Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 6-kymppisen enää sijoitella varojaan?

Vierailija
13.08.2025 |

Kun elämä kumminkin alkaa olemaan loppusuoralla. Meidän suvussa ei ole eletty kovin vanhoiksi. Työpaikkakin laittoi pönkän ovelle ja työttömyys tulossa irtisanomisajan jälkeen. Tämän ikäiselle tuskin uutta työtä löytyy. Onnistuin säästämään sellasen 70k€ puskurin. Joku varmaan sijoittaisi senkin mutta onko siinä mitään järkeä?

Mitä te muut "vanhukset" olette tehneet säästöillänne?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitat jos rahalle ei ole tarvetta.

Pienen osan ainakin itse laittaisi ihan pörssiinkin. Vähintään jollekin vuoden sijoitustilille, josta saa verojen jälkeenkin ~2% koron se on kuitenkin 50000 eurosta jo tonni eli melkein satanen kuussa.

Vierailija
62/62 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiton osan rahoistani määräaikais tilille, mutta korko aika surkea tällä hetkellä. En itse usko enää mihinkään sijoittamiseen, kun se vaatii monia vuosia, että niistä jotain rahaa saisi. Olen itse työtön tällä hetkellä 60+ ja ihan turha hakea töitä tämän ikäisenä, kun katsotaan, että olet lähes jotain jätettä, et enää mukamas tuottava yksilö. En ota mitään työttömyys rahaa ym. tukia tällä hetkellä, kun elän vain niillä säästöillä, mutta en tiedä, että riittävätkö eläke ikään saakka? Yrityksiä kuolee paljon tällä hetkellä, sote- menoista säästetään, alvit kallistuneet ym. Leikkaukset myös nuorten opiskeluun, koulutukseen ym. niin mennyt jo mahdottomaksi eräille selvitä elämästä. Toki se Apotti- järjestelmä vetää rahaa itselleen joka vuosi näistä terveydenhuollon kuluista, ja tästä paskasta ei mukamas päästä eroon, kun vetää miljoonia itselleen joka vuosi tästä terveydenhuollosta??!! Ja toki poliitikoille lisää palkkaa, kun ovat mukamas ihan palkka kuopassa? Niinkuin Irvin Goodman lauloi, että " Haistakaa paska koko valtiovalta." 

Itse asiassa ei vaadi, parissa vuodessa saat jo kohtalaisesti, lisääntyy seuraavana vuonna.

Sain jo seuraavan kuukauden aikana osingon kun sijoitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän