Minkä ikäisenä muutitte pois kotoa? Itse muutan nyt nelikymppisenä
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Missä asut nykyään, jos et kotona
Teillä 🤫
18v muutin pois lapsuudenkodista. En ole koskaan asunut yksin ja olen nyt 56v.
Yläasteen jälkeen 15v. Halusin muuttaa 400km päähän Helsinkiin. Ensin olin kesätöissä ja sitten aloitin siellä opiskelut.
19v. Toki muutin toiseen kotiini poikaystävän kanssa, enkä tunkenut naapuriin asumaan.
Muutin pois vanhempieni luota kun täytin 38v. Soittelemme puolin ja toisin lähes päivittäin.
Muutin ekan kerran yläasteen jälkeen kansanopistoon. Asuin viikot asuntolassa siellä. Ei nyt ehkä ihan lasketa kotoa muuttamiseksi. Sitten tulin vuodeksi kotiin ja lähdin tuon vuoden jälkeen vaihto-oppilaaksi 18-vuotiaana. Kun tulin sieltä takaisin, muutin lopullisesti pois vanhempieni luota toiseen kaupunkiin. En oikein tiedä, pitäisikö siis vastata 16-, 18- vai 19-vuotiaana. Ehkä 19-vuotiaana.
Mua jännittää miten mä pärjään
Ap
19 vuotiaana ja heti ulkomaille. Samalla reissulla olen vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Muutin pois vanhempieni luota kun täytin 38v. Soittelemme puolin ja toisin lähes päivittäin.
Sairasta, emotionaalista insestiä
19 vuotiaana, muutama kuukausi ennen inttiä.
Osalla kultalusikoista on mahdollista muuttaa omaan kotiin nuorena, kuten monet kokoomuslaiset perheet tänä päivänäkin tekee jotka jemmaa lapsilisät suoraan pörssiin käytettäväksi nuorelleen ensiasunnon ostoon- tai ainakin käsirahaksi.
Perustavikset eivät paljoa Kelan vuokratuilla tuetusti asuessaan henkseleitä paukuttele muutti neukkukuutioon 18-vuotiaana tai nelikymppisenä ekan kerran.
Osalla käy onni perinnön myötä ja pääsee sitä kautta omaan kotiin. Mielestäni "oma koti" omistetaan ja vuokralla asutaan.
Ethän sä ole itsenäinen Kelan vuokratuella asuessa kun mikä vain päivä voi tuki loppua ja sitten pitää etsiä lähimetsä johon mennä telttailemaan.
Älä hötkyile! Minä olen jo yli 60 v ja asun yhä kotonani.
Mulla on puhelin niin voinaina soitella hänelle vaikka vaatteidenpesuun liittyvissä ongelmatilanteissa.