Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hyvät ihmiset jättäkö tippiä ravintolassa

Vierailija
12.08.2025 |

Ei kukaan halua sitä tapaa Suomeen.

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tarjoilijat ovat niitä jotka olivat käsi ojossa jo kakarana. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

Vierailija
22/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäkää myös verottajalle tippiä jakaantuisi kaikkien hyödyksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätäkään. Ulkomailla jätän jos se paikalliseen tapaan kuuluu. Suomessa ei kuulu eikä tarvitse kuulua. Tänne ei tarvita kulttuuria jossa asiakaspalvelijat joutuvat  kumartelemaan asiakkaiden edessä maksimaalisten tippien toivossa. 

Vierailija
24/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin just viiskymppiä tippiä viikon ruuista. Olivat ihmeissään.

Vierailija
25/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit! Lakkasin käymästä ravintoissa kokonaan. 😎

Vierailija
26/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tapa jos tulee Suomeen niin sitten ravintoloitsijat voivat ihan rauhassa alentaa tarjoilijoiden peruspalkkaa koska oletus on että aina tulee asiakkaalta myös tippiä. 

Asiakaskaan ei sitten voi niin vain jättää tippaamatta muulla perusteella kuin että oli todella paskaa asiakaspalvelua.

Vierailija
27/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tippaa Suomessa missään. Ärsyttää, kun joissain ravintoloissa maksupääte kysyy tippiä. Se on varmaan laitettu siihen turisteja varten, jotka eivät tiedä että Suomessa tipata. Joku sanoi, että tippaus on kuulunut Suomeen iät ja ajat. Niin on kuulunut, mutta vain hyvin pienessä mittakaavassa. Suurin osa ei ole koskaan tipannut eikä tippaa jatkossakaan. Hyvä niin, koska palkan kuuluu tulla työnantajalta.

Vierailija
28/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ihmisiä, varsinkin naisia, jotka tippaavat, koska se on olevinaan jotain "eurooppalaista". Todellisuudessa Euroopan maissa ei juuri tipata, tippaaminen on amerikkalaista ja siellä ovat tuskin edes käyneet.

Vierailija
29/148 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöristät loppusumman kymppiin jos se oli 9.7€, niin se 30c ei ole tippi.

Vierailija
30/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tippaa ja jos tarjoilija sitä pyytää niin pyydän vähentämään saman tien 15% laskusta paskan palvelun takia.

Amerikassa aina näytän keskaria kun pyytävät tippiä. 

Jos tarjoilija kysyy kesken syönnin "onko kaikki hyvin?" tai ämerikkäläisittäin "Hoow iis eevriting?" vastaan että oli hyvin mutta pilasit koko illan keskeytyksilläsi ja vaadin hinnan alennusta tai lähden maksamatta.

Vierailija
31/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaat jopa hengenvaarallista tilaa tilanteisiin, joihin tyypin korteissa lukee apukeinoina seisomisen välttäminen, pyörätuoli, heijaaminen, lelut ja halaaminen?

Vierailija
32/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tippaa ja jos tarjoilija sitä pyytää niin pyydän vähentämään saman tien 15% laskusta paskan palvelun takia.

Jos tarjoilija kysyy kesken syönnin "onko kaikki hyvin?" tai ämerikkäläisittäin "Hoow iis eevriting?" vastaan että oli hyvin mutta pilasit koko illan keskeytyksilläsi ja vaadin hinnan alennusta tai lähden maksamatta.

Ai hitsi kuulostaa mukavalta persoonalta. Suomessa ei tarvitse tipata mutta jenkeissä se kuuluu asiaan, koska tarjoilija ei yleensä saa muuta palkkaa kuin sen tipin.

Vierailija
33/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jätän.

Vierailija
34/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitsi kuulostaa mukavalta persoonalta. Suomessa ei tarvitse tipata mutta jenkeissä se kuuluu asiaan, koska tarjoilija ei yleensä saa muuta palkkaa kuin sen tipin.

Se ei oo mun ongelma

Vierailija
35/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noin 60-vuotias suomalainen, ja koko ravintolassakäynti-ikäni ajan on Suomessa ollut olemassa tippauskäytäntö. Ihmettelen, jos jotkut ajattelevat sen olevan tänne  Amerikasta lähiaikoina tunkeutunut, tarjoilijoita kunnioittamaton riistoa ja alipalkkaisuutta tukeva menettely. Hyvällä mielellä olen tipannut, ja kivasti se on vastaanotettu.

Samanikäinen minä, ja mäkin oon vähän ihmetellyt että mikä uus juttu tämä nyt muka on? Aina on tipattu, jos aihetta on ollut - ei läheskään aina siis. 

Vierailija
36/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain tarjoilijan perääni NYCssä kun lähdin tippaamatta. Tämä oli vihaisen olonen ja nakkas pikkukolikoilla huutaen että oon köyhä ja tartten tipit sitä enemmän. Sanoin vaan että okei ja keräsin kolikot taskuun. Suuttui jostain syystä entistä enemmän.

Vierailija
37/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän ja takseissa. Jättäkää takseill33, että saamme nauttia halvoista takseissa 

Jep, Uber ja Bolt on pelastanut taksihinnoittelun. Näitä tippaan aina muutamalla eurolla.

Vierailija
38/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei oo mun ongelma

Kunnon juntti. Tuollaisia ihmisiä siis oikeasti on.

Vierailija
39/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä maksupäätteitä valmistavassa firmassa ja aina kun tarjoilija kysyy päätten avulla tippiä sanon että tippaa mua ensin koska käytät tarjoamaani palvelua.

Vierailija
40/148 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran sain tarjoilijan perääni NYCssä kun lähdin tippaamatta. Tämä oli vihaisen olonen ja nakkas pikkukolikoilla huutaen että oon köyhä ja tartten tipit sitä enemmän. Sanoin vaan että okei ja keräsin kolikot taskuun. Suuttui jostain syystä entistä enemmän.

Varmaan provo, mutta voin hyvin kuvitella, että joku pihi suomalainen käyttäytyy noin moukkamaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi