Tokaluokkalaisen koulunvaihdosta!
Muutimme ja lähempänä olisi koulu. Lapsi kulkee bussilla nykyiseen kouluun,matkat joudumme itse maksamaan 80¿/kk. Koulunvaihdon myötä matkat lyhenisivät ja lapsi voisi itse kulkea pyörällä sinne ja kotiin. Lapsi on nyt ensimmäisellä luokalla,saa ainakin tämän kevään olla nykyisessä. Itse ei haluaisi vaihtaa kun on saanut kavereita jo eskarissa. Mitä SINÄ tekisit? Vaihtaa vai ei? Nuoremmat sisarukset menevät lähikouluun parin vuoden päästä.
Kommentit (2)
vaihtaisin kyllä tuossa tilanteessa. Siis ensi lukuvuoden alusta. Lapsesi saa varmasti uusia ystäviä uudessakin koulussa ja sekin on kivaa, että koulukaverit asuvat lähellä, varsinkin sitten kun lapset vierailevat toisillaan ja leikkivät toistensa pihoilla.
Kolmannelle luokalle meneminen (jos vasta esim. silloin päättäisitte vaihtaa koulua) voi uusine kielivalintoineen ja muutenkin uusine ja vaativampine lukuaineineen olla hankalampi koulunvaihtovuosi. Varsinkin jos vaihtoehtoja on.
Lapsesi saattaa jo kesän aikana tutustua monenlaisiin lapsiin vaikka ihan tulevalta luokaltaankin, jolloin ongelma tavallaan hoitaa itsensä.
Kiva kuitenkin, kun pohdit asiaa lapsesi kannalta ja harkitset eri vaihtoehtoja:) Tämäkään kun ei ole mikään itsestäänselvyys...
Ja uudet kaverit sitten varmasti asuu lähempänä.