Mikä mun on, kun uni ei tule kuin olkkarin sohvalla, vaikka olen kuolemanväsynyt?
Nyt vauva ja esikoinen nukkuu päiväunilla ja olisi tilaisuus nukkua vaan ei tule uni silmään vaikka päätä särkee ja silmiä kirvelee unen puutteen takia. Ihan toivotonta saada nukuttua makkarissa, joskus nukahdan olkkarin sohvalle telkun ääreen illalla. Nyt olen 3kk nukkunut keskimäärin 2-4 tuntia vuorokaudessa, ei kai imetys nyt sentään hormooneiden ansioista noin paljoa unentarvetta vähennä?
Kommentit (6)
Meilläkin vauva + 2v ja usein unelmoin nukkumisesta, mutta sitten kun yllättäen tarjoutuisikin tilaisuus vähän levätä en osaa. Jotenkin oon niin ylikierroksilla koko ajan, vaikka väsynyt oonkin.
Minä en hakenut ajoissa. Oli myös vaikeuksia saada unen päästä kiinni vaikka väsymys oli ihan hirveää. Vuoden ajan kitkuttelin ja lopulta raahauduin lääkäriin kun esikoinen rupesi leikkimään " äiti on vähän väsynyt-leikkiä" . Sain unilääkkeet jotka auttoivat pahimman väsyn yli ja masennuslääkkeet mitkä ovat olleet kuin taivaan lahja.
Minusta parempi vaihtoehto lääkkeille on omat rentoutumisharjoitukset. Mulla oli kans vaikee laskea kierroksia alas kun vauva oli pieni. Tällöin keskityin jokaiseen lihakseen yksi kerrallaan ja annoin niiden rentoutua. Houkuttelin unta erilaisilla mielikuvilla, ei kuitenkaan nii että on pakko nukkua. Jos on olo et nyt on pakko nukkua ennen ku noi herää nii ei vramasti nukahda. Sekin et torkahtaa 5 minuutiksi tekee ihmeitä. Ja sit taas on jatkossa helpompi nukahtaa ku on levänneempi.
Vähennä myös kahvia.
vilisee eikä uni tule. Joskus illalla vanhissa nukahdan telkan ääreen, kun yritän sitä katsoa.
automaattisesti seuraa sen unta eikä osaa olla rauhassa. tv kun on päällä nii se saa ajatukset sit muualle.. sitähä se on ku ei osaa stopata aivojansa. mut se menee ohi ku ei anna mennä kovin pahaksi. jos sitä vielä ressaa nii pahenee vaan.
joskus muuten kalja tai siideri voi auttaa. sehän ei tee pahaa imetyksellekään jos yhden juo illalla.
Missä sun mies on? Eikö se auta sua hoitaan niitä muksuja?