Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: satunnaiset viihdekäyttäjät seonneet, ja jouduttu sitomaan päivystyksessä, kun kokaiiniksi luultu huume olikin peukkua

Vierailija
13.08.2025 |

"Päivystyksissä on ollut viime aikoina hoidettavana potilaita, jotka ovat kertoneet, etteivät ole tienneet käyttäneensä alfa-PVP:tä.

He ovat luulleet käyttäneensä jotakin muuta huumetta, esimerkiksi kokaiinia, alueylilääkäri Kimmo Suojanen HUS akuutista kertoo.

Heitä on usein pitänyt sitoa ja rauhoittaa, etteivät he ole vahingoittaneet muita potilaita, henkilökuntaa tai itseään."

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö selittää tiettyjen kansanedustajien sekoilua? Ei ole pelkkää kossivissyä vedetty... 

Piripurran tanssi torilla.

Vierailija
142/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungin päivystykseen viedään narkkareita, koska selviämis osasto lakkautettiin. Onpa kiva joutua päivystykseen, niin ettei pääse liikkumaan ja sitten tälläinen peukku äijä käy päälle harhoissaan. Pakko hoitoon kuuluvat kaikki narkkarit.

Mun eksä oli narkkari salasi aluksi käytön ja hakkasi minut laskuissa .

Ei edes halua lopettaa kuulema vieläkin narkkaa ja juo ja harrastaa seksiä miesten kanssa huumeista. 

Monesti annetaan sellainen kuva, että suurin osa haluaa päästä irti huumeista. No ei halua, ne ihannoi sitä elämää ja se on heidän mielestään siistiä ja jännää. Pakko hoitoon pitää laittaa narkkarit sitten ku osaavat olla ilman niin voi päästää pois eli ei koskaan.

Ihanko todella olet sitä mieltä, että eksäsi sisimmässään haluaa myydä itseään miehille saadaks

Tietenkään riippuvainen "ei halua" raitistua silloin kun aineen himo ja vieroitusoireet iskevät. Vaikka oikeasti haluaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva mennä päivystykseen jos siellä on tuollaista nykyään. 

Onni on asua kaukana pääkaupunkiseudusta..

Huumeita käytetään ympäri Suomen.

Vierailija
144/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki huumeet, alkoholi ja tupakka täyskieltoon!

Tai sitten näiden käyttäjille iso suljettu hallitila, josta ei pääse enää pois...

Tupakasta kukaan ei mene sekaisin. Sairaanhoitokulut voisivat kyllä maksaa. 

Vierailija
145/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit koskevat testaamattomiin pillereihin ja jauhoon mistä ei ole tietoa. Niissä voi olla mitä vain. 

On yleensä pakko sillä suomessa ei ole näitä "testipisteitä" kuten esimerkiksi hollannissa jotka voisivat auttaa:

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/why-do-they-test-drugs-the-nethe…

"If you are staying in Amsterdam for more than a week, you can get your drugs tested anonymously at the Jellinek drug testing service or GGD Amsterdam drug testing service. Drugs that you submit are checked on the spot or analysed in a laboratory. Pills can be compared to the pills in our database. About 30 to 50% of the pills can be recognised that way. This means you'll get the result immediately."

Vierailija
146/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miks jotkut täällä paapoo narkkareita ja yrittää ymmärtää. Suurin osa on itse valinnut huumeiden käytön . Ja minä itse olin sillä tiellä . Se oli siistiä ja jännää ja elämä selvinpäin oli tylsää.

Tuntui että muut on tyhmiä ja aivottomia ja minä viisas ja fiksu aineissa. Sairaus tuli jälleen päin kun jäin koukkuun pääsin irti ja nyt olen ollut yli kymmenen vuotta kuivilla täysin absolutisti. Ja ihan itse sen tein koska halusin oikeasti apua ja sain sitä. Todella monet kaverit ei halunnut apua ja osa vankilassa ja osa kuollut ja se on heidän valinta en tunne sääliä narkkareita kohtaan en sitten yhtään.

Vierailija
147/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt kuinka narkit uskaltaa keltää ostaa mitään huumeita? Mistä voi tietää mitä paskaa se aine on?

Vierailija
148/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miks jotkut täällä paapoo narkkareita ja yrittää ymmärtää. Suurin osa on itse valinnut huumeiden käytön . Ja minä itse olin sillä tiellä . Se oli siistiä ja jännää ja elämä selvinpäin oli tylsää.

Tuntui että muut on tyhmiä ja aivottomia ja minä viisas ja fiksu aineissa. Sairaus tuli jälleen päin kun jäin koukkuun pääsin irti ja nyt olen ollut yli kymmenen vuotta kuivilla täysin absolutisti. Ja ihan itse sen tein koska halusin oikeasti apua ja sain sitä. Todella monet kaverit ei halunnut apua ja osa vankilassa ja osa kuollut ja se on heidän valinta en tunne sääliä narkkareita kohtaan en sitten yhtään.

Koska riippuvuus usein syntyy hitaasti kuukausien vuosien käytön jälkeen eikä kerrasta. Kyllä se on myös itse lääkitsemistä, mutta osalle se on kapinointia osalle taas jännää siistiä. Se on kuitenkin aina OMA valinta aina . Ei sellaiset sääliä tarvitse vaan vankila ja pakkohoito

Vierailija
149/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä maailma mennyt kummalliseksi kun huumekauppiaidenkaan tavaran laatuun ei voi enää luottaa. Ihan sama juttu niinkuin poronkäristyksenä myyty uusiseelantilainen saksanhirvi. 

Ei siihen koskaan ole voinut luottaa ellei kyseessä ole tuttu ja ehdottomasti luotettava - ja ei itse nisti - myyjä. Itse en kadulta ostaisi mitään, voit tulla kusetetuksi, ryöstetyksi tai myrkytetyksi.

Sisätiloista ostat? 

Tietty.

Etkö pysty olemaan ilman? 

Toki. Vaan vittuako se sinulle kuuluu. 

Onko aineet loppu kun

Töissä on aina kivaa. 

Vierailija
150/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä maailma mennyt kummalliseksi kun huumekauppiaidenkaan tavaran laatuun ei voi enää luottaa. Ihan sama juttu niinkuin poronkäristyksenä myyty uusiseelantilainen saksanhirvi. 

Ei siihen koskaan ole voinut luottaa ellei kyseessä ole tuttu ja ehdottomasti luotettava - ja ei itse nisti - myyjä. Itse en kadulta ostaisi mitään, voit tulla kusetetuksi, ryöstetyksi tai myrkytetyksi.

Sisätiloista ostat? 

Tietty.

Etkö pysty olemaan ilman? 

Toki. Vaan vittuako se sinulle kuuluu. 

Onko aineet loppu kun

Ne ei lopu koskaan.

Vierailija
151/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti laittoman aineen valmistajia, myyjiä ja käyttäjiä tulee lisää. Jos valtio ottaisi uuden tulokulman päihdepolitiikkaan, suuri osa käyttäjistä ostaisi vähemmän arvelluttavia aineita.

Suurin osa noiden jauhojen ongelmakäyttäjistä ei ostaisi 'Huumealkon' hinnoilla yhtään mitään. Sen sijaan pussukoiden katukauppa voisi entistä paksummin kun saataisiin salakuljetettukin aine näennäisesti laillisuuden piiriin. 

Tämä. Ja luuletko et nisti vaihtaisi peukun yms. pössyyn?? Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
152/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa ei edes olisi, jos nämä saisivat puhdasta ekstaasia, kokaiinia tai millä ikinä juhlivatkaan. Käyttäjät eivät pysty edes testauttamaan käyttämänsä aineen puhtautta. Tämä peukkuongelma on 100% epäonnistuneen päihdepolitiikan aiheuttama ongelma. Viihdekäyttöhuumeet ovat yllättävän vähän koukuttavia ja suhteellisen haitattomia puhtaina. Tämä nykyinen päihdepolitiikka käyttörangastuksineen tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi.

Vierailija
153/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopaitaan vaan. Tosin siveysvyökin olisi asiaa kun riehuvat jo kuulemma synnytyssaleissakin. 

Vierailija
154/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä vielä mitään. Ajatelkaapa millainen poru syntyisi, jos paljastuisi, että halal-lihana myydyn kebablihan joukkoon olisi laitettu pekonia. 

Vierailija
155/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt kuinka narkit uskaltaa keltää ostaa mitään huumeita? Mistä voi tietää mitä paskaa se aine on?

Kato kun on tuttu ja hyvämaineinen diileri. Näiden palstapulveristien selitykset oman käyttönsä järkeilemiseksi tarjoavat ainakin hyvää viihdettä.

Vierailija
156/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungin päivystykseen viedään narkkareita, koska selviämis osasto lakkautettiin. Onpa kiva joutua päivystykseen, niin ettei pääse liikkumaan ja sitten tälläinen peukku äijä käy päälle harhoissaan. Pakko hoitoon kuuluvat kaikki narkkarit.

Mun eksä oli narkkari salasi aluksi käytön ja hakkasi minut laskuissa .

Ei edes halua lopettaa kuulema vieläkin narkkaa ja juo ja harrastaa seksiä miesten kanssa huumeista. 

Monesti annetaan sellainen kuva, että suurin osa haluaa päästä irti huumeista. No ei halua, ne ihannoi sitä elämää ja se on heidän mielestään siistiä ja jännää. Pakko hoitoon pitää laittaa narkkarit sitten ku osaavat olla ilman niin voi päästää pois eli ei koskaan.

Otsanappi tehoaisi paremmin.

Vierailija
157/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö selittää tiettyjen kansanedustajien sekoilua? Ei ole pelkkää kossivissyä vedetty... 

Piripurran tanssi torilla.

Jos et käytä huumeita, niin älä vaan ikinä aloitakaan. Olet muutenkin jo pehmeä päästäsi.

Vierailija
158/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhaaa! Ooppiipahan. Harmi etteivät kuolleet

Huh mitä juttuja. Muistan aina tällaisissa naaman rääpijöissä poikaa, joka pisteli koulussa toisen pojan kyttyrään nuppineuloja. Hänelle tuli itselleen paha kyttyrä myöhemmin. Olet hölmö, jos luulet,  ettei elämän piiska osu koskaan itseesi.

Päihdeongelma on aina yritys ratkaista aiemmin tapahtunutta traumaa.

Vierailija
159/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myy paskaa loppuu hyvin äkkiä asiakkaat. Kun koko homma on rikollista alusta loppuun niin siinä on mukana vaikka mitä huijausta. En ymmärrä monenkaan aineen käyttöä. Oipaatiit/opioidit näyttää tylsältä nuokkumiselta. Pirin vetäjät on ihan saamarin rasittavia. Kokaiinin käyttäjiä en tiedä. Joku peukku niin en saamari tajua mikä saa vetämään sitä tai muita muuntohuumeita mistä ei tiedä mitä ne on. Kyllä mä niin mielelläni ostaisin kukat valtion myymälästä. Tai saisi edes kasvattaa omaan käyttöön. Ei käy kun ne pitää ostaa huumeiden monivalinnasta missä on kaikki aineet tarjolla.

Vierailija
160/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva mennä päivystykseen jos siellä on tuollaista nykyään. 

Onni on asua kaukana pääkaupunkiseudusta..

Huumeita käytetään ympäri Suomen.

Tällä hetkellä peukun kartta ja painopiste on Etelä-Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan