Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: satunnaiset viihdekäyttäjät seonneet, ja jouduttu sitomaan päivystyksessä, kun kokaiiniksi luultu huume olikin peukkua

Vierailija
13.08.2025 |

"Päivystyksissä on ollut viime aikoina hoidettavana potilaita, jotka ovat kertoneet, etteivät ole tienneet käyttäneensä alfa-PVP:tä.

He ovat luulleet käyttäneensä jotakin muuta huumetta, esimerkiksi kokaiinia, alueylilääkäri Kimmo Suojanen HUS akuutista kertoo.

Heitä on usein pitänyt sitoa ja rauhoittaa, etteivät he ole vahingoittaneet muita potilaita, henkilökuntaa tai itseään."

Kommentit (161)

Vierailija
161/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miks jotkut täällä paapoo narkkareita ja yrittää ymmärtää. Suurin osa on itse valinnut huumeiden käytön . Ja minä itse olin sillä tiellä . Se oli siistiä ja jännää ja elämä selvinpäin oli tylsää.

Tuntui että muut on tyhmiä ja aivottomia ja minä viisas ja fiksu aineissa. Sairaus tuli jälleen päin kun jäin koukkuun pääsin irti ja nyt olen ollut yli kymmenen vuotta kuivilla täysin absolutisti. Ja ihan itse sen tein koska halusin oikeasti apua ja sain sitä. Todella monet kaverit ei halunnut apua ja osa vankilassa ja osa kuollut ja se on heidän valinta en tunne sääliä narkkareita kohtaan en sitten yhtään.

Eli et oppinut mitään? Ihan turha matka. Sulla on sitten paapova perhe ollut, lähtökohtaisesti päihdeongelmalla hoidetaan traumaa ja oikea hoito olisi terapia. Et voi ymmärtää muiden kärsimystä omasta näkövinkkelistäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi