Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö raha onnelliseksi?

Vierailija
13.08.2025 |

Vai jokin muu? Ja onko tälle rahalle joku maaginen määrä mikä tekee onnelliseksi jos tekee?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: Ihmiset lähtökohtaisesti arvostavat vaikeita asioita, esim statustyöpaikat kuten lääkäri ja juristi, koska kaikki tietää kuinka hankalia nämä ovat, ergo: kunnioitus siitä, että se on niin hankalaa. Jos elämä ei ole välillä hankalaa niin voiko sitä silloin arvostaa? Jos et, mitä tämä tekee onnellisuudelle?

Miksi haluta helppo elämä rahalla?

Vierailija
22/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha tee onnelliseksi, mutta sillä saa mielenrauhaa. Jos rahalla saisi onnea, ostaisin sitä heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota tutkittu. Eikä se mitenkään hurjan korkea summa ollut milloin lisärahan ei todettu lisäävän ihmisen onnellisuutta merkittävästi. Löytyyhän tuo varmaan netistä jos asia enemmälti kiinnostaa

Vierailija
24/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: Ihmiset lähtökohtaisesti arvostavat vaikeita asioita, esim statustyöpaikat kuten lääkäri ja juristi, koska kaikki tietää kuinka hankalia nämä ovat, ergo: kunnioitus siitä, että se on niin hankalaa. Jos elämä ei ole välillä hankalaa niin voiko sitä silloin arvostaa? Jos et, mitä tämä tekee onnellisuudelle?

Miksi haluta helppo elämä rahalla?

Voi. Minä todellakin haluan osallistumattoman ja ns helpon elämän rahalla mahdollisuudella pysyä poissa työelämästä ja sosiaalisista suhteista. En arvosta ketään työn/statuksen perusteella, enkä kaipaa keneltäkään arvostusta _mistään_. 

Vierailija
25/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä joutuu jatkuvasti murehtimaan rahasta ja käyttämään siihen paljon voimavarojaan ja aikaansa. Rikas voi ohjata nuokin voimavarat  ja ajan johonkin, josta on hänelle tai läheisilleen hyötyä. Ja kun ongelmia tulee, rikkaalla on mahdollisuus saada apua ihan eri tavalla kuin köyhällä. Raha on melkoinen turvaverkko.

Vierailija
26/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee. Ei varsinaisesti raha vaan se kaikki mitä sillä saa. Köyhänä voi vain haaveille. Esim. kampaajasta, uusista hampaista, vaatteista, kivasta asunnosta, harrastuksista ulkomaan matkoista nyt puhumattakaan.

Vierailija
27/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tee (en tosin ole rikurikas). Mietin joskus niitä aikoja, kun oli köyhä opiskelija, työtön myöhemmin. Tuli vaan lapsuus mieleen - vanhemmat erosivat ja äidin kanssa pärjättiin kahdestaan, pakko oli.

Nyt sitten, vanhemmat kuolleet ja perintörahoja. Saa kokoajan pelätä, ettei mikään "nettirosvo" tule ja vie.

...

Muuten, olen varautunut juuri noihin nettirosvoihin. Miettinyt sitä, että antaisinko tänne vinkkejä/neuvoja, miten varautua. Päätin, että en anna, koska ne rosvot oppii sen, käyttävät sitä hyväksi. 

Vierailija
28/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee.

Vierailija
29/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että ei tee onnelliseksi mutta elämä on helpompaa kun ei tarvitse viimeisiä euroja laskeskella kaupan jonossa.

Vierailija
30/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä raha ei tee onnelliseksi. Jos siis kaikki muu elämässä on pielessä. Jos elämä muutenkin on kunnossa, niin kyllä se raha lisää onnellisuutta. Tottakai. 

Vierailija
31/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee, ehkä helpottaa vähän. 

Lukuisat konkurssit ja voimistuva inflaatio taas tekee minut onnelliseksi. Nautin todella paljon siitä, kun teleoperaattorit nostavat hintoja. 

Vierailija
32/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mulla on ihan mukavasti rahaa, hyvät tulot ja perintöäkin jonkun verran, mutta mulla ei ole yhtään ihmissuhdetta ja olen hyvin yksinäinen. En pidä työstäni, mutta jos lopettaisin, tuntuisi että se olisi vielä pahempi, olla yksinäinen ja hyödytönkin. Yksin en myöskään viitsi oikein tehdä mitään, mitä rahalla saisi, kuten matkustaa, hankkia mökkiä tms, kun ne tuntuu vaan niin tavattoman tylsiltä ja yksinäisiltä nekin kun ei ole seuraa.

Kuulostaa tutulta (minulta siis).Toki jos sama tilanne olisi ja rahaa & töitä ei olisi niin varmaan tilanne olisi vieläkin huonompi. Siinä mielessä kyllä raha tekee onnellisemmaksi varmaan.

Vierailija
33/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se näytä tekevän. Ahneemmaksi vain. Ja ilkeäksikin vielä. 

Vierailija
34/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä, mutta ainakin helpottaa oloa kovasti ja sitä kautta voi johtaa onnellisuuteen, kun ei ole taloudellisia huolia ja saa vapautta. 

Vierailija
35/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee, millään muulla ei ole väliä tässä maailmassa.

Vierailija
36/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on ainoa asia joka tekee onnelliseksi. Olen ollut onnekas ja saanut rahaa tarpeeksi. Ilman rahaa ei ole elämää, olisi masentunut ja elämä olisi vaan tosi kurjaa kun ei vois mitään tehdä ja kokea.

Vierailija
37/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se tuo rauhaa ja vapautta.. lopetin työt 49v .en tiedä olenko onnellinen mutta olisin vähemmän onnellinen rahattomana 

Vierailija
38/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha poistaisi osan ongelmistani, muttei toki kaikkea. Sanoisin, että osittain se tuo onnea ja vapauttakin. 

Vierailija
39/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin että raha ei tee onnelliseksi, mutta sen puute voi tehdä onnettomaksi. Itse en näe onnellisuutta joko tai ominaisuutena vaan jatkumona, jossa on mahdollisuus olla onnellisuuden suhteen myös neutraali.

Vierailija
40/76 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo, mutta rahan kanssa on helpompi etsiä onnea.