Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä työreissu, jätti kodin kaaokseen

Vierailija
12.08.2025 |

Mies lähtee huomenna aikaisin aamulla työreissulle, mulle jää kolmen lapsen, työn ja arjen pyörittäminen. Mies oli vapaalla tänään, yhden päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa kotona.

Hän teki ruokaa päivällä, mutta söi kaiken itse, eli muulle perheelle ei ollut mitään, kun tulimme alkuillasta kotiin harrastusten jälkeen. Pyykkitelineessä on ollut kuivat pyykit pari päivää, tiskikone on täynnä puhtaita astioita ja lavuaarissa likaisia astioita, keittiön ja kylppärin roskikset ovat täynnä, pyykkikorit ovat täynnä ja tänään kaupassa käydessään hän osti jostain syystä vain 1/3 kauppalistasta.

Mainittakoon, että hän tapaa olla hyvin nopea tyhjäämään tiskikoneen, kun se on pessyt valmiiksi ja roskapussit lähtee aina päivittäin sen mukaan, joka illalla lähtee lenkille tai salille. Tänään mies lähti lenkille ja saunoi sen päälle kolmen kaljan kera. Onneksi ehti sen kuitenkin suorittaa, asiat tärkeysjärjestykseen luonnollisesti.

Eikä ole muuten eka kerta, kun koti jätetään aivan pommiksi juuri ennen miehen työmatkaa. Mikähän tässäkin on homman nimi? Muuten tapaa olla niin tarkka, että roskat viedään, riskit ei makaa altaassa ja pesee myös pyykkiä vapaapäivinä ym.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Koita antaa sille pillua ja synnyttää vielä 1 lapsi lisään in jos se siitä tokenisi.

Vierailija
22/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli täpinöissään kun pääsee toimiston söpön sihteerin kanssa "työmatkalle". Ei sitä kaikkee voi muistaa kun on siitoshommat mielessä.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä mies. Mitä hän sanoi, kun kerroit, miten väheksyvältä se sinusta tuntuu?

Pääsetkö lähtemään omalle lomareissulle ja toimit samoin silloin?

Vierailija
24/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä mies. Mitä hän sanoi, kun kerroit, miten väheksyvältä se sinusta tuntuu?

Pääsetkö lähtemään omalle lomareissulle ja toimit samoin silloin?

Olispa ihanaa kun tuo akka joskus lähtis johonki, edes pihalle tuulettumaan.

Ap:n mies

Vierailija
25/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on mieslasten kanssa, tsemppiä!

Vierailija
26/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuten hyvin miksi nurista pienistä

Vierailija
27/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten mä ESTÄN tommosen toiminnan sun mielestä, jos puhe ei mene perille? "

Et mitenkään. Mutta voit toki kertoa miehellesi suoraan että hän on käytöksensä takia muuttunut ääliöksi ja et ajatellut kovin kauaa tässä liitossa moista katsella.

Vierailija
28/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia sillä miehellä on nainen joka siivoaa. Olet sen miehen ottanut koska on komea joten sinun tehtävä on tehdä kotityöt.

Vierailija
29/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan mies ajatelleeksi, mikä työmäärä sinulle jää hänen työmatkansa ajaksi? Ehkä ei käsitä, että todella hoidat lapset ja kodin oman työsi lisäksi. Ikävää joka tapauksessa.

Mutta kannustan miehen työmatkan aikana menemään siitä, mistä aita on matalin. Valmisruokaa kehiin tai ostokset robotilla kotiin. Siivous minimiin. Lasten kanssa työpäivän jälkeen ulkoilua, saa kulutettua leikkipuistossa energiaa, eivätkä ole sotkemassa kotona.

Vierailija
30/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on normaalisti tarkka, niin nyt ennen työmatkaa joko jännittää tai on muuten niin ajatuksissaan, työmatkalla käsiteltävät asiat mietityttävät. Anna olla.

Vierailija
31/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olenkin. Viimeksi annoin miehelle 2006.

Ap.

Kuitenkin oli päivän kotona päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa jonka isä ei ole 

Vierailija
32/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee tuota aina vapaapäivinä. Kokee, että vapaapäivän "pitää oikeasti olla vapaapäivä, eikä saa tehdä töitä tai kotitöitä". 

Arvatenkin en itse ole innoissani miehen logiikasta. Valitettavasti kun kotitöitä on lapsiperheessä joskus pakko hoitaa ja kotityöt kaatuvat mun niskaan, jos mies ei niitä tee.

Vierailija
33/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tulee yllätyksenä tässä vaiheessa parisuhdetta?

Yritin kyllä kirjoittaa tuohon alkuun heti, että normaalisti mies on melko aktiivinen noiden päivittäisten juttujen kanssa ja ne menee aikalailla 50-50 meillä. Muissa hommissa häntä joutuu aina patistella (imurointi, vessojen siivoukset, lakanoiden vaihdot, pyyhkeiden vaihdot, pintojen pyyhkimiset ym) ja olen kuitenkin itsekin melko suurpiirteinen, eli meillä ei puhuta noista asioista todellakaan liian usein. Mutta nyt ei ollutkaan kyse mistään isommista kotitöistä.

Joten kyllä, tuo on nyt tullut vähän yllätyksenä, että on parin kolmen edellisen työreissun alla toiminut samalla tavalla, vaikka hänellä olisi vapaapäivä siinä juuri ennen ja minulla töitä + kädet täynnä lasten kuskaamisia.

Ja siis mitä järkeä on ostaa valmiista kauppalistasta vain osa, kun on kerran lapsen kanssa sinne markettiin v

Tollanen on tahallaan kiusaamista! Jotain se haluaa sulle kostaa.

Vierailija
34/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mitä ne alun keskustelut auttaa siinä vaiheessa, kun toinen osapuoli yksipuolisesti vuosien jälkeen yhtäkkiä muuttaa toimintamalleja?

Ap.

Tuossa mummoni näkemässä tapauksessa ne kyllä siinä mielessä auttoivat, että pariskunnan kumpikin puoliso toimi juuri siten kuin olivat sopineet. Ja niin oli myös mummoni avioliitossa, vaikka se ei nyt tähän asiaan kuulukaan. Itselläni ei ole kokemusta yhdessä asumisesta, olemme sopineet kumppanini kanssa, että kumpikin pitää oman asuntonsa ainakin toistaiseksi.

Vierailija
35/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan mies ajatelleeksi, mikä työmäärä sinulle jää hänen työmatkansa ajaksi? Ehkä ei käsitä, että todella hoidat lapset ja kodin oman työsi lisäksi. Ikävää joka tapauksessa.

Mutta kannustan miehen työmatkan aikana menemään siitä, mistä aita on matalin. Valmisruokaa kehiin tai ostokset robotilla kotiin. Siivous minimiin. Lasten kanssa työpäivän jälkeen ulkoilua, saa kulutettua leikkipuistossa energiaa, eivätkä ole sotkemassa kotona.

Eihän tämä arvon mammalle sovi vaan pihakivetkin pitää pestä hammasharjalla. Ties vaikka tulee ruotsin kunkku vieraaksi hetkenä minä hyvänsä.

Vierailija
36/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olenkin. Viimeksi annoin miehelle 2006.

Ap.

Kuitenkin oli päivän kotona päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa jonka isä ei ole 

Niin miehen pitää tehä koska minä sanon niin.

Ap.

Vierailija
37/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mitä ne alun keskustelut auttaa siinä vaiheessa, kun toinen osapuoli yksipuolisesti vuosien jälkeen yhtäkkiä muuttaa toimintamalleja?

Ap.

Tuossa mummoni näkemässä tapauksessa ne kyllä siinä mielessä auttoivat, että pariskunnan kumpikin puoliso toimi juuri siten kuin olivat sopineet. Ja niin oli myös mummoni avioliitossa, vaikka se ei nyt tähän asiaan kuulukaan. Itselläni ei ole kokemusta yhdessä asumisesta, olemme sopineet kumppanini kanssa, että kumpikin pitää oman asuntonsa ainakin toistaiseksi.

Mummos huorinteki ja lapsensa jatkavat perinnettä unelmoiden kissanvälilihakeitosta

Vierailija
38/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummos huorinteki ja lapsensa jatkavat perinnettä unelmoiden kissanvälilihakeitost

Nyt olet ymmärtänyt jotain väärin. Mummoni ei lainkaan hyväksynyt uskottomuutta, hän kutsui sitä huorintekemiseksi. Mummo ei ollut luonteeltaan mikään niuhottaja eikä tuomitsija, vaan pikemminkin lämmin ja ymmärtäväinen kristitty. Mutta kaksi asiaa hänelle olivat ehdottomia: raittius ja uskollisuus parisuhteessa. 

Vierailija
39/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies muuttanut toimintamalleja ja taas työmatka. Kaikki arvaa mistä tässä on kyse.

Niin kuin sanoin aiemmin, olisikin, mutta ei tuo mies saisi edes sitä aikaiseksi, usko pois 🤭

Ap.

Vierailija
40/49 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies muuttanut toimintamalleja ja taas työmatka. Kaikki arvaa mistä tässä on kyse.

Siitä että ap on pihtari

Tässä tapauksessa mies on se pihtari. Lopetin aloitteiden tekemisen heinäkuussa 2024, koska se olin aina minä. Arvatkaa onko mies tähän mennessä tehnyt yhtään aloitetta?

Niin että olisikin hänellä joku toinen, niin peli olis selvä, mutta ei tuo saa sitäkään aikaiseksi. Olen jopa kehottanut menemään etsimään jonkun joka kiinnostaa häntä, kun minä en kerran kiinnosta, mutta ei. Varmaan minun pitäisi sekin tehdä hänen puolestaan.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi