Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään

Vierailija
11.08.2025 |

9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (247)

Vierailija
161/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:AP  hakenut

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.

AMK on lyhenne sanasta ammattikorkeakoulu, joten kyllä. En ole tradenomi.

Ap

Sulla on ammattikorkeakoulututkinto, ei korkeakoulututkinto. Pieni ero, mutta totuudessa kannattaa pysyä. Mä tiedän jopa väitelleen tohtorin joka hyllyttää kun muita töitä ei juuri nyt löytynyt.

Hyllyttämisestä pitää maksaa palkka. Ihmettelen, ettei AP yrittänyt saada hyllyttäjän palkkatyötä, vaan haki samalla vaivalla ilmaistyöhön työkokeiluun.

Hän EI hakenut. Pistettiin kysymättä. 

Miksei mene jakeluun sulla. 

Vierailija
162/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudu että häpeäisit vielä enemmän jos joku tuttusi näkisi sut siellä siivoojana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?

Etkö tajua, ettei hän hakenut tuohon työhön, vaan määrättiin.

Jos ei olisi mennyt, olis päiväraha katkennut muutamaksi kuukaudeksi. 

Ei noihin määrätä. Järjestelmä ei toimi niin.

Vierailija
164/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.

Ap

Sulla on ammattikorkeakoulututkinto, ei korkeakoulututkinto. Pieni ero, mutta totuudessa kannattaa pysyä. Mä tiedän jopa väitelleen tohtorin joka hyllyttää kun muita töitä ei juuri nyt löytynyt.

Hyllyttämisestä pitää maksaa palkka. Ihmettelen, ettei AP yrittänyt saada hyllyttäjän palkkatyötä, vaan haki samalla vaivalla ilmaistyöhön työkokeiluun.

Oikeisiin hyllytystöihin pitää ainakin täällä olla oma auto, koska niitä tehdään useammassa myymälässä eikä mulla ole varaa pitää (eikä edes ostaa) sellaista.

Ap

Vierailija
165/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hän EI hakenut. Pistettiin kysymättä. 

Miksei mene jakeluun sulla.&nbsp

Ihan itse kysyin tätä paikkaa. Ei määrätty.

Ap

Vierailija
166/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näy sitten ainakaan virallisissa työttömyysluvuissa, joten siinä mielessä hyvä juttu.

Päinvastoin. Kaikki näissä työllistämistoimissa olevat pitäisi näkyä työttömyystilastossa. Tietenkin.

Vierailija
167/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ratkaisun olet tehnyt. Tuo voi hyvin todennäköisesti työllistää sinut jatkossa samaan paikkaan kun hoidat hommasi hyvin.

Miksi yritys palkkaisi ketään oikeaan työsuhteeseen, kun saa te-palvelun kautta ilmaistyöntekijöitä? 

Vierailija
168/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaatinut oikeaa palkkatyötä? Työkokeilua suosittelisin vain, jos on päämääränä työkyvyttömyyseläke. Palkkatuki on myös työttömälle mahdollista tietyn ajan jälkeen. Siinä saa oikeaa palkkaa, ja työnantaja saa korvausta työllistämisestä. Oppisopimuskoulutus ja työvoimakoulutus on hyvä reitti työelämään myös. 

Jos ei ole tarjolla palkkatyötä, niin ei siihen vaatimiset auta. Palkkatukirahat oli työllisyysalueelta loppu jo alkuvuodesta enkä tiedä mitä mun kannattaisi enää opiskella, kun kaksi tutkintoa jo löytyy. Hoitoalalle en sovellu.

Ap

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta jos olisin nuori jälleen, lukisin eläinlääkäriksi itseni.

Niillä on kovasti töitä ja saavat melkein itse määrätä palkkansa, koska heitä on niin vähän ja koiria/kissoja ym aina vaan kasvava määrä tässä maassa. 

Vierailija
169/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?

Etkö tajua, ettei hän hakenut tuohon työhön, vaan määrättiin.

Jos ei olisi mennyt, olis päiväraha katkennut muutamaksi kuukaudeksi. 

Ei noihin määrätä. Järjestelmä ei toimi niin.

No virallisesti ei, mutta käytännössä kyllä. 

Vierailija
170/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aisuri fiilis tulee kun tekee töitä parin euron tuntipalkalla.

Vierailija
171/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaatinut oikeaa palkkatyötä? Työkokeilua suosittelisin vain, jos on päämääränä työkyvyttömyyseläke. Palkkatuki on myös työttömälle mahdollista tietyn ajan jälkeen. Siinä saa oikeaa palkkaa, ja työnantaja saa korvausta työllistämisestä. Oppisopimuskoulutus ja työvoimakoulutus on hyvä reitti työelämään myös. 

Jos ei ole tarjolla palkkatyötä, niin ei siihen vaatimiset auta. Palkkatukirahat oli työllisyysalueelta loppu jo alkuvuodesta enkä tiedä mitä mun kannattaisi enää opiskella, kun kaksi tutkintoa jo löytyy. Hoitoalalle en sovellu.

Ap

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta jos olisin nuori jälleen, lukisin eläinlääkäriksi itseni.

Niillä on kovasti töitä ja saavat melkein itse määrätä palkkansa, koska heitä on niin vähän ja koiria/kissoja ym aina v

Millä rahoittaisit opinnot?

Ap

Vierailija
172/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataan vähän termejä. Se 9 euroa ei ole palkkaa, vaan korvausta työkokeilussa olemisen kuluista.

Mikään ei nuorelle normityöttömälle ole tärkeämpää juuri nyt kuin saada _jalka oven väliin_ johonkin. Tämä on siis hyvä tilaisuus sinulle. Älä mieti nyt rahaa, vaan hoida homma hyvin ja verkostoidu. Juttele johdon kanssa siellä kaupassa ja anna hyvä vaikutelma.

Olen itse saanut useamman hyvän palkkatyöpaikan noin vuoden työttömyyden jälkeen juuri tällaisten avulla. Ja Huom! Ei aina siihen paikkaan jossa olen ollut, vaan suosituksen kautta toisaallekin. 

Ja sitten vaan alat heti kirjoittaa CV:hen ja Linkediniin, että teet nyt töitä "kaupan alalla". Mahdollisuus saada palkkatyö nousee 500% heti kun vaan olet töissä jossain. Ja tämä koskee myös ulkomaan paikkoja. Sinne ulkomaille itse hakeutuisin nuorena ihmisenä nykytilanteessa.

Vierailija
173/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisiin hyllytystöihin pitää ainakin täällä olla oma auto, koska niitä tehdään useammassa myymälässä eikä mulla ole varaa pitää (et niistä ikä edes ostaa) sellaista.

Ap

En usko sinua. Auton hankkiminen ei ole mikään ongelma. Nettiautossa on tällä hetkellä 89 käyttökuntoista, katsastusvoimassa olevaa henkilöautoa.

Jotkut niistä myydä rahoitusmahdollisuudella, alkaen 13 euro/kk. Useimmat alle 20 euroa /kk. 

Kukaan oikea maisteri ei ole niin tyhmä, että selittää rahattomuuttaan tässä asiassa kun saisi autolla lisää rahaa!

Hanki oikea elämä, älä trollaa enää!

Vierailija
174/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisiin hyllytystöihin pitää ainakin täällä olla oma auto, koska niitä tehdään useammassa myymälässä eikä mulla ole varaa pitää (et niistä ikä edes ostaa) sellaista.

Ap

En usko sinua. Auton hankkiminen ei ole mikään ongelma. Nettiautossa on tällä hetkellä 89 käyttökuntoista, katsastusvoimassa olevaa henkilöautoa.

Jotkut niistä myydä rahoitusmahdollisuudella, alkaen 13 euro/kk. Useimmat alle 20 euroa /kk. 

Kukaan oikea maisteri ei ole niin tyhmä, että selittää rahattomuuttaan tässä asiassa kun saisi autolla lisää rahaa!

Siis 89 alle 501 eroa maksavaa autoa..

Vierailija
175/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen fil. maisteri, siis akateeminen. Ammattikorkeakoulun läpäisseet ovat vanhan koulumuotoisen opistotason perillisiä. Siis opistotason. Fakta, ei millään pahalla.

Valitettavasti tutkinto ei tuo mukanaan mitään läänitystä tai takuuta työpaikkaan. Kotona voi toki lohduttautua itsekseen työttömänä ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneena: Mutta he ovat opistotasoa, siis opistotasoa! Tämä on niin väärin!

Vierailija
176/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niillä on kovasti töitä ja saavat melkein itse määrätä palkkansa, kosk

Millä rahoittaisit opinnot?

Ap

Olet tuttu jankkaaja. Trolli. Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
177/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Linkkaapa tähän muutama juuri katsastettu alle 500 e auto, jossa ei ole vikoja.

Ap

Vierailija
178/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tuolla asenteella olet mikä olet. Säälittävää. Toiset menee eteenpäin, sinä jäät jankkaamaan. 

Hae itse autosi, pitäisi "maisterin" osata. 

Vierailija
179/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ne 89 ovat juuri niitä, jotka täyttävät ehdot:

a) liikennekelpoinen

b) katsastettu

Sen kun alat valitsemaan ja tienaamaan. Ai niin unohdin, että oletkin trolli. 

Vierailija
180/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Linkkaapa tähän muutama juuri katsastettu alle 500 e au

Tuolla asenteella olet mikä olet. Säälittävää. Toiset menee eteenpäin, sinä jäät jankkaamaan. 

Hae itse autosi, pitäisi "maisterin" osata. 

Niinpä. Sulla vasta onkin hyvä asenne, kun tulet huutelemaan, että autoja kyllä löytyy vaikka millä mitalla, mutta et pysty linkkaamaan edes yhtä. Itse en jaksanut käydä kuin kymmenen ilmoitusta läpi ja niistä jokaisessa luki "vikavalo palaa" tms.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme