä.
Ministeri sanoo, että yksi kiusantekijä on Joukkovoima leikkauspolitiikkaa vastaan -niminen julkinen Facebook-ryhmä.
Purra on ottanut päivitykseensä kuvakaappauksen kyseisestä ryhmästä, jossa henkilö kertoo tehneensä huoli-ilmoituksen Purrasta Kirkkonummen mielenterveys- ja päihdehuoltoon. Ilmoittaja kannustaa muitakin tekemään samoin. Ilmoittaja kertoo, että lain mukaan ilmoitukset on pakko käsitellä.
Kyseessä on viranomaisten työn vaikeuttaminen, resurssien väärinkäyttö ja poliittinen häirintä, Purra huomauttaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b…
Kommentit (1276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eivät ne ole kaksi eri aihetta. Ketjussa on käsitelty muun muassa sitä, onko Riikan mielenterveys siinä pisteessä, että hänestä olisi todella aiheellista tehdä huoli-ilmoitus. Vihakirjoittelut ovat julkinen todiste siitä että hänellä on mielenterveyden haasteita."
Ah, taas tätä laitavasemmiston mutkuttelua. Mä joskus aivan vilpittömästi toivon, että kaikki tällaista retoriikkaa suoltavat pässit pääsisivät joskus nauttimaan maailmasta, jossa heitä kohdellaan samoin kuin ns. väärää klaania. Oliko sulla vaikkapa masennuskausi joskus lukion puolivälissä ja olit itsetuhoinen? Kärsitkö psykoosista parinkympin kieppeillä ja teit typeriä postauksia someen? Kirjoititko synnytyksenjälkeisessä masennuksessa, että toivoisit inhottavia asioita perheellesi?
Voi, voi. Ei auta, vaikka olisit mielesi muuttanut, ja vaikka kuinka tajuaisit, että olit silloin eri mielentilassa
Se, että sinä et hakisi ei tarkoita etteikö joku muu niin voisi tehdä ja olla työssään hyvä.
On käsittämätöntä miten tuollaista alhaidta käytöstä joku kehtaa puolustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Ai viranomaisten kiusaamista, joukkomaalitusta ja pikkulasten käytöstä?
No sitähän hän itse teki vuosikausia netissä anonyymina skriptassa.
Ai kiusasi viranomaisia ja joukkomaalitti poliitikkoja? eri
Kirjoitteli tappofantasiaa Scriptaan. En sitten tiedä, mikä oli mielentila tuolloin. Ehkä vähän samankaltainen kuin nyt; irvaileehan hän koko suomalaiselle yhteiskunnalle ja ihannoi Putinin toimintakulttuuria.
Mariskoon ministeri Leena Merelle: tämän työpöydällä oli heti halllituskauden alussa kansalaisaloite maalittamisen lisäämiseksi rikoslakiin, mutta rouvalla ei ollut mielenkiintoa laittaa sitä pro
Mitä tappofantasiaa? Laittaisitko lainaukset konteksteissaan huulten heiluttelun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole helppoa Riikan asemassa. Aiemmat hallitukset ovat ottaneet velkaa ja jakaneet löysää rahaa ympäriinsä. Aivan kun meillä olisi taikaseinä josta sitä tulee lisää.
Nyt on pakko leikata kuluista ja se joka niin tekee saa pahiksen maineen. Jos meillä olisi parempi taloustilanne, näin ei tarvitsisi tehdä.
Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa lisää lainaa ja alkaa jakamaan niitä rahoja Afrikkaan. Tuskin Afrikka meitä tukee sitten kun lainaa ei enää tipu ja hyvinvointivaltiomme on tuhottu.
Ja leikkaukset henkilöidään Purraan, vaikka niillä on koko hallituksen siunaus ja seuraavakin hallitus joutuu jatkamaan leikkauslinjalla. Vassujen vaihtoehdoista ei ole juurikaan kuultu, mitä nyt Ilmari aloitti saksihommat Tampereella.
"Oletko siis tuo vassarifeministi, ja vastasit minulle, kun kysyin minkä vastauksen haluat? Kerrot ponnekkaasti oman mielipiteesi ja se on ihan okei. Olen samoilla linjoilla siinä että inhoan Purraa mutta en pidä tuota huoli-ilmoituspelleilyä mitenkään fiksuna tai suositeltavana asiana. Se on kuitenkin vain minun mielipiteeni. En voi vaatia muita olemaan samaa mieltä, niin kuin sinä tunnut tekevän. Eikö sekin ole moralisointia?"
Se on samojen sääntöjen noudattamista kaikissa asiayhteyksissä, ei moralisointia. Yhteiskuntajärjestyksen vuoksi - etenkin asioissa, joissa käsitellään kansanedustajiin liittyviä "jekkuja" ja hupihauskoja "vaikuttamistapoja" - ei todellakaan ole moralisointia vaatia samoja sääntöjä kaikille.
Olisin aivan varmasti vittuuntunut tällaisesta perseilystä myös, jos sen olisi tehnyt vaikka joku persu. Mutta (ja tämä saattaa olla shokeeraavaa tietoa herkälle yleisölle): mun ensimmäinen ehtoni on se, että ns. oman joukon tyypit pitää näistä yhteisistä säännöistä kiinni ennen kuin vaatii sitä muilta. Siksi suutun enemmän siitä, kun minun "klaanini" jäsenet käyttäytyvät asiattomasti ja yrittävät puolustella idioottimaisia tekoja. Ja näin sen pitäisikin olla. En voi vaatia muilta sitä, mihin en itsekään pysty.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko siis tuo vassarifeministi, ja vastasit minulle, kun kysyin minkä vastauksen haluat? Kerrot ponnekkaasti oman mielipiteesi ja se on ihan okei. Olen samoilla linjoilla siinä että inhoan Purraa mutta en pidä tuota huoli-ilmoituspelleilyä mitenkään fiksuna tai suositeltavana asiana. Se on kuitenkin vain minun mielipiteeni. En voi vaatia muita olemaan samaa mieltä, niin kuin sinä tunnut tekevän. Eikö sekin ole moralisointia?"
Se on samojen sääntöjen noudattamista kaikissa asiayhteyksissä, ei moralisointia. Yhteiskuntajärjestyksen vuoksi - etenkin asioissa, joissa käsitellään kansanedustajiin liittyviä "jekkuja" ja hupihauskoja "vaikuttamistapoja" - ei todellakaan ole moralisointia vaatia samoja sääntöjä kaikille.
Olisin aivan varmasti vittuuntunut tällaisesta perseilystä myös, jos sen olisi tehnyt vaikka joku persu. Mutta (ja tämä saattaa olla shokeeraavaa tietoa herkälle yleisölle): mun
Sivusta huutelen mutta jos et ole huomannut niin vasemmistolaisuuteen ei yleistasolla kuulu periaatteet ja vastavuoroisuus tai moraali ylipäänsä, vaan tarkoitus pyhittää keinot ja kaikki riippuu kontekstista. Maalitus, rasismia yms. ovat täysin hyväksyttäviä kunhan ne kohdistuvat oikeaan kohteeseen. Olet ilmiselvästi väärässä klaanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen ja epävakaa Persuhullu tass riehuu ja solvaa ketjussa.
Kaikki vassarit on tuollaisia
Fanaatikot ja muksut ovat, tuskin sentään enää kukaan kolmekymmentä täyttänyt. Elämä opettaa tyhmempiäkin.
Ei, kaikki vassarit ovat tuollaisia.
On vain yksi ääripää. Vassarit ovat keskenään samanlaisia, ei ole äärivassareita tai fanaatikkoja. Vain "normaaleja"
Toivottavasti olet väärässä mun on vaikea kuvitella keski-ikäisiä ihmisiä noin pipo kireällä ja ullakko pimeänä.
No miet nyt jotain Li Anderssonia
Aina välillä mietinkin, sillä on hyvät keuhkot, jaksaa puhua paasata varmasti pitkään.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/dosentti-kuvailee-riikka-purran-kir…
Nyt on viimein avattava silmät eihän tommoisia kukaan täyspäinen kirjoittele.
Vierailija kirjoitti:
"Sinähän et tiedä, keistä kaikista suomalaisista poliitikoista on kehotettu tekemään huoli-ilmoituksia tai vastaavaa kampanjaa. Eikö vaikuta aika todennäköiseltä että esimerkiksi Sanna Marinin lapsesta on tehtailtu lasuja ihan vaan kiusaamistarkoituksessa? Ja yhtä hyvin on joissain porukoissa saatettu myös yllyttää tällaiseen toimintaan. Marin ei vain tuonut asiaa julkisuuteen, Riikka toi - voisikohan perussuomalaisten heikolla kannatuksella olla osuutta asiaan?"
En tiedäkään. Etkä tiedä sinäkään, vaan toit jälleen kerran ainoana argumenttinasi tähän sen, että mutku ehkä jossain muuallakin, mutku ne muut, mutku mutku mutku. Ehkä ehkä ehkä, mutku mutku. Bla bla. Marin ei liity tähän mitenkään, ei ole vuosiin liittynytkään, ei hän ole enää Suomen politiikassa.
Onko sulla kykyä myöntää se, että tää oli nyt aika helvetin tyhmästi tehty, ja vieläpä aika julkisesti, ja se ettei edes Koskela ole tohtinut jyrkä
En edelleenkään käsitä minkä mielipiteen haluat kuulla. Kysymyksesi oli, onko ketään suomalaista ministeriä kohdeltu samalla tavalla, ja vastasin, että arvelen Marinia kohdellun näin. Miten niin Marin ei liity tähän? Vai saako vastata vain nykyhallituksesta? Marinin ministerikaudesta on vain pari vuotta aikaa, eikä ketään ole kohdeltu niin rankasti kuin häntä. Mutta okei, Marinia ei saa vastauksessa mainita, kenet sitten?
Vastasinkin toisessa kommentissa edellä että juu, tyhmästi oli tehty, en minä ilmoitustehtailua mitenkään kannata. Mutta tämä on polarisoitunutta aikaa, en hämmästy siitä että tämmöistäkin tapahtuu. Ei se minun mielestäni kuitenkaan sen luokan poliittinen attentaatti ole että sen takia viitsisin ruveta kiivailemaan. (Ei näköjään viitsi Koskelakaan, tai sitten heillä on marssijärjestys siitä kuka paikallistason juttuja kommentoi.) Voit syyttää minua olkiukkoilusta kaikin mokomin, mutta minusta jonkun tuntemattoman landelaisvasurin turaukset netissä ovat täysin merkityksettömiä sen rinnalla millainen valta on hallituksen ministerillä toteuttaa omaa politiikkaansa. Ja kyllähän Purran täytyy tietää mitä tälle vassarille nyt tapahtuu, kun hänet nimeltä mainiten asetetaan tikunnokkaan. Että sikäli Koponen joutuu kalliisti maksamaan puheistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on irtisanoutunut?
Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela ei IS:n lukuisiin yhteydenottoihin vastannut.
##
Taitaa olla rustaamassa ilmoituksia
Ei joku paikallisosaston nobody ole Koskelan vastuulla. Tuohon vastasi Jyväskylän Vasemmistoliiton pomo.
Mutta oliko paheksunta aitoa ja vilpitöntä, vai vassujen taqiyyaa?
Tässähän ei edes tiedetä oliko Purra aito ja vilpitön, eli oliko ilmoitustehtailua edes tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin aivan varmasti vittuuntunut tällaisesta perseilystä myös, jos sen olisi tehnyt vaikka joku persu. Mutta (ja tämä saattaa
En onnistu lainaamaan viestejä, en tiedä miksi sivusto taas lagittaa. Yritän siis vastata viestiin, jossa sanotaan, että "vasemmistolaisuuteen ei yleistasolla kuulu periaatteet ja vastavuoroisuus tai moraali ylipäänsä, vaan tarkoitus pyhittää keinot ja kaikki riippuu kontekstista."
Olen tämän huomannut, ja se on todella vittumaista.
"Olet ilmiselvästi väärässä klaanissa."
Ehkäpä, mutta toisaalta olen hyvinkin arvoliberaali ja myös taloudellisissa asioissa huomattavan vasemmalla. Mut, ei liity tämän ketjun aiheeseen, jossa kaikki yhdessä tuumin tuomitsemme kaikenlaisen asiattoman maalituksen, huoli-ilmoitukset jne. eiks je.
Tai niinhän mä utopiassani haluaisin kuvitella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela ei IS:n lukuisiin yhteydenottoihin vastannut.
##
Ei joku paikallisosaston nobody ole Koskelan vastuulla. Tuohon vastasi Jyväskylän Vasemmistoliiton pomo.
Olisiko Halla-ahon pitänyt pahoitella enemmän Krista Kiurun pahoinpitelyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole helppoa Riikan asemassa. Aiemmat hallitukset ovat ottaneet velkaa ja jakaneet löysää rahaa ympäriinsä. Aivan kun meillä olisi taikaseinä josta sitä tulee lisää.
Nyt on pakko leikata kuluista ja se joka niin tekee saa pahiksen maineen. Jos meillä olisi parempi taloustilanne, näin ei tarvitsisi tehdä.
Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa lisää lainaa ja alkaa jakamaan niitä rahoja Afrikkaan. Tuskin Afrikka meitä tukee sitten kun lainaa ei enää tipu ja hyvinvointivaltiomme on tuhottu.
Ja leikkaukset henkilöidään Purraan, vaikka niillä on koko hallituksen siunaus ja seuraavakin hallitus joutuu jatkamaan leikkauslinjalla.
Olet toki oikeassa tästä. Mutta Purra on itse poseerannut leikkuulautojen ja saksien kanssa hymyssä suin ja lauleskellut töihinmenosta keskellä toria. Ei häntä näytä haittaavan, että leikkaukset henkilöityvät häneen.
Paitsi toki silloin, kun on mahdollisuus uhriutua.
"En edelleenkään käsitä minkä mielipiteen haluat kuulla. Kysymyksesi oli, onko ketään suomalaista ministeriä kohdeltu samalla tavalla, ja vastasin, että arvelen Marinia kohdellun näin. Miten niin Marin ei liity tähän? Vai saako vastata vain nykyhallituksesta? Marinin ministerikaudesta on vain pari vuotta aikaa, eikä ketään ole kohdeltu niin rankasti kuin häntä. Mutta okei, Marinia ei saa vastauksessa mainita, kenet sitten?
Vastasinkin toisessa kommentissa edellä että juu, tyhmästi oli tehty, en minä ilmoitustehtailua mitenkään kannata. Mutta tämä on polarisoitunutta aikaa, en hämmästy siitä että tämmöistäkin tapahtuu. Ei se minun mielestäni kuitenkaan sen luokan poliittinen attentaatti ole että sen takia viitsisin ruveta kiivailemaan. (Ei näköjään viitsi Koskelakaan, tai sitten heillä on marssijärjestys siitä kuka paikallistason juttuja kommentoi.) Voit syyttää minua olkiukkoilusta kaikin mokomin, mutta minusta jonkun tuntemattoman landelaisvasurin turaukset netissä ovat täysin merkityksettömiä sen rinnalla millainen valta on hallituksen ministerillä toteuttaa omaa politiikkaansa. Ja kyllähän Purran täytyy tietää mitä tälle vassarille nyt tapahtuu, kun hänet nimeltä mainiten asetetaan tikunnokkaan. Että sikäli Koponen joutuu kalliisti maksamaan puheistaan."
Juuri tuon halusin kuulla, minkä sanoitkin: tyhmästi tehty, et kannata. Ei mun "vaatimuslistalla" ole mitään sen ihmeellisempää. Marinin tuomisen tähän voisin jollain tasolla ymmärtää, JOS hänestä olisi todistettavasti myös tehty perättömiä huoli-ilmoituksia, mutta koska tästä ei ole mitään faktaa, niin on aivan turhaa ympätä tällainen hypoteesi tähän keskusteluun. Voi myös olla, että Marin on kirjoitellut nimettömänä paskapostauksia someen joskus nuorempana? Eikö niin? Huomaatko, miten tämä mutkuttelu ja whataboutismi toimii?
Purra aivan takuulla tietää, että kyseinen vasemmistonainen joutuu aikamoiseen kuritukseen. En näe häntä henkilönä, joka olisi, krhm, kovin empaattinen - julkaisi tyypin nimen ihan varmasti tarkoituksella.
Tämä olkoon siis myös hyvä oppitunti aikuisille ihmisille siitä, että ihan kaikkea shittiä ei tarvitse saati kannata sosiaaliseen mediaan julkaista. Koskaan kun ei tiedä, kuka sen näkee, ja mitä seuraamuksia sillä on.
Vierailija kirjoitti:
Purrasta tehtailtu huoli-ilmoituksia? Vasemmistoliitto irtisanoutuu toiminnasta
Facebookin keskusteluryhmässä masinoitiin toimintaa, jossa Kirkkonummen mielenterveys- ja päihdehuoltoon olisi tehtailtu ilmoituksia valtiovarainministeristä.
Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela ei IS:n lukuisiin yhteydenottoihin vastannut. Myöskään puoluesihteeri Anna Mäenpää (vas) ei halunnut kommentoida asiaa muuten kuin että tietenkään toiminta ei ole sopivaa.
Huoli-ilmoituksia Riikka Purrasta tekemään ehdottanut henkilö oli keväällä vasemmistoliiton kuntavaaliehdokkaana. Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela ei IS:n yhteydenottopyyntöihin vastannut. Kuva: EMMI KORHONEN / Lehtikuva
Mäenpää siirsi kommentoinnin Jyväskylän vasemmistoliiton puheenjohtajalle Akseli Hiltuselle. Hiltunen vastasi IS:n kysymyksiin sähköpostilla yhdellä vastauksella.
Yksiselitteisesti tällainen ei ole hyvä
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä ja mitä seuraamuksia Minttu saa törkeilystään? Milloin puoluejohto irtisanoutuu uskottavasti naispoliitikkojen maalittamisesta ja ilmoitusten tehtailusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/dosentti-kuvailee-riikka-purran-kir…
Nyt on viimein avattava silmät eihän tommoisia kukaan täyspäinen kirjoittele.
Siellähän se tunnettu vassuaktivisti Saresma kirjoittelee täyttä häkää Jyväskylän yliopistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
##
Tässähän ei edes tiedetä oliko Purra aito ja vilpitön, eli oliko ilmoitustehtailua edes tapahtunut.
Epäiletkö Mintun kirjoittamaa viestiä? Minttu kertoi kirjoittaneensa huoli-ilmoituksia, kehotti muitakin tehtailemaan niitä ja lupasi lähettää valmiin pohjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
##
Olisiko Halla-ahon pitänyt pahoitella enemmän Krista Kiurun pahoinpitelyä?
Kiurun pahoinpitelijä ei ollut persu, mutta Minttu on vasemmistoaktiivi, joka joukkoisti naispoliitikon häirintää ja turhaa viranomaisresurssin tuhlausta. Onko sun käsikirjassa muuta kuin whataboutismi ja "mutku perrrrsshhuttt!!!"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja leikkaukset henkilöidään Purraan, vaikka niillä on koko hallituksen siunaus ja seuraavakin hallitus joutuu jatkamaan leikkauslinjalla.
Olet toki oikeassa tästä. Mutta Purra on itse poseerannut leikkuulautojen ja saksien kanssa hymyssä suin ja lauleskellut töihinmenosta ke
Onko sinusta uhriutumista, jos naispoliitikko tuo julki häneen kohdistunutta joukkoistettua häirintää ja maalittamista ja viranomaisresurssin tuhlausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
##
Epäiletkö Mintun kirjoittamaa viestiä? Minttu kertoi kirjoittaneensa huoli-ilmoituksia, kehotti muitakin tehtailemaan niitä ja lupasi lähettää valmiin pohjan.
No sittenhän Purralla on varmasti esittää todisteena kyseinen ilmoitus.