Ahne sukupolvi saa nukkua yönsä rauhassa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011421930.html?utm_medium=promobox…
Kunniatehtävämme on saattaa ahne sukupolvi suurilla eläkkeillä hautaan saalla. Sen jälkeen hyvinvointiyhteiskunta saa romahtaa. Ikuinen kiitos ahneelle sukupolvelle!!!
Kommentit (539)
Vierailija kirjoitti:
Tuo juoppohullu alko taas höpöttää potkulaeista ja asumistuista
Kännissä aamusta tai kierroksilla, ei oo puoliso kattonnu että aamulääkkeitten perään.
Hallitus leikkasi eläkeläisten kotihoidosta 16,2 miljoonaa euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ahne sukupolvi kasvoi hirvittävässä köyhyydessä ja teki kovasti töitä heikoilla resursseilla. Opiskelumahdollisuuksia oli vain heillä kenen vanhemmilla oli rahaa maksaa siitä. Muut joutuivat menemään raskaisiin duinaritöihin.
Esim äitini meni 16-vuotiaana kotiapulaiseksi. Asui työnantajan talossa pikkuhuoneessa, hoito perheen lapsia, siivosi ja laittoi ruokaa. Törkeää sanoa ahneudeksi näiden ihmisten tilannetta.
Köyhyys? 50-60 luvulla? Suomen nousukausi sodasta. Mites milleniaalit jotka kasvoi 90 luvun laman alla.
Voi sua milleniaaniraukkaa, kun et saanut uutta lelua joka vuosi. Kyllä sulla on täysi oikeus kadehtia meidän käpylehmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännissä aamusta tai kierroksilla, ei oo puoliso kattonnu että aamulääkkeitten perään.
Kuule, sulla lukee tulillä Alko. Miten kehtaat naamaasi pankissa näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Muistan kuinka 90-luvulla moni jäi eläkeputkeen noin 55 vuotiaana.
Ei tarvitse muiden moisesta haaveilla.
Viesti ylhäältä oli silloin tällainen että jääkää kävyt pois nuorempien tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ahne sukupolvi kasvoi hirvittävässä köyhyydessä ja teki kovasti töitä heikoilla resursseilla. Opiskelumahdollisuuksia oli vain heillä kenen vanhemmilla oli rahaa maksaa siitä. Muut joutuivat menemään raskaisiin duinaritöihin.
Esim äitini meni 16-vuotiaana kotiapulaiseksi. Asui työnantajan talossa pikkuhuoneessa, hoito perheen lapsia, siivosi ja laittoi ruokaa. Törkeää sanoa ahneudeksi näiden ihmisten tilannetta.
Köyhyys? 50-60 luvulla? Suomen nousukausi sodasta. Mites milleniaalit jotka kasvoi 90 luvun laman alla.
Voi sua milleniaaniraukkaa, kun et saanut uutta lelua joka vuosi. Kyllä sulla on täysi oikeus kadehtia meidän käpylehmiä.
Millä rahoilla te ne kesämökit ja asunnot ostitte?
Nyt joudutte maksamaan remontit.
Öljylämmityksen vaihto maalämpöön maksa noin 40000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se toki järjetöntä, että mediaanipalkkainen ihminen, tai oikeastaan hänen työnantajansa, maksaa kymppitonnin vuodessa eläkemaksuja jotka menevät pääosin nykyisten eläkkeiden maksamiseen. Tuosta kertyisi 45 vuoden aikana korkoa korolle ilmiön ansiosta reippaasti yli miljoonan potti. Yksikään nykynuori ei tule saamaan maksamiaan eläkemaksuja takaisin jos aikanaan pääsee itse eläkkeelle.
Kenwnkään ei ole tarkoitus saada mitään takaisin vaan eläke samoilla perustella, millä muutkin sen saavat.
Se nyt vaan on raaka totuus, että nuoret eivät tule saamaan eläkettä aikoinaan yhtä anteliailla perusteilla mitä boomerit nykyään saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha ahneeksi haukkua, työt aloitin nuorena ja pientä palkkaa sain, joten sen olen ansainnut ihan itse eläkkeeni.
Missä meidän työt jotka oltais voitu aloittaa nuorena? Missä meidän työt nyt? Missä meidän palkka?
Ollaan kaikki samassa veneessä ja olette ajaneet suomen karille. Siitä päästään kun otetaan teiltä eläkkeistä ylimääräiset pois. Jos suomessa pärjää 2000e kuussa niin varmasti pärjää mummot ja papatkin.-milleniaali
Oletko kuullut että ennen marssittiin työnantajan luokse suoraan, aloitettiin minimipalkalla. Teidän sukupolvelle näköjään kaikki pitää tuoda nenän eteen. Vähän kun ahdistaa niin heti olette sairas eläkkeelle jäämässä.
Olen kuullut ja olen kokeillut. Minut naur
Älä valehtele. Tuskin olet kertaakaan kävellyt jonnekin työpaikalle ja sinut olisi sieltä naurettu ulos, saatikka vartijat tulleet saattelemaan, jos olet käyttänyt hyvin.
Toki työnhaku tehdään nykyään netin kautta, mutta ei ketään naureta ulos jos kunnolla käyttäytyy.
Tai jos noin on toimittu, ei kyseiseen paikkaan olisi kannattanut työllistyäkkään.
Kukaan ei edes suostu vuokraamaan omakotitaloa, koska kela maksaa lämmitykseen 46 euroa kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha ahneeksi haukkua, työt aloitin nuorena ja pientä palkkaa sain, joten sen olen ansainnut ihan itse eläkkeeni.
Missä meidän työt jotka oltais voitu aloittaa nuorena? Missä meidän työt nyt? Missä meidän palkka?
Ollaan kaikki samassa veneessä ja olette ajaneet suomen karille. Siitä päästään kun otetaan teiltä eläkkeistä ylimääräiset pois. Jos suomessa pärjää 2000e kuussa niin varmasti pärjää mummot ja papatkin.-milleniaali
Oletko kuullut että ennen marssittiin työnantajan luokse suoraan, aloitettiin minimipalkalla. Teidän sukupolvelle näköjään kaikki pitää tuoda nenän eteen. Vähän kun ahdistaa niin heti olette sairas eläkkeelle jäämässä.
Kuule, valtion virastoihin ei kävellä töitä hakemaan. Siellä on ovet lukossa ja pääsee vain sirullisella lätkällä ovista sisään ja lisäksi sulla pitää olla henkilökortti, missä on kuva ja viraston nimi, jos vartija pysäyttää sut.
Minä kun olen ajatellut, että ne ahneita ovat, jotka haluavat muiden säästöt itselleen. Ei kelpaa kaurapuurokaan tälle sukupolvelle, joka näitä huutelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen sinua jonkun pienen kunnan tukitöissä. Terveyskeskuksessa, sairaalassa, mikään asia ei pysy takanasi , et pidä asioita vaan asioina vaan mietit niitä henkilöihin ja juoruilet. Oletko koskaan miettinyt mikset koskaan työllisty samaan paikkaan kahdesti tai hakemustasi huomioida vakipaikkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut että ennen marssittiin työnantajan luokse suoraan, aloitettiin minimipalkalla. Teidän sukupolvelle näköjään kaikki pitää tuoda nenän eteen. Vähän kun ahdistaa niin heti olette sa
Menee jutut jo aika lapsellisiksi. Sinulle on maailma niin ihmeellinen paikka.
Ennen oli tehtaissa työhönottokonttorit. Ensin toimistoapulainen antoi lomakkeen jonka hakija täytti, vei takahuomeeseen, työhönottaja silmäili sen ja kutsui takahuoneeseen. Tulos saattoi olla sekin ettei nyt ole sulle sopivaa paikkkaa.
Ainakin vielä 90-luvulla meidänkin nuoriso käveli täyttämään hakulomakkeen yyöpaikkojen toimistoihin. Senjälkeen on tullut netti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hyvämuistisia nuoria ihmisiä. Muistavat, miten ihmiset v.1992 joutuivat tai pääsivät 55-vuotiaina eläkeputkeen. Tuosta on 33 vuotta.
Samaa keskustelua on käyty ainakin 25 vuotta. Tuolloin vuosituhannen vaihtuessa, kirjoitin tälle palstalle(IS), kuinka oma sukupolveni ei tule saamaan eläkettä. Olin silloin 39v, pienen pojan äiti. Ja nyt yhtäkkiä olenkin pian 65v eläkkeelle jäävä tuleva hylkiö, joka saa ihan liian suurta eläkettä (n.2800€ brutto).
Hyvä eläke. 1500 brutto
35 vuotias eläkeläinen
Sullakin olis, jos olisit ollut töissä vielä 30v
Toki tuolla jolle vastasit onkin aika hyvä eläke.
Itse jään just eläkkeelle, ja saan 1200€/kk brutto.
Olen mennyt työelämään 70-luvun lopulla ja ehtinyt tehdä töitä 5vuotta ennenkuin eläkekertymä on alkanut karttua.
90-luvulla olin lasten kanssa kotona ja nyt pari viimeistä vuotta työttömänä.
Työ vuosia tuli silti lähelle 40 ja tuossa on tulos.
Saa kadehtia ahnasta boomerin joka on tuhonnut lastensa tulevaisuuden ahnehtimalla heidän eläkkeet ja vissiin työpaikatkin.
(Kaikki neljä korkeasti koulutettuja ja töissä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen sinua jonkun pienen kunnan tukitöissä. Terveyskeskuksessa, sairaalassa, mikään asia ei pysy takanasi , et pidä asioita vaan asioina vaan mietit niitä henkilöihin ja juoruilet. Oletko koskaan miettinyt mikset koskaan työllisty samaan paikkaan kahdesti tai hakemustasi huomioida vakipaikkkaan?
Et voi hyvin. Kuuma kesä ollut rankka.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisissä on paljon narsisteja johtuen huonosta lapsuudesta ja huonoista kotioloista.
Narsisti kehuu itseänsä ja vähättelee muita.
Vain tukitöissä?
Oliko eläkeläinen vain kaupan kassalla eikä kukaan luottanut eläkeläiseen, että olisi päässyt sellaiseen työhön missä näkee muiden terveystietoja ja muita tietoja?
Huvittaa nämä vain tukitöissä.
Niin, vain tukitöissä hoitamassa kansanedustajan lasta päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisissä on paljon narsisteja johtuen huonosta lapsuudesta ja huonoista kotioloista.
Narsisti kehuu itseänsä ja vähättelee muita.
Eikös narsismi ole nykyään hurjassa kasvussa?
Sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella työtön saa katsoa vaikka kansanedustajan terveystietoja, jos kansanedustaja on asiakkaana ja työtön hoitaa hänen asioitaan.
Vain sellaisia tukitöitä.
En spämmää väärää tietoa.
Teitkö lapsia, jos et niin olet pulassa. Sua ei hoida kukaan.
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella. Antila uskoo, että osaltaan hoivavastuuta lisää Petteri Orpon (kok) hallituksen julkiseen talouteen kohdistamat säästöt. Taustalla on ikääntyvä väestö ja heikkenevä huoltosuhde sekä siitä johtuva julkisen talouden kestävyysvaje. "
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html