Lapsi soittaa töihin että aivan kamala ukonilma eikä uskalla lähteä kouluun
Kommentit (55)
Ei täällä päästetty oppilaita koulustakaan pihalle kun myräkkä oli ihan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tämä provo tai ei, niin vastaan.
Lasten kanssa on hyvä ulkoilla säällä kuin säällä. Vaihtovaatteet on hyvä olla repussa ja ymmärrys myös siitä, että kaikki muutkin sinne kouluun menee, oli ukkonen tai ei.
Luuletko ettö yhtään missään laitetaan lapset pihalle ulkoilemaan kun ukkonen on kohdalla? 🤦
Hitto, että ihmiset ovat vieraantuneet luonnosta. Salamanisku voi edelleen tappaa, ei se ole muuttunut mihinkään.
En vähättele ukkosta. Siltikään en ala hysteeriseksi. Suurin vaara on kastua läpimäräksi kun vettä ryöppyää taivaan täydeltä. Jos ukkonen on ihan kohdalla, voi odottaa vaikka 10 min ja lähteä sitten. Harvoin se kauaa pysyy paikallaan eikä tämä ukkonen, mikä nyt etelän tutkassa näkyy, ole massiivinen. Eli kyllä, sadetakit ja saappat päälle ja ulos. Niin teen minäkin. Sateenvarjot jää kotiin.
Eiköhän se eka koulutunti ole jo mennyt sillä välin kun ap odottaa vastauksia palstalta.
Antaisin luvan odottaa pahimman ohi ja mennä sitten, ja kuittaisin myöhemmin luvalliseksi poissaoloksi.
Muutama päivä sitten olin yövuoron jälkeen nukkumassa, ikkuna oli auki. Pihapuuhun iski salama ja heräsin järjettömän kovaan pamaukseen joka jäi kaikumaan. Sähkön haju tuli sisälle ja korvani soivat iltaan asti, sekä mulla oli lievä rytmihäiriö jonkin aikaa. Ehkä pelästyksestä, en tiedä. Ukkonen on päällä ollessaan vaarallinen, sen ymmärtää jokainen aikuinen normaalijärkinen ihminen. Ei toki vauvan työttömät pellet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ukonilmalla pihalle kävelemään, ei ole turvallista, enkä aikuisenakaan tuonne nyt lähtisi. Joko odottaa että säätila muuttuu tai vaikka taksilla tai muulla kyydillä kouluun. Pitääkö tätä oikeasti vanhemman täällä edes kysyä? Mitä vastasit lapselle? "Oota, mä kysyn neuvoa Vauva-palstalta"?
En sinänsä neuvoa, lähinnä että mitä muut tekee nyt kun karmea ilma monella paikkakunnalla. Kotiin jäi lapsi, päivänselvää, henki vois lähteä jos kouluun lähtis.
Seuraavaksi varmaan lapsi jää kotiin, kun on -20 pakkasta. On hysteeristä sanoa, että ukkosella voi lähteä henki. Joo, se on tietysti totta jos menet mäen päälle golfmaila kädessä, mutta koulumatkat on ainakin kaupungissa ihan turvallisia.
Nyt pitää vaan varata aikaa siihen matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy sääkartalla ukonilmaa missäänpäin Suomea.
Helsinki, Tampere, Turku, Vaasa ainakin salamoi ihan kunnolla.
Keskittyy kaupunkeihin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä horiset, ukkonen rymyää täällä ihan täysillä, mitä mokomia pekkapoutia uskot, mee ulos!
Vierailija kirjoitti:
Etkö raukka tuotakaan osaa itse päättää, huoh.
Siinä meillä kunnon vanhempi, laittaa ekaluokkalaisen puolentoista kilsan päähän ukkosmyrskyssä, joopajoo!
Livat vanhemmuudet sulle vaan!
Voin kuvitella tilanteen, lapsi soittaa, en mene kouluun.
AP avaa vauvapalstan ja kysyy neuvoa.
Kuinkahan näiden loppuelämä sujuu?
Ei hyvältä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaalaan tuollainen kuuluu. Ottavat lapsia vastaan myös.
Siletäkö sä kirjoittelet, milloin pyöreeseen koppiin on puhelimen saanut ottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhään parempaa et tähän aamuun keksinyt? Säälittävää.
ja vanhapiika koneella näpytteli aikansa tuonkin viisauden 😆🤣
Eipäs ku peräkammarin pikkunakkimammanpoika
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pelätään ukkostakin😂
Mä olen pelännyt AINA, ihan pienestä asti! En voi sille mitään!
Älä vähättele, et voi tietää!
Salama rysäytti muuntajakoppiin, kylä pimeni, hiekkatietä pitkin kulki lähikoivuun joka hajosi tuhannen pillukan päreiski, lastua pienemmiksi silpuiksi.
Sinä vaan oisit sanonut, pistäppä kumpparit jalkaan, ala mennä ettet myöhästyt!
Meiltä koululle on 300m, joten omani patistaisin kouluun. Mutta jos olisi pidempi matka, niin en kyllä pakottaisi sitä kulkemaan yksin kovalla ukkosella. Olen siitä onnekas, että olen etätöissä, niin olen kyllä tässä vuosien varrella myös saattanut lastani kouluun huonoilla ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkonummi-Espoo-Helsinki reittiä kulkee ukkonen, ainakin kissa meni piiloon. Aika pikainen, vartissa meni yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö raukka tuotakaan osaa itse päättää, huoh.
Saitko hyvän mielen nyt kun pääsit nimittelemään pientä lasta? Tottakai hän pyytää apua/neuvoa vanhemmaltaan tilanteessa joka häntä pelottaa tai epäilyttää. Mistä sinä tiedät minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Mahdollisesti ekaluokkalainen, jota voi koulureitti muutenkin vielä jännittää, kun vasta muutaman päivän sitä kulkenut. Ja lapsi voi pelätä myös rangaistusta joko koulusta tai vanhemmiltaan jos ei lähde.
Äidille oli tuo kommentti - ei lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin luvan odottaa pahimman ohi ja mennä sitten, ja kuittaisin myöhemmin luvalliseksi poissaoloksi.
Muutama päivä sitten olin yövuoron jälkeen nukkumassa, ikkuna oli auki. Pihapuuhun iski salama ja heräsin järjettömän kovaan pamaukseen joka jäi kaikumaan. Sähkön haju tuli sisälle ja korvani soivat iltaan asti, sekä mulla oli lievä rytmihäiriö jonkin aikaa. Ehkä pelästyksestä, en tiedä. Ukkonen on päällä ollessaan vaarallinen, sen ymmärtää jokainen aikuinen normaalijärkinen ihminen. Ei toki vauvan työttömät pellet.
Ei kai se ymmärrykseen vaikuta, oli työtön tai työssä käyvä.
Öppälööp? No, eihän sinne kouluun edes tartte mennä. Ei koulunkäynti pakollista ole. Oppivelvollisuus vain. Voi siis ihan opiskella kotona, jos pelkää ukkosta. On ihmisillä nykyään ihmeen pienet murheet. Tikkukin sormessa on minusta huolestuttavampaa. Ei. Tokihan sitä joku voisi joskus soitella vaikka 112. Sieltähän laittavat sitten palokunnan saattamaan tenavan kouluun puupääpii autolla... ja varalta lanssin jos sattuisi vaikka pikkusen tapaturma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki, Tampere, Turku, Vaasa ainakin salamoi ihan kunnolla.
Tampereella ei jyrise eikä salamoi eikä edes sada. Sateita ollaan odoteltu pitkään, vaikka on ennustettu niin ei ole kuitenkaan satanut.
Saitko hyvän mielen nyt kun pääsit nimittelemään pientä lasta? Tottakai hän pyytää apua/neuvoa vanhemmaltaan tilanteessa joka häntä pelottaa tai epäilyttää. Mistä sinä tiedät minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Mahdollisesti ekaluokkalainen, jota voi koulureitti muutenkin vielä jännittää, kun vasta muutaman päivän sitä kulkenut. Ja lapsi voi pelätä myös rangaistusta joko koulusta tai vanhemmiltaan jos ei lähde.