Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään
9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (247)
Tämä palstahullu näköjään herää klo 15 jälkeen ja aloittaa päättömän (ja vainoharhaisen) spämmäyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu.
ainoa mikä masentaa on yksinäisyys ja toimettomuus.
Miten huonolaatuisia yliopistoja Suomessa on jos peräti kahdella tutkinnolla tulee tuollaisia yhteiskunnan hyväksikäyttäjiä.
Suomessa yliopistotutkinnon voi saada huomattavan alhaisella älykkyysosamäärällä. Jos on sitkeä ja fokusoitunut vain yhteen asiaan kerrallaan. Jossain oli arvioitu joku lukujakin, en nyt ehdi sitä kaivamaan. Täytyy tehdä töitäkin.
Kuulostaa pilipalitutkimukselta.
Ihan OK palkka hyllyttäjälisenssiaatille, jopa hyllyttäjätohtorille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?
Etkö tajua, ettei hän hakenut tuohon työhön, vaan määrättiin.
Jos ei olisi mennyt, olis päiväraha katkennut muutamaksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu.
Miten huonolaatuisia yliopistoja Suomessa on jos peräti kahdella tutkinnolla tulee tuollaisia yhteiskunnan hyväksikäyttäjiä.
Suomessa yliopistotutkinnon voi saada huomattavan alhaisella älykkyysosamäärällä. Jos on sitkeä ja fokusoitunut vain yhteen asiaan kerrallaan. Jossain oli arvioitu joku lukujakin, en nyt ehdi sitä kaivamaan. Täytyy tehdä töitäkin.
Kuinka paljon yksi tutkinto maksaa veronmaksajille? Mehän tämä lysti kustannetaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on sinulle ihan oikein. Ei taida olla kykyjä edes palkkatyöhön kaupassa.
Juu, maisterit hyllyttämään vaan. Näillä Suomi nousuun.
Ammattikorkeakoulututkinto on korkeakoulututkinto ihan virallisestikin. Pysyisit itse totuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Teologit ovat sopivia hyllyttämään, miksi uskonnonhistoriasta on tehty on maisteritehdas, jonne pääsee kaikki, joilla ei älyn lahjoja ole suotu. Punaviiniä juovat vaan herra mun vereni!
Oliko kiva taas pilkata Herraa? Kirousta tulee sulle pilkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pilipalitutkimukselta.
Niin, joku vähälahjainen maisteri tutkinut muita vähälahjaisia maistereita.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se "mene töihin" unohtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin maisteri hyllyttämään, kuin joku potentiaalinen raizkaaja elintasopagolainen, jonka tt-toimisto on PAKOTTANUT töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet harvinaisen kauaskatseinen palstalaiseksi. Kaikki hyöty ei aina tule välittömästi eikä ole pelkästään rahallista, ja olet ymmärtänyt sen.
Siis mitä hemmettiä 😂 noi hommat oppii parissa viikossa ja sitten ne on nähty, sen jälkeen siellä ollaan vaan tienaamassa. Etkö ole ikinä ollut töissä? Kauppias saa samat hengelliset hyödyt ja tienaa ne miljoonat. 😂 Vaikka oikeasti aspa hommat on aika henkisesti raskaita, mielenterveysongelman tosta saa. Hyllytys käy aika nopeasti tylsäksi, sama kun tuijottaisit seiniä.
Olen ollut töissä yhtäjaksoisesti 15 vuotta sen jälkeen kun sain pitkän työttömyyden jälkeen vakituisen työn ilmaisen harjoittelun kautta. Onneksi en nirsoillut tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin asian olevan kansainvälisessä mittakaavassa ihan päinvastoin. Suomessa joutuu kaikille aloille yliopistossa olla hyvät paperit ja/tai pärjätä pääsykokeissa päästäkseen sisään. Minkään alan pääsykoe ei ole helppo. Niissä ei pärjää alhaisella äo:lla
Maailmalla sen sijaan on monessa maassa tyypillistä, että yliopistoon pääsee rahalla. Joissain maissa, kuten jenkeissä sisään voi päästä jopa sillä, että on erinomainen urheilija - muista lahjoista ja kyvyistä hälläväliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa ihmeessä työkokeiluun. Tein itse 6 h päivää. Suosittelen.
Ai sillä 9€:llako/pvä? Ja vielä suosittelet?
Tuohan on ihmisarvon alentamista tuollainen.
Ja lyön vetoa vaikka mistä, ettei tuollaiseen koskaan joudu kuu-ukon kumartajat.
Itse tein tuota 6kk jonka jälkeen työllistyin "oikeisiin" töihin.
Niin varmaan. Pääsitkö kaupan vessoja/lattioita pesemään 7€/h? Mahtava uraputki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?
Etkö tajua, ettei hän hakenut tuohon työhön, vaan määrättiin.
Jos ei olisi mennyt, olis päiväraha katkennut muutamaksi kuukaudeksi.
Mutta eikö tässä ole pieni ristiriita? Jos kaupalla on ihan oikea hyllyttäjän tarve, niin nyt se hyllyttäjän paikka ihan oikealla työsopimuksella ei tule koskaan auki, kun tukityöllistetty tekee työn ilmaiseksi?
Kerrassaan outo systeemi. Oikea järjestys mielestäni olisi, että kauppa ilmoittaa että hyllyttäjän paikka auki, jolloin työkkäri nappaa AP:tä hihasta ja käskee mennä haastatteluun / hakemusta sisään. Ja sitten jos AP on paras hakia. Tai yleensä mielestäni tässä riittäisi vaikka se ensimmäinen hakija, niin ap saa ihan oikean työpaikan mistä saa sellaista rahaa jolla elää.
Mutta ei kenelläkään ei ole enää sellaista tarjota perusduuneihin.
Tuo amiksen nimen väärinmäärittely oli kyllä harvinaisen tragikoominen idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin maisteri hyllyttämään, kuin joku potentiaalinen raizkaaja elintasopagolainen, jonka tt-toimisto on PAKOTTANUT töihin.
Ei ne niitä uskalla pakottaa mihinkään.
Ne s oturit uhkaa oikeesti niitä päättömyydellä, jos uskaltavat ehdottaakin. Tunnettu tosiasia.
Vierailija kirjoitti:AP hakenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.
AMK on lyhenne sanasta ammattikorkeakoulu, joten kyllä. En ole tradenomi.
Ap
Sulla on ammattikorkeakoulututkinto, ei korkeakoulututkinto. Pieni ero, mutta totuudessa kannattaa pysyä. Mä tiedän jopa väitelleen tohtorin joka hyllyttää kun muita töitä ei juuri nyt löytynyt.
Hyllyttämisestä pitää maksaa palkka. Ihmettelen, ettei AP yrittänyt saada hyllyttäjän palkkatyötä, vaan haki samalla vaivalla ilmaistyöhön työkokeiluun.
Taiteen maisteri on enemmänkin intohimoammatti. Nälkätaiteilijuus on oletusarvo