Tekeekö raha onnelliseksi?
Vai jokin muu? Ja onko tälle rahalle joku maaginen määrä mikä tekee onnelliseksi jos tekee?
Kommentit (76)
Nukun yöni hyvin, kun ei ole murhetta rahan puutteesta
Suhteelista: isän eläke oli nettona parempi kuin mun bruttopalkka (juu, faija oli hoitanut hommansa hyvin). Kävin sitten hänelle nostamassa seinältä rahaa: kaikki hänen rahat käyttötilillä ja näin saldon.: 40 tonnia; mulla oli joskus +70 tonnia.
Tuli se, mihin uittuun oon onnistunut hipuloimaan noin paljon, kun itsellä jotain 15-16? .... Mietin, et vuokraan, kurkusta alas mennyt (vaikken ole se, "hajees martti hevoonen" -tyyppi.)
Siiten: isä vanhainkotiin: siitä hänen suuresta eläkkeestä jäi käteen vain 166e/kk.
Tottakai tekee! Rahalla kaikki järjestyy ja ongelmat katoaa 👍
Ei se suoraan onnelliseksi tee, mutta kyllä rahalla saa mielenrauhaa. Olen elänyt vaiheen, kun yöt piti valvoa ja stressata rahan takia. En halua siihen koskaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä raha tekee onnelliseksi.
Ei tee.
Raha ei ole tärkeintä kun sitä on paljon. Jopa yli tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Tekee. Ei varsinaisesti raha vaan se kaikki mitä sillä saa. Köyhänä voi vain haaveille. Esim. kampaajasta, uusista hampaista, vaatteista, kivasta asunnosta, harrastuksista ulkomaan matkoista nyt puhumattakaan.
"Uusista hampaista":D Ai jenkkien muovihampaista? Raha ja materia eivät tee onnellisiksi, se on vain köyhän harhaluulo.
Jos raha tekisi onnelliseksi, ei sitä koko ajan haluttaisi lisää.
Vierailija kirjoitti:
Suhteelista: isän eläke oli nettona parempi kuin mun bruttopalkka (juu, faija oli hoitanut hommansa hyvin). Kävin sitten hänelle nostamassa seinältä rahaa: kaikki hänen rahat käyttötilillä ja näin saldon.: 40 tonnia; mulla oli joskus +70 tonnia.
Tuli se, mihin uittuun oon onnistunut hipuloimaan noin paljon, kun itsellä jotain 15-16? .... Mietin, et vuokraan, kurkusta alas mennyt (vaikken ole se, "hajees martti hevoonen" -tyyppi.)
Siiten: isä vanhainkotiin: siitä hänen suuresta eläkkeestä jäi käteen vain 166e/kk.
Otahan lääkkeet ja kirjoita tämä sitten uusiksi
Perin kesämökin ja 100.000e rahaa. Tein mökille pikku remppaa, laitoin uuden laiturin, paljun ja pienen veneen. Olen onnellinen
Vierailija kirjoitti:
Perin kesämökin ja 100.000e rahaa. Tein mökille pikku remppaa, laitoin uuden laiturin, paljun ja pienen veneen. Olen onnellinen
Miksi
raha tuo mahdollisuuksia joita ei olis ilman rahaa, rahalla voi maksaa itselleen mieleisiä kursseja kehittää itseään, raha helpottaa hyvinvoinnin ylläpitoa sekä tavoittelua, voi ostaa kauneushoitoja joilla kroppa voi hyvin, ostaa mieleisiä terveellisiä ruokia tehdä itse tai valmiina tilata joku ruokapalvelu, raha mahdollistaa että voi näyttää itseltään voi valita tyylin vapaasti , voi maksaa ja voi valita terapeutin jonka kanssa oikeesti synkkaa, ja mieleisen terapiamuodon, voi päästä hoitoihin joita saisi julkiselta liian hitaasti tai ei ollenkaan, raha on tietynlainen pehmentäjä , raha vaikuttaa positiivisesti myös elämän asenteeseen. On rahaa mennä paikkoihin missä kohdata ihmisiä, raha vähentää stressiä ja sitä kautta olet itsekin miellyttävämpi mitä olisit ilman sitä rahaa .. en oikeesti keksi oikein mtn mihin raha ei suorasti tai epäsuorasti vaikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos raha tekisi onnelliseksi, ei sitä koko ajan haluttaisi lisää.
Tietenkin kun sitä on todella paljon se saattaa tehdä ahneeksi.. toisaalta rahalla tää maailma pyörii
Vierailija kirjoitti:
raha tuo mahdollisuuksia joita ei olis ilman rahaa, rahalla voi maksaa itselleen mieleisiä kursseja kehittää itseään, raha helpottaa hyvinvoinnin ylläpitoa sekä tavoittelua, voi ostaa kauneushoitoja joilla kroppa voi hyvin, ostaa mieleisiä terveellisiä ruokia tehdä itse tai valmiina tilata joku ruokapalvelu, raha mahdollistaa että voi näyttää itseltään voi valita tyylin vapaasti , voi maksaa ja voi valita terapeutin jonka kanssa oikeesti synkkaa, ja mieleisen terapiamuodon, voi päästä hoitoihin joita saisi julkiselta liian hitaasti tai ei ollenkaan, raha on tietynlainen pehmentäjä , raha vaikuttaa positiivisesti myös elämän asenteeseen. On rahaa mennä paikkoihin missä kohdata ihmisiä, raha vähentää stressiä ja sitä kautta olet itsekin miellyttävämpi mitä olisit ilman sitä rahaa .. en oikeesti keksi oikein mtn mihin raha ei suorasti tai epäsuorasti vaikuttaisi.
Lähinnä mietin, että mitä edes tarkoittaa että on rahaa tässä kontekstissa, minä pystyn tekemään kaikkia tuon listan juttuja vaikka tienaan vähän yli 2000 bruttona. Eikä raha vaikuta elämän asenteeseen vaan sinun omat ajatuksesi elämästä. Ja tuo stressi... voiko sitä ostaa lisää tai vähemmän, villi ajatus :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä
You see but you don't observe. You react but you don't act.
PISTÄÄ MIETTIMÄÄN, NÄÄ ON VAAN SOPIMUKSIA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee. Ei varsinaisesti raha vaan se kaikki mitä sillä saa. Köyhänä voi vain haaveille. Esim. kampaajasta, uusista hampaista, vaatteista, kivasta asunnosta, harrastuksista ulkomaan matkoista nyt puhumattakaan.
"Uusista hampaista":D Ai jenkkien muovihampaista? Raha ja materia eivät tee onnellisiksi, se on vain köyhän harhaluulo.
Köyhä ei rumissa vaatteissa vuokrakämpäs voi tehdä mitään. Huono ruoka ym.ym. hyiiii...
Vierailija kirjoitti:
Eihän se näytä tekevän. Ahneemmaksi vain. Ja ilkeäksikin vielä.
Ei kannata ylistää moukkia.
Kyllä se lisää, mulla on nyt lähes viisikymppisenä hyvin varallisuutta ja tulot myös oikein hyvät noin. 200k€ vuosi. Ei kuitenkaan lähelläkään niin että voisin jättäytyä pois työelämästä. Sitä välillä mietin että luultavasti toisi paljonkin onnea ja rauhaa elämään.
Kuitenkin nykyisellään tuo valtavasti turvallisuutta ja sellasta arjen onnellisuutta kun voin tilata ruokaa lapsille kotiin ja aikalailla ostella mitä me ikinä tarvitaan, voidaan käydä reissuilla yhdessä ja erikseen missä halutaan, kaukomailla ja lähempänä. Meillä on ihana tilava koti ja ostin uuden (itselleni kalliin) auton juuri, tällaista kaikkea mikä ei yksin tuo onnea mutta tarjoaa mahdollisuuden elää kivaa elämää läheisten kanssa. Itselle jos olisin yksin niin tuskin toisi kovin paljon lisäarvoa nämä, arvostan varallisuutta siitä näkökulmasta että voin lapsilleni ja kumppanilleni tarjota turvatun hyvän elämän ja just tutkia maailmaa yhdessä.
N47