Mitä aihe vapaa on sinulle opettanut?
Kommentit (137)
Minulle oli yllätys, että ihmiset eivöt ymmärrä lukemaansa tai kommentoivat lukematta aloituksia. Miten ihminen on voinut selvitä koulusta ymmärtämöttä, mitä kirjoissa lukee🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ajattelin, että naisia pitää kunnioittaa. Nykyisin ajattelen eri tavalla.
Panin eilen äitiäsi.
t. Kake
Etkä,pannut, sillä hän on ollut haudassa vuodesta 1999.😰
Vierailija kirjoitti:
Ennen näitä nykyisiä häirikkömiehiä:
- yhteenkuuluvuutta
- saanut vertaistukea
- empatiaa
- lukenut erilaisista elämänkohtaloista
- naurun parantavan merkityksen, olen saanut nauraa tällä palstalla paljon
Nämä tosiaan ennen. Nykyisin tämä on täysin pilalla koko palsta.
En yhtään sanoisi että palsta on pilalla erityisesti miesten takia. Häiriköiden ja ikävien ihmisten takia kylläkin. Jodelissa olen yrittänyt keskustella monet kerrat ja se paikka opettanut kuinka ikäviä juuri naiset osaavat siellä olla. Ja opettanut sen etten suureen joukkoon ihmisiä haluaisikaan tutustua kun palstat opettaneet ihmisistä niin ikäviä puolia.
Sen että aloittaja luulee jokaisen vastauksen olevan hänelle, siis ketjujen aloittajat, vaikka sanoisi yleisesti vastauksen. Ja jopa suuttuu siitä. Muualla voi olla positiivisempaa keskustelua ja ihmisiä, kuin netissä.
Että palstalla on tuhottomasti kiusaajia. Ja kiusaajien lapsuus on ollut turvatonta, alkoholisti perhettä- väkivaltaa, väheksymistä jne. Jos lapsella on kaikki olisi ollut kunnossa ei tule mitään empatiakyvyttömiä kiusaajia.
Että yksikään ihminen, varsinkaan nainen, ei voi näyttää ikäistään nuoremmalta. Tämä on kertakaikkisen mahdotonta!!
Naisten terveydenhuoltoon, veriarvoihin, synnytykseen tai vaihdevuosiin ei kannata tai tarvitse panostaa koska minäkään en tarvinnut mitään apua!!
Ja viime aikainen suosikki: korealainen kosmetiikka on kauheaa ylpeilyä ja minähän käytän vaan suomalaista Niveaa!!
Kirjoitustaitoa, sietokykyä ja huumorintajua ainakin lisännyt.
Huomannut olen myös sen, että täällä on todella älykkäitä ihmisiä. Niiden typerysten ja ilkeilijöiden lisäksi.
Ettei sana olekaan vapaa. Eikä Hesari.
Että jotkut tosiaan jakavat elämänsä täällä koko Suomen kansalle 😊
(esimerkiksi Mitä sinulle tänään kuuluu ja Miksi on niin vaikea päästää irti tms. ketjuissa).
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata enää ikinä kommentoida mitään omalla nimellä. Suomalaiset on oikeasti ilkeitä, ei esimerkiksi jenkki redditissä ole tällaista
Omalla nimelläni kirjoittamisen netissä lopetin itse jo reilusti yli 10 vuotta sitten.
M59+
Naiset ovat kaksinaamaisia ja myrkyllisiä miesvihaajia.
Vierailija kirjoitti:
'Minulle oli yllätys, että ihmiset eivöt ymmärrä lukemaansa tai kommentoivat lukematta aloituksia. Miten ihminen on voinut selvitä koulusta ymmärtämöttä, mitä kirjoissa lukee🤔'
Ei minulta.
[0 kommenttia ketjussa.]
Kommentoin enää harvoin.
Hyvää huomenta.
🌿
Kel onni on, se onnen kätkeköön.
Vierailija kirjoitti:
Ettei sana olekaan vapaa. Eikä Hesari.
Sana ei ole koskaan ollut vapaa yksityisen omistamalla keskustelufoorumilla. Palstan omistaja saa asettaa omia lisäehtojaan sille, mitä palstalla saa kirjoittaa ja mielivaltaisesti poistaa viestejä. Nykyään tuon tietäminen kuuluu internetissä kirjoittelevan yleissivistykseen.
Sananvapaudesta keskustelu tai pikemminkin sen puuttumisesta valitus yleensä alkaa siinä vaiheessa, kun jonkun oman ideologian mukainen aloitus poistuu palstalta.
Palsta oli paljon rauhallisempi silloin, kun politikointi poistettiin täältä saman tien. Silloin wanna-be mielipidevaikuttajat ymmärsivät olla spämmäämättä tänne omia politiikkaan liittyviä ajatelmiaan.
Hesarin vinoutunut näkökulma on ollut kaikkien tiedossa jo reilusti yli 30 vuotta. Viimeistään pilapiirtäjä Kari Suomalaisen saadessa sieltä kenkää vuonna 1991 tuli asia yleisemminkin esille.
M59+
No jos seuraa yleistä kommentointia netissä ( palstat, lehtien alustat, facebook jne, mukaanlukien tämä palsta) niin oon oppinu et mä oon loppupeleis aika fiksu tyyppi ja tämä käsitys suomalaisten älykkyydestä ja viisaudesta on yksinkertaisesti valetta, koska jos niin olisi niin eikö se näkyisi jossain muodossa myös ulospäin?
Vierailija kirjoitti:
No jos seuraa yleistä kommentointia netissä ( palstat, lehtien alustat, facebook jne, mukaanlukien tämä palsta) niin oon oppinu et mä oon loppupeleis aika fiksu tyyppi ja tämä käsitys suomalaisten älykkyydestä ja viisaudesta on yksinkertaisesti valetta, koska jos niin olisi niin eikö se näkyisi jossain muodossa myös ulospäin?
Ohi aiheen mutta missä tuollaista suomalaisten älykkyyden ja viisauden esilletuontia on tapahtunut? Kiinnostaisi kun en ole itse sellaiseen törmännyt.
Suomalaisten keskimääräinen älykkyysosamäärä on lähellä arvoa 100. Yksittäisten ihmisten välinen älykkyysero palstallakin on huimasti suurempi kuin suomalaisten keskiarvon poikkeama esimerkiksi muiden Pohjoismaiden tai Euroopan maiden ihmisten älykkyyden keskiarvoista.
Jokainen joka on käynyt peruskoulun yläasteen ja armeijan tietää varsin hyvin että älykkyydelle on yläraja mutta tyhmyydelle ei ole mitään rajoja.
M59+
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi aiheen mutta missä tuollaista suomalaisten älykkyyden ja viisauden esilletuontia on tapahtunut? Kiinnostaisi kun en ole itse sellaiseen törmännyt.
Suomalaisten keskimääräinen älykkyysosamäärä on lähellä arvoa 100. Yksittäisten ihmisten välinen älykkyysero palstallakin on huimasti suurempi kuin suomalaisten keskiarvon poikkeama esimerkiksi muiden Pohjoismaiden tai Euroopan maiden ihmisten älykkyyden keskiarvoista.
Jokainen joka on käynyt peruskoulun yläasteen ja armeijan tietää varsin hyvin että älykkyydelle on yläraja
Se, että älykkyydelle muka on katto ja tyhmyydelle ei, kuulostaa samalta logiikalta kuin että taivas loppuu mutta maanpinta jatkuu loputtomiin. Tyhmyys ei ole mikään luonnon ikuinen voima, se on vain rajallinen määrä huonoja päätöksiä, joita voi toistaa niin kauan kuin hengittää. Ja kun sama ihminen kierrättää samaa paskaa tarpeeksi monta kertaa, se näyttää kyllä rajattomalta. Kyse ei siis ole äärettömästä tyhmyydestä, vaan äärettömästä toistosta. Joka on tietysti oma taiteenlajinsa.
Palstalla opittua:
Vaikka mielessä olisi kuinka hyvä trolliviestin kirjoittajan nolaaminen niin sitä ei kannata tehdä. Trolli kun hakee huomiota ja myös negatiivinen huomio kelpaa sille palkinnoksi. Paremmin toimii se ettei edes alapeukuta trollin viestiä (kertoisi siitä että trollaus toimii) vaan ohittaa sen keskustelussa ikäänkuin sitä ei edes olisi olemassa. Jos kyseessä hyvin asiaton trollaus niin ilmoittaa sen asiattomaksi eikä siitäkään erikseen kerro keskustelussa.
M59+
Jauhenlihaa....nam!