Miksi naisilla koiranäyttelyssä on jakkupuvut
Olin viikonloppuna Helsingin messuhallissa isossa koiranäyttelyssä. Yksi asia pisti silmään. Naisilla jotka juoksutti niitä koiria oli usein aika samanlaiset jakkupuvut päällä. Onko se joku koodisääntö noissa piireissä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Näitkö koiria ollenkaan
No näin. Mutta siellä oli myös ainakin yksi myyntipaikka jossa myytiin sellaisia jakkupukuja. Ne oli vieläpä sellaisia glitterisiä ja monella sellaiset oli päälläkin. Et joku juttu se on.
Ei näyttelyissä ole mitään pukukoodia, mutta ymmärtääkseni monen mielestä jakkupuku on siisti ja helppo. En itse osaa käyttää jakkuja. Mielestäni näyttelyt, varsinkin tuollaiset arvokkaat, ovat juhlallisia tilaisuuksia ja mieluummin näen ihmisten yli- kuin alipukeutuvan, mutta näkyy monissa näyttelyissä asuja ihan laidasta laitaan.
Koiran pidon ymmärrän mutta tota näyttely hulluutta en, tunsin aikoinaan henkilö jolla 7 näyttely puudelia, koko helvetin elämä oli yhtä koiran hoitoa...jonkinasteinen sairaus tonkin on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Koiran pidon ymmärrän mutta tota näyttely hulluutta en, tunsin aikoinaan henkilö jolla 7 näyttely puudelia, koko helvetin elämä oli yhtä koiran hoitoa...jonkinasteinen sairaus tonkin on pakko olla.
Puudeleissa ja muissa "turkkiroduissa" tosiaan menee paljon aikaa koirien turkinnhoitoon ja turkin näyttelykunnossa pitämiseen, mutta sellaisia rotuja valitsevat ihmiset tietävät sen ja se on varmaan useimmalle ainoa harrastus. Väliäkös tuolla on mihin ihminen vapaa-aikaansa käyttää? Kyllähän vaikka auto- ja urheiluharrastukset vievät yhtälailla aikaa (ja rahaa).
Minä ymmärrän vielä koirien näyttelyt. Koirat on sentään vapaina ja liikkuu ihmisten kanssa. Kissanäyttelyt minua säälittää. Ei kissat niissä varmaan saa mitään. Osa vain ahdistuu.
Olin myös sunnuntaina Messukeskuksessa. Lähinnä kyllä vain siellä areenan puolella katsomassa erilaisia esityksiä. Ne oli kivoja. Varsinaisia koirien esittelyjä niissä kehissä en paljoa katsellut. Olihan se aika järkyn iso tapahtuma ja koiria valtavasti. Mutta ihmeen rauhallista siellä loppujen lopuksi oli. Ei mitään kauheeta rähinää tai haukkumista.
No olisihan se outoa että koira laitettas viimeisen päälle hienoksi ja sitten ihminen jossain pieruverkkareissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se sairautta ole, jos pitää koirista ja hoitaa niitä hyvin. Kyllä siinä sen verran on elämänsisältöä ettei paljon muita harrastuksia tarvitse.
Ei sinun tartte sellaista omalle kohdallesi ajatella.
Varmaan moni näyttelyssä käyvä pitää jotain esiintymisasua ihan vain tuota tarkoitusta varten. Tuskin sillä asulla sitten mennään mihinkään anopin 70 vuotis illalliselle.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän vielä koirien näyttelyt. Koirat on sentään vapaina ja liikkuu ihmisten kanssa. Kissanäyttelyt minua säälittää. Ei kissat niissä varmaan saa mitään. Osa vain ahdistuu.
Mitä koira saa koiranäyttelystä?
Kissa nukkuu omassa verhoillussa häkissään koko näyttelypäivän ajan, ruuan, veden ja vessan kanssa, lukuun ottamatta arvostelua joka vie muutaman minuutin. Ei kissaa siitä tarvitse sääliä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei vapaaehtoisesti suostu mihinkään sille epämieluiseen, eikä vastentahtoinen kissa taatusti saa näyttelyistä mitään palkintojakaan, joten eipä sellaista sinne monta kertaa viedäkään. On sellaisiakin kissoja, jotka selvästi pitävät ja ovat kiinnostuneita näyttelyistäkin. Hännän, pään ja korvien asennosta sen näkee milloin kissa viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kissat eivät nauti vieraiden kissojen seurasta. Sitten ne pidetään niissä kopeissa vankina. Eläinrääkkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Koirat sentään yleensä tykkäävät muiden koirien seurasta. Kissoille tuollaiset on kidutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei näyttelyissä ole mitään pukukoodia, mutta ymmärtääkseni monen mielestä jakkupuku on siisti ja helppo. En itse osaa käyttää jakkuja. Mielestäni näyttelyt, varsinkin tuollaiset arvokkaat, ovat juhlallisia tilaisuuksia ja mieluummin näen ihmisten yli- kuin alipukeutuvan, mutta näkyy monissa näyttelyissä asuja ihan laidasta laitaan.
Ei ne ole gaaloja ja juhlia.
Vähän sama kuin kiinteistönvälittäjät näyttävät usein siltä kuin työskentelisivät eduskuntatalossa tms. jossain korkeassa virassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa nukkuu omassa verhoillussa häkissään koko näyttelypäivän ajan, ruuan, veden ja vessan kanssa, lukuun ottamatta arvostelua joka vie muutaman minuutin. Ei kissaa siitä tarvitse sääliä yhtään.
Kissat ovat hyvin stressaantuneita noissa. Mieluummin ne nukkuisivat omassa rauhassa ja välillä liikkuisivat OMALLA reviirillään. Ei yksikään kissa viihdy häkissä. Mutta eipä järkevät kissanomistajat tuollaista harrastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kissat ovat siellä useimmiten hyvin ahdistuneen näköisiä. Helppo tulkita korvien asennosta yms. Kyhjöttävät stressitilassa hänkin nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei vapaaehtoisesti suostu mihinkään sille epämieluiseen, eikä vastentahtoinen kissa taatusti saa näyttelyistä mitään palkintojakaan, joten eipä sellaista sinne monta kertaa viedäkään. On sellaisiakin kissoja, jotka selvästi pitävät ja ovat kiinnostuneita näyttelyistäkin. Hännän, pään ja korvien asennosta sen näkee milloin kissa viihtyy.
No se pieni jaloitteluhetki voikin olla helpotus siihen tuntien ja tuntien häkissäkyhjöttämiseen. Vastenmielistä touhua kaiken kaikkiaan.
Tuo kuuluu varsinkin joissakin roduissa asiaan. Jakkupuvun väriksi valitaan koiran väriin sopiva, tai ehkä saman kennelin koirien omistajat pukeutuvat kaikki samaan väriin, jolloin kasvattajaryhmä näyttää yhtenäiseltä isossa kehässä.
Näitkö koiria ollenkaan