Peukkupäissään synnyttävät aiheuttavat kaaosta sairaaloissa.
Tulee näilläkin lapsilla olemaan riemuisa lapsuus. Sääliksi käy.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b006b6b-8950-4fe8-8e04-231eb6dd99b1
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistiäidit ovat rinnastettavissa "peukkupäisiin". Tulevat tukevassa humalassa synnyttämään ja aiheuttavat kamalaa häiriötä myös lapsivuodeosastolla muille äideille ja vauvoille.
Heidän synnytyskin on yhtä kiroilua ja huutoa ja melskettä. Vauvaa käy sääliksi, ensimmäiset viikot viekkareissa.
Alkoholistiäitien lapsilla on paljon suurempia ongelmia kuin jotkut parin viikon viekkarit. Alkoholi aiheuttaa vakavia sikiövaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Synnyttäjä on jopa yrittänyt poistua synnytyssalista kesken synnytyksen."
Itsekin mietin tätä kun synnytin tai siis minua pahoinpideltiin synnytyssalissa.
Se on sellainen juttu että jos sairaalaan astuu niin siellä mennään sitten väkisin loppuun asti keinolla millä hyvänsä.
En voi suositella tätä kenellekään.
Synnytys on luonnollinen tapahtuma ja sillä on luonnollinen kurssi edetä. Se mitä sairaaloissa synnyttäville tehdään on käytännössä kuin yrittäisit rakastella ja joku raiskaisi sinua puukolla perseeseen samanaikaisesti. Siis joku, ketä et ole teitenkään edes valinnut osaksi tuota prosessia.
Ketäs yritit siellä rakastella?
Sitä vauvaa. Synnytys on kehon automaattinen automaattinen prosessi, missä
Minut pakotettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistiäidit ovat rinnastettavissa "peukkupäisiin". Tulevat tukevassa humalassa synnyttämään ja aiheuttavat kamalaa häiriötä myös lapsivuodeosastolla muille äideille ja vauvoille.
Heidän synnytyskin on yhtä kiroilua ja huutoa ja melskettä. Vauvaa käy sääliksi, ensimmäiset viikot viekkareissa.
Alkoholistiäitien lapsilla on paljon suurempia ongelmia kuin jotkut parin viikon viekkarit. Alkoholi aiheuttaa vakavia sikiövaurioita.
Sitten ei-alkoholistien kannatta synnyttää paljon ei-alkoholistivauvoja. Muiden äitien lapsiin heillä ei ole oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin mietin tätä kun synnytin tai siis minua pahoinpideltiin synnytyssalissa.
Se on sellainen juttu että jos sairaalaan astuu niin siellä mennään sitten väkisin loppuun asti keinolla millä hyvänsä.
Synnytys on luonnollinen tapahtuma ja sillä on luonnollinen kurssi edetä. Se mitä sairaaloissa synnyttäville tehdään on käytännössä kuin yrittäisit rakastella ja joku raiskaisi sinua puukolla perseeseen samanaikaisesti. Siis joku, ketä et ole teitenkään edes valinnut osaksi tuota prosessia.
Miten sinua pahoinpideltiin?
Henkinen ja fyysinen väkivalta, hoitotahdon loukkaaminen, joukkor aiskaus, sen jälkeen vauvan erottaminen ja vieminen teholle, tämän pakko
Jos ja kun sinulla on tuollaisia kokemuksia, olet varmaankin tehnyt asiaankuuluvat huomautukset ja valitukset saamastasi kohtelusta? Entä rikosilmoitus, pitäähän tapahtuneet tutkia, ettei jää käsitystä, että sinulta on realiteetit kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavalliset äidit laitetaan parkkihalliin synnyttämään, peukkuäidit pääsee synnytyssaliin asti. Miksi narkit saa aina muita paremman palvelun?
Et oo tosissasi? Ihanko oikeasti kuvittelet, että ne saa jotain parempaa erityiskohtelua? Sehän menee täysin päinvastoin, kaikkien tutkimusten mukaan päihteidenkäyttäjiä syrjitään terveydenhuoltopalveluissa, saavat huonompaa hoitoa ja jätetään useammin ilman hoitoa.
Ai sinusta parkkihalli on parempi paikka synnyttää kuin synnytyssali?
Voi ollakin. Siellä kukaan ei huuda, uhkaa tai huumaa sinua. Hygienia on tietysti heikompi mutta kyllä minä näistä kahdesta mieluummin parkkisalissa synnyttäisin. Vielä turvallisempi voisi olla lentokone, kun sinne ei edes pääse näitä salihulluja.&
Minulle on kätilö huutanut, ja se oli vain hyvä asia. Sen takia sain elävän vauvan syliini. Olin kivun takia shokissa ja toisissa maailmoissa, pelokas ensisynnyttäjä, kun vauvani sydänäänet laskivat. En tuntenut mitään ponnistamisen tarvetta siinä kohtaa, mutta oli pakko alkaa ponnistamaan. Kätilö joutui komentamaan minua todella napakasti, että tämä meni kaaliini, että nyt täytyy ponnistaa. Kätilön hyvillä neuvoilla (harjoiteltiin hänen sormillaan, mihin suuntaan ponnistetaan) sain lapsen ulos 10 minuutissa. Ei tarvittu sektiota. Synnytyksen jälkeen kätilö oli pahoillaan, että joutui olemaan niin napakka, ja selitti, miksi se oli tarpeen. Ymmärsin asian hyvin. Lempeä lepertely ei minuun tehonnut, olin niin sekaisin, että väitin vaan vastaan, etten uskalla ponnistaa, vaikka tilanne oli mikä oli.
Oma kehoni ei todellakaan tuossa kohtaa olisi ohjannut minua intuitiivisesti toimimaan lapseni parhaaksi. Tarvittiin kätilön asiantuntemusta, ja lisäksi jämäkkyyttä, koska olin itse niin sekaisin (en toki mistään peukusta, vaan järkytyksestä ja kivusta).
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeasti, näitä tapauksia on siis ollut (viimeisen vuoden aikana) "kymmenkunta", eli alle kymmenen tapausta. Ei tällaisen pitäisi ylittää mitään uutiskynnystä.
Ymmärrän, että nämä kymmenkunta tapausta ovat vauvoille ja läheisilleen elämänkokoinen tragedia, mutta minustakin viimeaikainen peukkurummutus on lähtenyt täysin lapasesta. Siskoni on peukkuaddikti ja olemme tekemisissä vaihtelevasti, eli olen muutaman vuoden seurannut peukkuaddiktin todellisuutta. Tuntuu todella pahalta, mutta silti pidän viimeaikaista mediarummutusta ylimitoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että käyttö saattaa jollain tapaa näkyä jälkikasvussa. Toivottavasti näin ei ole, mutta olen realisti.
Kyllä se näkyy ja paljon. Ystävällä on vauvana Suomesta adoptoitu nyt teini-ikäinen huumeäidin lapsi. Kaikenlaista on mm laaja-alaisia oppimishäiriöitä, vakavia käytösongelmia ja nyt on jo sen verran mahdoton hallittava että on jouduttu sijoitettamaan suljettuun ryhmäkotiin, päihteet ovat jo vahvasti mukana vaikka adoptiovanhemmat ovat raittiita ja fiksuja ihmisiä.
Säälittäviä reppanoita. Entä lapsen kohtalo? Hohhoijaa.
Älkää syyttäkö pelkkää naista tässä. Millainen mies "ampuu ränniin" jos tietää että naisella päihdeongelmaa? Mielestäni vastuu on molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Älkää syyttäkö pelkkää naista tässä. Millainen mies "ampuu ränniin" jos tietää että naisella päihdeongelmaa? Mielestäni vastuu on molemmilla.
No narkomaanaisten miehet on narkomaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Usein samankaltaiset pyörivät samoissa porukoissa. Päihdeongelmaiset keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tuo epäilemättä onkin kamala aine, joka aiheuttaa paljon ongelmia, niin onhan tämä median hysteria aiheesta jo vähän koomista. Tulee mieleen joku ysärin saatananpalvontapaniikki.
Et asu Helsingissä? Joka päivä kun menen töihin kouluun, väistelen näitä zombieita. Vanhemmat tuo ja vie lapset kun alueella on niin raju meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tuo epäilemättä onkin kamala aine, joka aiheuttaa paljon ongelmia, niin onhan tämä median hysteria aiheesta jo vähän koomista. Tulee mieleen joku ysärin saatananpalvontapaniikki.
Et asu Helsingissä? Joka päivä kun menen töihin kouluun, väistelen näitä zombieita. Vanhemmat tuo ja vie lapset kun alueella on niin raju meno.
Kyllä se on median hysteriaa, jos ALLE KYMMENESTÄ tapauksesta kirjoitetaan tällainen kohujuttu. Vaikka ongelmat ois kuinka todellisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan ihmiset itkee että homot pilaa lapset, vaikka pääsyy on heteroissa jotka eivät osaa käyttää ehkäisyä tai abortointia 🙄
Tuossa ei taidettu mainita mitään seksuaalisesta suuntautumisesta vai luuletko ettei yksikään homo käytä huumeita? Aika naiivi ajattelutapa.
Harva, tuskin yksikään homo kuitenkaan synnyttää, saati riehuu synnyttäessään.
Tosi monilla lesboilla on lapsia. Prostituoiduilla varmaan vielä enemmän.
Kaikki narkit pitäisi pakkosteriloida, säästettäisiin monta ihmiselämää kärsimykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, älä esiinny helsinkiläisenä kun et mitään Helsingin menosta tiedä. Meistä kirjoittajista kun varmaan suurin osa on täältä pk-seudulta ja tietää, ettei tuollainen dystopia mitä esität, ole totta. Ei edes siitä huolimatta, että huumetilanne onkin silminnähden pahentunut viime vuosina.
Vauva tulossa puolivälissä maailmaan ja mutsi on ihan "apua mua satutetaan täällä, mä hyppään ikkunasta". Onko mikään muu huume aiheuttanut aiemmin tuollaista? Vai addiktoiko peukku niin pahasti, ettei naiset lopeta sen käyttöä edes tultuaan raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣
Otapa nyt vaan ne psykoosilääkkeet
Ööö... Kolme lasta Suomessa synnyttäneenä: mitä??? Erittäin hyvät ja lämpimät synnytykset, aitoa kohtaamista ja kuuntelua kätilöitä. Minun toiveeni on huomioitu ja on kysytty ja kerrottu toimenpiteistä. Kiitos osaavalle henkilökunnalle 🙏Ensimmäisestä tehtiin eppari ja ihan hyvä niin, vaikka siitä huolimatta tuli repeämiä. Ties kuinka pahasti olisi revennyt ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeasti, näitä tapauksia on siis ollut (viimeisen vuoden aikana) "kymmenkunta", eli alle kymmenen tapausta. Ei tällaisen pitäisi ylittää mitään uutiskynnystä.
Ymmärrän, että nämä kymmenkunta tapausta ovat vauvoille ja läheisilleen elämänkokoinen tragedia, mutta minustakin viimeaikainen peukkurummutus on lähtenyt täysin lapasesta. Siskoni on peukkuaddikti ja olemme tekemisissä vaihtelevasti, eli olen muutaman vuoden seurannut peukkuaddiktin todellisuutta. Tuntuu todella pahalta, mutta silti pidän viimeaikaista mediarummutusta ylimitoitettuna.
Samaa mieltä. 15 000 synnyttäjästä se kymmenen on näitä peukkuäitejä, eli ei puhuta edes prosentista synnyttäjistä. Tämä median peukkuhysteria on täysin ylimitoitettua ja vain hankaloittaa päihdekeskustelua. Se kun on lopulta ihan arpapeliä minkä aineen ympärille addikti koukuttuu, joten pelkkä aineen tuijottaminen ei palvele yhtään ketään.
T. Päihdeongelmaisen läheinen itsekin
Kyllä ja sanoisin vieläpä että GORE joukkoraiskaus, kun se oli maustettu erilaisilla väkivalta-, kidutus- ja huumausvälineillä.
Ainoa mikä puuttui, oli kamera. Mutta mieshän oli tiedysti livenä todistamassa tätä, että hän sai privvatti shown.