Kotirouvan "ura" on suurimmalle osalle naisista taloudellisesti kannattavampi kuin töissäkäynti
Monet vanhemmista kokevat tehtävänsä kotona lasten kanssa hyvinkin mielekkääksi ja antoisaksi.
Hienoa kun löytyy tuollaisia miehiä kun ei noita työpaikkojakaan kaikille riitä. Menestyvän DI-miehen takana onkin hyvä kotirouva. 💖
Kommentit (562)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten käsitys tasa-arvosta: vaimokin joutuu käymään töissä
Miesten käsitys tasa-arvosta: nainen tienaa rahaa kodin ulkopuolella kuten mieskin, kaikki maksetaan puoliksi. Nainen tekee naisten työt eli suurin osa kotitöistä ja lastenhoidosta työpäivän jälkeen. Miehen vastuulla on miesten työt, kuten pihahommat ja kodin huoltotyöt, vaikka rivarissa ne käytännössä hoitaa huoltoyhtiö, ja autonkin huoltaa merkkiliike.
Mies saa valita uran, vaikka reissutyön, ja nainen joustaa, koska lapset on hänen vastuulla.
Nainen voisi haluta kotiäidin "uran", jos se ei olisi tehty henkisesti niin raskaaksi asenteiden ja arvostuksen puutteen takia.
Usein naisen käsi "vahingossa" viivähtää hetken DI:n ylä-reidellä näiden istuessa vierekkäin sohvalla.
Viimein nainen "horjahtaa" ja ottaa kädellä vastaan DI:n siittimen päältä. Koska käsi viipyilee siittimen päällä se alkaa nousta errktioon ja nainen alkaa puristella sitä.
Ja jos työelämän naiset korvattaisiin pikkupojilla, niin myös tuotantoteho kasvaisi. Voittaahan pikkupoikien random potkupallojoukkue ihan 100-o naisten aikuisten mestaruusjoukkueenkin. Olisi win-win tilanne kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Usein naisen käsi "vahingossa" viivähtää hetken DI:n ylä-reidellä näiden istuessa vierekkäin sohvalla.
Viimein nainen "horjahtaa" ja ottaa kädellä vastaan DI:n siittimen päältä. Koska käsi viipyilee siittimen päällä se alkaa nousta errktioon ja nainen alkaa puristella sitä.
🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on palkat 6400€ ja 8400€ per kk, plus bonukset 20 000 - 30 000€ vuodessa molemmille.
Ei olisi kannattavampaa kotivaimoilu, enkä edes haluaisi kotiin jäädä koska työni on tärkeää.
Ei olisi lapsillenikaan, molemmat tienaavat enemmän kuin miehensä, toinen jopa miettinyt että mies jäisi kotiin.
Miksi koti-isyys on jotenkin ihannoitavaa ja suositeltavaa, mutta kotiäitiys ei? Siksikö, kun kotoa pois haluavat naiset niin päättävät? Ei ole tasa-arvoa sekään. Tasa-arvoa on valinnanvapaus.
Yhteiskunta säästää sievoisen summan kotiäitien ja -rouvien avulla. Ei ole kalliita lastenhoitomaksuja eikä muitakaan yhteiskunnalta tulevia maksuja, jos ei lapsilisiä lasketa.
Miksi olisi suositeltavampaa olla kotiäiti kuin koti-isä? Eiköhän kumpikin ole ihan yhtäläis
? Koti-isyyttä ei ole sanottu huonoksi ja siihenhän tuo mielipide johon vastasit, oli vastaus. Että vaikka kotiäitiyttä pitävät huonona valintana, niin yllättäen samat naiset jo itse suunnittelevat perheeseensä koti-isyyttä. Se ei siis olisikaan epäarvostettavaa? Vai eivätkö ne naiset vain pidä miehiään arvossa?
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissa kotirouvilla on kotiapulaiset. Eivät kotirouvan mitään kotitöitä tee. Korkeintaan huolehtivat lapset kouluun jos sitäkään.
Avatkaa silmät suomalaiset.
Suomalainen nainen on kyllä supersankari, koska pystyy hoitamaan KAIKEN, eikä monesti edes kyseenalaista sitä että apua olisi saatavilla.
Hyvin sanottu. Siis että miten paljon suomalaiselta, tai pohjoismaiselta "tasa-arvoiselta" naiselta vaaditaan. Ja kukaan ei edes kyseenalaista, onko tämä oikein, ketään kohtaan.
Äidit ovat pohjoismaissa uupuneempia kuin muualla, miksiköhän. Asia on päivänselvä, jokaiselle joka on ne ruuhkavuodet kokenut.
Aloituksessa "ura"
Tarkoittaa pillua
AP
🤗
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mitenköhän mieheni maksaisi minulle 2500e netostaan 3000e kuussa, jotta minun olisi taloudellisesti kannattavampaa olla kotona kuin töissä?
"ura" tarkoittaa naisen pillun uraa
Money
Vierailija kirjoitti:
Kotirouvan
URAA on kunnolla kynnetty
ja kynnetään
* tästä muut kateellisia ja ei kestä
😂 Sinä se oikein vitsin murjaisit.
Terveisin Kotiäiti
Vierailija kirjoitti:
Ai miten se on taloudellisesti kannattavaa? 0 euroa eläkettä, 0 euroa omaa rahaa, 0 euroa omaa omaisuutta.
No kyllä nainen karvakukkarollaan tienaa
Eli "uralla" eli pillulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten käsitys tasa-arvosta: vaimokin joutuu käymään töissä
Miesten käsitys tasa-arvosta: nainen tienaa rahaa kodin ulkopuolella kuten mieskin, kaikki maksetaan puoliksi. Nainen tekee naisten työt eli suurin osa kotitöistä ja lastenhoidosta työpäivän jälkeen. Miehen vastuulla on miesten työt, kuten pihahommat ja kodin huoltotyöt, vaikka rivarissa ne käytännössä hoitaa huoltoyhtiö, ja autonkin huoltaa merkkiliike.
Mies saa valita uran, vaikka reissutyön, ja nainen joustaa, koska lapset on hänen vastuulla.
Nainen voisi haluta kotiäidin "uran", jos se ei olisi tehty henkisesti niin raskaaksi asenteiden ja arvostuksen puutteen takia.
Totta, arvostus on olematonta.
Minä olen kotiäiti, ja kun tarkennan että olen sijaisäiti, saan kuulla "ooh! aah! teet niin tärkeää työtä!" ... ja kukaan ei kyseenalaista, kertyykö mulle edes eläkettä, tai olenko tyhmä kun olen vain kotona, enkö saa töitä mistään, tai mitenkäs se aivojen aktivointi. Mitään näitä millä kotiäitejä lytätään, en ole kuullut.
Tulee siis olo, että oikeasti kotiäitiyttä aliarvioidaan vain siksi, että raha puhuu. Jos siitä maksettaisiin, arvostus nousisi varmasti. Sijaisäitinä olen kohdannut sen kymmeniä kertoja, että lasten hoitamista kotona kyllä arvostetaan ja suuresti, ainoa ero kotiäiteihin on se, että minulle maksetaan. Joten minun tekemääni "työtä" arvostetaan.
...Arvostajat eivät siis tiedä hölkäsen pöläystä arjestani, onko se haastavampaa vai helpompaa kuin "tavalisen" kotiäidin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Kyllä menee naisen elämä täysin hukkaan kotirouvana. Kuka mies suostuisi moiseen? Ei kukaan, sillä kyllästyisi tylsyyteen.
Tylsempää on, jos ei kukaan ole koskaan kotona eivätkä puolisot kohtaa toisiaan, sen enempää kuin lapsiaankaan. Kaikki ovat kiireisiä ja stressaantuneita, mikä johtaa monella eroon.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, ja odotan edelleen vastausta otsikon kysymykseen. Videoita en katsele.
No mietippä kuinka paljon nainen voi tienata pillulla
Mihin aloituksessa viitataan sanaleikillä "ura"
Eli naisen kyntöura - eli pillu 🌹
Sitähän minäkin - MOT
Vierailija kirjoitti:
Parilla työkaverillani on vaimo kotona hoitamassa lapsia ja tekemässä kotityöt. Yhdellä niistä vaimokkeista on harrastusluonteinen työ, josta ei saa tuloja, mutta saa kuitenkin omaa sisältöä elämään, mies sitten elättää.
Mulla on vähän tämän suuntainen tilanne. Toki palaan töihinkin joskus että en ole mitenkään vuosikausia lasten kanssa kotona vaan nyt ihan vaan hoidan vauvaa ja taaperoa. Mutta olen mukana paikallispolitiikassa, joten saan kokouspalkkiot ja vietän seuraa säännöllisesti aikuisten seurassa, tuohan on vähän kuin työ, mutta ei kuitenkaan ole. Tämä on juuri hyvä yhdistelmä näin tällä hetkellä.
Suomessa emännillä oli yleensä lapsiorjat kotitöitä varten. Huutolaissääty olisi hyvä tänäkin päivänä. Voisi niitä tuoda kyllä vaikka Aasiastakin tai perinteisesti Afrikasta. Siellä kävi Satonenkin katselemassa tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Enkä sekoita. Toki halusin maksaa asuntolainan pois. Jos se tarkoittaa, että olen työtön-statuksella, niin sitten tarkoittaa. Välillä olin tietysti äitiyspäivärahalla ja kotihoidon tuella, mutta ei niin pienillä rahoilla viitsi kauaa oleilla, kun oli mahdollisuus tienata enemmänkin 😊"
Miten tämä käytännössä toimii? Otat hoitovapaata töistä ja marssit työkkäriin? Eivätkö ihmettele? Valtaosalla on työpaikka tai virka josta ovat ensin vanhempainvapaalla, sitten hoitovapaalla ja palaavat tähän työhön tai virkaan kun lapset menevät päiväkotiin. Kelaelätit ovat toki asia erikseen, mutta miksi niitä pitää tähän keskusteluun sotkea.
Viransijaisuuteni päättyi odottaessani ensimmäistä lastamme. Olin ansiosidonnaisella, sitten äitiyspäivörahalla, sitten kotihoidontuella ja sen jälkeen työmarkkinatuella. Ihan laillista, oikein ja hieno juttu meidän perheelle.
Et siis ollut kotirouva, vaan tyoton.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos työelämän naiset korvattaisiin pikkupojilla, niin myös tuotantoteho kasvaisi. Voittaahan pikkupoikien random potkupallojoukkue ihan 100-o naisten aikuisten mestaruusjoukkueenkin. Olisi win-win tilanne kaikin puolin.
Lapsityovoimaa. Ei koulutusta pojille. Naiskirurgin korvaa kouluttamaton pikkurpoika. Mie menen mielummin sille naiselle. Mee sie sille pikkupojalle.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kannata jäädä tyhjän päälle. Kotirouva ei saa eläkettä eikä kerry mitään omaa. Kun miehestä aika jättää niin olet kusessa. Menkää töihin ja tehkää ura. Sillä menestytte.
Kotiäitejä on monenlaisia. Miksi oletat, että kaikki perheen varallisuus on mieheltä peräisin, koska nainen on kotona?
Vierailija kirjoitti:
Kotoilu ja lapsen hoito on silkkaa leikkiä.
Sen sijaan työelämä on vaativaa.
Kerro se päivökodin työntekijöille ja sijaisäideille tai perhepäivähoitajille.
Päiväkodissa on erikseen opettajat, hoitajat, siistijät, kehittäjät, johtajat, erityislastentarhanopettajat ym. Kotona yksi äiti tekee sen kaiken, ilman palkkaa ja arvostusta.
Monissa maissa kotirouvilla on kotiapulaiset. Eivät kotirouvan mitään kotitöitä tee. Korkeintaan huolehtivat lapset kouluun jos sitäkään.
Avatkaa silmät suomalaiset.
Suomalainen nainen on kyllä supersankari, koska pystyy hoitamaan KAIKEN, eikä monesti edes kyseenalaista sitä että apua olisi saatavilla.