Ahne sukupolvi saa nukkua yönsä rauhassa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011421930.html?utm_medium=promobox…
Kunniatehtävämme on saattaa ahne sukupolvi suurilla eläkkeillä hautaan saalla. Sen jälkeen hyvinvointiyhteiskunta saa romahtaa. Ikuinen kiitos ahneelle sukupolvelle!!!
Kommentit (539)
Toivottavast nämä "oskut" saavat tahtonsa lävitse eivätkä saa eläkettä. Sitähän he ajavat takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha ahneeksi haukkua, työt aloitin nuorena ja pientä palkkaa sain, joten sen olen ansainnut ihan itse eläkkeeni.
Missä meidän työt jotka oltais voitu aloittaa nuorena? Missä meidän työt nyt? Missä meidän palkka?
Ollaan kaikki samassa veneessä ja olette ajaneet suomen karille. Siitä päästään kun otetaan teiltä eläkkeistä ylimääräiset pois. Jos suomessa pärjää 2000e kuussa niin varmasti pärjää mummot ja papatkin.-milleniaali
No nyt pomppasi! Vai karille ollaan sinun elämäsi ajettu. Ettes häpee. Joka päivökö sulla on aikaa höpöttää näitä valheitasi? Menisit töihin tetalehtimasta.
Mene heti 16vanhana ja tee 150markalla kuukausi ja yritä pitää lämmintä yllä siellä vinttikomerossa. Pääse sitten johonkin tehtaaseen ja tee siellä just sitä työpistettä mitä annetaan ulkona pakkasessakin ja maksa eläkemaksua, jota ei sulle itelles kerry kuin vasta 23vuotiaana.
Suomalaisille nuorille saatiin 5päiväinen kouluviikko aterioineen, hyvä ilmainen koulutus, sinullekin märisijä, saatiin terveydenhuolto, äitiysvapaat, ei ollut autoja eikä sossuja. Nyt saan nauttia samaa eläkwttä, kuin nuo vinkujat ilman, wttä ovat tikkua risttin panneet eläessään.
Voi vttu että nostaa verenpainetta nämä venälöistrollien pskaketjut.
Mä lopetan täällä käymisen tähän. Kusipäätissiposket menkää tekin johinkin töihin siitä!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavast nämä "oskut" saavat tahtonsa lävitse eivätkä saa eläkettä. Sitähän he ajavat takaa.
Emme tule hoitamaan eläkeläisiä. Teille on maksullinen kotihoito.
Tässä on Pirkanmaan hyvinvointialueen kotihoidon maksut eläkeläiselle
www.pirha.fi/asiakkaalle/asiakasmaksut/ikaantyneiden-palvelujen-maksut/…
Täällä on hyvämuistisia nuoria ihmisiä. Muistavat, miten ihmiset v.1992 joutuivat tai pääsivät 55-vuotiaina eläkeputkeen. Tuosta on 33 vuotta.
Samaa keskustelua on käyty ainakin 25 vuotta. Tuolloin vuosituhannen vaihtuessa, kirjoitin tälle palstalle(IS), kuinka oma sukupolveni ei tule saamaan eläkettä. Olin silloin 39v, pienen pojan äiti. Ja nyt yhtäkkiä olenkin pian 65v eläkkeelle jäävä tuleva hylkiö, joka saa ihan liian suurta eläkettä (n.2800€ brutto).
Jo maksussa olevien eläkkeiden leikkaamisessa on se ongelma että monilla eläkeläisillä itsellään ei ole enää keinoja korjata siitä aiheutuvia talousongelmiaan. Työelämä on heidän osaltaan ohi eikä omaisuuttakaan välttämättä löydy. Kulut kaatuisivat suoraan yhteiskunnan kasvaneiksi menoiksi terveydenhuollon, kelan ja sossun kautta.
M60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. Kotihoitaja antaa lääkkeet, aamupalaa ja auttaa pukemisessa.
Lisäksi erikseen ostetaan tukipalvelut, kuten kodin siivous, kauppapalvelu, ateriapalvelu, pyykkipalvelu, kylvetyspalvelu.
Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita, ei kuulu heidän tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hyvämuistisia nuoria ihmisiä. Muistavat, miten ihmiset v.1992 joutuivat tai pääsivät 55-vuotiaina eläkeputkeen. Tuosta on 33 vuotta.
Samaa keskustelua on käyty ainakin 25 vuotta. Tuolloin vuosituhannen vaihtuessa, kirjoitin tälle palstalle(IS), kuinka oma sukupolveni ei tule saamaan eläkettä. Olin silloin 39v, pienen pojan äiti. Ja nyt yhtäkkiä olenkin pian 65v eläkkeelle jäävä tuleva hylkiö, joka saa ihan liian suurta eläkettä (n.2800€ brutto).
No, kaupunki haki kokoaikatyö siivoojaa. Palkka 2000 brutto - verot ja eläkemaksut ja pitää olla oma auto käytössä, koska siivouskohde vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha ahneeksi haukkua, työt aloitin nuorena ja pientä palkkaa sain, joten sen olen ansainnut ihan itse eläkkeeni.
Missä meidän työt jotka oltais voitu aloittaa nuorena? Missä meidän työt nyt? Missä meidän palkka?
Ollaan kaikki samassa veneessä ja olette ajaneet suomen karille. Siitä päästään kun otetaan teiltä eläkkeistä ylimääräiset pois. Jos suomessa pärjää 2000e kuussa niin varmasti pärjää mummot ja papatkin.-milleniaali
Oletko kuullut että ennen marssittiin työnantajan luokse suoraan, aloitettiin minimipalkalla. Teidän sukupolvelle näköjään kaikki pitää tuoda nenän eteen. Vähän kun ahdistaa niin heti olette sairas eläkkeelle jäämässä.
Ne minimipalkat olivat ostovoimaltaan ökypalkkoja nykyajan mittarissa. Itse sain paskakuskina kuusi tonnia netto kasarin lopussa, iso kaupungin yksiö keskustassa oli 1100mk/kk.
Vuokra oli kuudesosa palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, sinulla on spämmimaisterin tutkinto. Tarkista kuitenkin onko kaikki spämmisi ajan tasalla.
Sun pitää erota, saat tukia, noloa sun valitella kun mies elättää mitä vähän käyt tukitöissä askartelemassa ja täällä netissä tapat aikaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut että ennen marssittiin työnantajan luokse suoraan, aloitettiin minimipalkalla. Teidän sukupolvelle näköjään kaikki pitää tuoda nenän eteen. Vähän kun ahdistaa niin heti olette sairas eläkkeelle jäämässä.
Ne minimipalkat olivat ostovoimaltaan öky
Sain kauppaharjoittelijan 180 markkaa palkkaa, asuin toisen tytön kanssa rintamiestalon yläkerran hellahuoneessa, vuokra 60 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, sinulla on spämmimaisterin tutkinto. Tarkista kuitenkin onko kaikki spämmisi ajan tasalla.
Sun pitää erota, saat tukia, noloa sun valitella kun mies elättää mitä vähän käyt tukitöissä askartelemassa ja täällä netissä tapat aikaasi.
Minulla on AMK tutkinto ja cv 2 sivua.
Oletko itse ollut töissä valtion virastossa mihin tehdään turvallisuusselvitys?
Luulit varmaan, että Kelassa ja maanmittauslaitoksella kaikki sua palvelevat on vakituisia. Väärin, siellä on työttömiä vuoden työsopimuksella tai virkaan nimittämis asiakirjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minimipalkat olivat ostovoimaltaan öky
Kasarin lopulla eli n.40 vuotta sitten elit leveästi roskakuskina. Paljonko saat nyt eläkettä?
Miksi ihmeessä ei samalla puututtaisi työttömien säästöihin? Sieltähän voitaisiin joka vuosi ottaa 10% valtiolle, olisi ihan vastaava toimi kuin maksussa olevien eläkkeiden leikkaus.
Teepä ensin ahkerasti töitä 40v ja tule sitten itkemään tänne
Voisitko lakata spämmäämästä päivänselvtyyksiä.
Taatusti suurin osa apua tarvitsevista ei asu puulämmitystaloissa. Ometko koskaan käynyt kaupungissa sieltä takahikiältä?
Ja eläkeläinen ei välttämättä tarvitse mitään apua.
Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta ihan vapaasti kaikissa työpaikoissa.
"Tehyn juristi: Määräaikaisuuksien helpottaminen lisää raskaussyrjintää.
Hallitus aikoo helpottaa määräaikaisuuksia sillä, että työsopimuksen voisi tehdä ilman perustetta vuoden ajaksi."
https://www.tehylehti.fi/fi/uutinen/tehyn-juristi-maaraaikaisuuksien-he…
Sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella työtön näkee sen potilaan terveystiedot kenen asioita hoitaa, toki on vaitiolovelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Min
Lapskulta, me kaikki tunnemme asiasi ihan tarkkaan. On kumma ettei noin pätevällä spämmimaisterilla ole koskaan ollut vakituista työpaikkaa. Vaan itket kun mies elättää ettekä saa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko lakata spämmäämästä päivänselvtyyksiä.
Taatusti suurin osa apua tarvitsevista ei asu puulämmitystaloissa. Ometko koskaan käynyt kaupungissa sieltä takahikiältä?
Ja eläkeläinen ei välttämättä tarvitse mitään apua.
Kyllä eläkeläisiä asuu paljon myös omakotitaloissa mitä ei saa enää nykyään myytyä.
"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää tarvita."
Jaa, itse olin työkokeilussa sairaalassa työmarkkinatuella tilailemassa potilaille takseja ja laboratoriokokeita ja postittamassa heidän koteihin epikriisejä jne.