Jari Sillanpää HS:lle: "En ole mikään p*dofiili"
Jari Sillanpää kertoo Helsingin Sanomien haastattelussa kokeneensa käänteen parempaan tapahtuneen. Syksyllä häntä odottaa keikkakiertue.
60 vuotta täyttävä Sillanpää muisteli haastattelussa myös hankalia aikojaan.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a334476c-5763-4755-b115-9c834d…
Kommentit (164)
Ehkä ei ole. Mutta kun hän on jäänyt kiinni tuollaisesta, tulee väkisinkin mieleen Dr Philin sanonta "Jokaista näkemääsi rottaa kohden on kymmenen rottaa, joita et näe". Uskokoon ken tahtoo, että Sillanpää on jäänyt kiinni kaikesta mitä on tehnyt. Teoriassa se on kyllä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mites Danny?
Liittyy tähän miten?
Vierailija kirjoitti:
Hänenkin on voitava kääntää uusi lehti elämässä. Kaikkea hyvää Sillanpäälle!
Toki toki. Mennyttä ei kuitenkaan voi sivuuttaa ihan olankohautuksella. Siltsun pitäisi ilmaista selkeästi, että tuomitsee menneen käytöksensä ja silloisen seurapiirinsä toiminnan. Tätä hän ei ole tehnyt, vaan odottaa, että ihmiset vain unohtaisivat.
"Rikoksesta seuranneesta kohusta Sillanpää sanoo suorat sanat. Hän kertoo Helsingin Sanomille ajatelleensa videon kuvaamisen olleen todiste, ettei hän itse olisi hankkinut videota."
En ymmärrä, eikö nimenomaan väittänyt että ei ole sitä kuvannut?
Älä selitä, ei se kannata kuitenkaan. Se pahentaapi vaan.
Vierailija kirjoitti:
"Rikoksesta seuranneesta kohusta Sillanpää sanoo suorat sanat. Hän kertoo Helsingin Sanomille ajatelleensa videon kuvaamisen olleen todiste, ettei hän itse olisi hankkinut videota."
Kuvasi puhelimella tietokoneen näyttöä, jossa video pyöri. On sen myöntänyt, vaikka alunperin kielsi mitään videota olevan.
Oli kyllä komea nuori mies tangokuninkaana.
Materiaali jota kuvasi koneeltaan ei joudu sinne vahingossa. Harva ihan ajautuu toimintaan jota harjoitti lapsen nähden. Oli sitten kuinka sekaisin tuossa on monta sellaista kynnystä ylitetty, joita ei vain tapahdu jokaiselle meistä päihtyneenä. Harva pystyy samaistumaan tuollaisiin tilanteisiin ja näkemään aikuista ihmistä tuossa uhrina. Ja tuollaista toimintaa ei pyydellä anteeksi millää jos sanalla. Se että on herkkä ja itkee voisi olettaa empatiaa löytyvän myös niille lapsille. Täydellinen päihteettömyys, pitkä terapia ja oma käytöksen tuomitseminen voisi olla julkisessa ulostulossa melko paljon rakentavampaa. Se miten yksilö on itse ottanut vastuun käytöksestään. Kuin se että näkee itsensä jonkun ajojahdin uhrina.
Vierailija kirjoitti:
Materiaali jota kuvasi koneeltaan ei joudu sinne vahingossa. Harva ihan ajautuu toimintaan jota harjoitti lapsen nähden. Oli sitten kuinka sekaisin tuossa on monta sellaista kynnystä ylitetty, joita ei vain tapahdu jokaiselle meistä päihtyneenä. Harva pystyy samaistumaan tuollaisiin tilanteisiin ja näkemään aikuista ihmistä tuossa uhrina. Ja tuollaista toimintaa ei pyydellä anteeksi millää jos sanalla. Se että on herkkä ja itkee voisi olettaa empatiaa löytyvän myös niille lapsille. Täydellinen päihteettömyys, pitkä terapia ja oma käytöksen tuomitseminen voisi olla julkisessa ulostulossa melko paljon rakentavampaa. Se miten yksilö on itse ottanut vastuun käytöksestään. Kuin se että näkee itsensä jonkun ajojahdin uhrina.
Juuri näin. Ihminen tekee paljon ratkaisuja ennen kuin päätyy eri tilanteisiin. Nämä ratkaisut pitää osata havaita (terapian avulla) ja ottaa niistä vastuu. Toiminnan ymmärtäminen ja hyväksyminen on eri asioita.
On ihan selvä homma, ettei tuollaisiin tilanteisiin, -videon ja kuvien kuvaaminen omalle puhelimelle ja lapsi samassa tilassa katsomassa seksin harrastamista- joudu yksikään aikuinen ihminen oli sitten selvin päin tai ei ilman omaa tahtoa ja pyrkimystä. Ja on hyvinkin todennäköistä, että nuo ovat vain jäävuoren huippu.
Sillanpään yritykset valkopestä toimintaansa ovat lähinnä vastenmielisiä ja osoittavat hyvin sen, ettei hän edes ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvasi puhelimella tietokoneen näyttöä, jossa video pyöri. On sen myöntänyt, vaikka alunperin kielsi mitään videota olevan.
"Loukkaavan kuvan levittämisestä annettu tuomio koski sitä, että Sillanpään matkapuhelimella oli kuvattu tietokoneen ruudulta video, jossa aikuinen mies on sukupuoliyhteydessä hyvin pienen lapsen kanssa.
Lisäksi Sillanpään matkapuhelimella on otettu tietokoneen ruudulta 8 valokuvaa, joissa aikuinen kohdistaa seksuaalista toimintaa hyvin pieneen lapseen.
Sillanpää väitti aiemmin, että hän ei olisi itse ottanut kuvia ja videoita. Hän myös sanoi aiemmin, ettei hän edes tiennyt, että hänen puhelimessaan oli tällaisia kuvia.
Käräjäoikeus katsoo, että Sillanpää itse on ottanut nämä kuvat omalla puhelimellaan.
Oikeuden mukaan valokuvat oli otettu Sillanpään matkapuhelimella noin minuutti sen jälkeen, kun Sillanpään kiertueen soittolistaa oli muokattu. Käräjäoikeuden mukaan ei ole järkevää epäillä, että Sillanpään puhelinta olisi käyttänyt joku muu.
Yle tavoitti maanantaina iltapäivällä Jari Sillanpään asianajajan Riitta Leppiniemen.
Sillanpää toteaa edelleen, ettei hän ole itse kuvannut tätä materiaalia, Leppiniemi sanoi."
Tuomion aikoihin oli tuommoiset puheet.
Vierailija kirjoitti:
Selitykset muuttuu kun huomataan ettei edellinen selittely mennyt läpi.
"Jossain vaiheessa Sillanpään hieroja oli todennut, että lapsen pitäisi tulla ottamaan kuvia Sillanpäästä ja hierojasta.
Lapsi kertoi oikeudessa, että Sillanpää ja mieshieroja olivat piikittäneet huumeita itseensä sekä olivat myös tarjonneet huumeita lapselle. Lapsi ei ollut ottanut huumeita.
Hän kertoi oikeudessa nähneensä, kun Sillanpää ja hieroja harrastivat seksiä. Lapsi oli ottanut kuvia.
Lapsi kertoi olleensa miesten kanssa samassa huoneessa noin puoli tuntia.
Lapsen mukaan tilanne oli ollut hänelle "kamala kokemus".
Hänelle oli tullut vaikeuksia koulussa, koska hän ei ollut saanut (tapahtumien vuoksi) nukuttua. Aina kun hän (lapsi) oli mennyt nukkumaan, olivat hänen mieleensä tulleet tapahtumat asunnolla, todetaan oikeuden päätöksessä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitykset muuttuu kun huomataan ettei edellinen selittely mennyt läpi.
Niinpä. Mikä herättää epäilyksen, onko tämäkään selitys todenmukainen...
Vierailija kirjoitti:
"Jossain vaiheessa Sillanpään hieroja oli todennut, että lapsen pitäisi tulla ottamaan kuvia Sillanpäästä ja hierojasta.
Lapsi kertoi oikeudessa, että Sillanpää ja mieshieroja olivat piikittäneet huumeita itseensä sekä olivat myös tarjonneet huumeita lapselle. Lapsi ei ollut ottanut huumeita.
Hän kertoi oikeudessa nähneensä, kun Sillanpää ja hieroja harrastivat seksiä. Lapsi oli ottanut kuvia.
Lapsi kertoi olleensa miesten kanssa samassa huoneessa noin puoli tuntia.
Lapsen mukaan tilanne oli ollut hänelle "kamala kokemus".
Hänelle oli tullut vaikeuksia koulussa, koska hän ei ollut saanut (tapahtumien vuoksi) nukuttua. Aina kun hän (lapsi) oli mennyt nukkumaan, olivat hänen mieleensä tulleet tapahtumat asunnolla, todetaan oikeuden päätöksessä."
Huh huh
Näin on, mutta Suomi on tunnetusti ankara maa.