Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään
9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (247)
Ihanko PALKKAA saat? Vai tukea?
Tuskin 9 e päiväpalkka olisi edes laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylikoulutus on ollut jo pitkään ongelma.
AMK tutkinnoin suorittanut ei erotus muista tuhansista tasapäisistä hakijoista. Joskus ammattikoulun suorittanut on työnantajalle arvokkaampi ja pätevämpi samaan tehtävään.
Työkokemus ja siellä oppiminen palautettava kunniaan!
Ohi aiheen, mutta oli mielenkiintoista kuulla,että Sveitsissä vain 25 prosentilla on korkeakoulututkinto. Työttömyyttä ei juuri ole. Toki siellä on talous muutenkin eri mallilla kuin Suomessa, mutta hyvin näyttää siis heidän yhteiskuntansa pyörivän vähemmällä korkeakoulutettujen määrällä.
Olisikohan sillä mitään tekemistä sen kanssa, ettei Sveitsi kuulu EU:hun eikä Natoon?
Miettikääpä.
Siinä olisi maa, johon muuttaisin heti, jos olisi pätäkkää tarpeeksi.
Sepä se, saakelin kallis maa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen sellainen ajatus, että sinulla ei ole korkeakoulututkintoa etkä ole menossa kauppaan hyllyttämään koska olet työtön. Lisäksi olet valehtelija mikä onkin sitten jo melko sairasta.
Sama on tullut mieleen. On keskenjääneet opinnot mielenterveysasioiden vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu.
ainoa mikä masentaa on yksinäisyys ja toimettomuus.
Miten huonolaatuisia yliopistoja Suomessa on jos peräti kahdella tutkinnolla tulee tuollaisia yhteiskunnan hyväksikäyttäjiä.
Jotain sääliä ap taas hakee. Kumma kun ei enempää alettu hallitusta haukkumaan. Ainahan se on toisten syy...
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa ihmeessä työkokeiluun. Tein itse 6 h päivää. Suosittelen.
Ai sillä 9€:llako/pvä? Ja vielä suosittelet?
Tuohan on ihmisarvon alentamista tuollainen.
Ja lyön vetoa vaikka mistä, ettei tuollaiseen koskaan joudu kuu-ukon kumartajat.
Oletko kokeillut ulkomailta, ap? Saksa, Ruotsi tms.?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko PALKKAA saat? Vai tukea?
Tuskin 9 e päiväpalkka olisi edes laillinen.
Veronmaksajat tämän ylläpitää,kuten sen koulutuksenkin.
Onko sinulla korkeakoulututkinnon lisäksi myös asianmukainen kaupan alan tutkinto, koska onnistuit pääsemään kauppaan töihin?
Vierailija kirjoitti:
Jotain sääliä ap taas hakee. Kumma kun ei enempää alettu hallitusta haukkumaan. Ainahan se on toisten syy...
Kyllä tuosta jo marttyyriksi pääsee.
Miten tuo homma nyt menee? Eli teet ihan oikeita töitä 9€ korvauksella, ja jokin muu instanssi maksaa toimeentulotuet yms?
Sinänsä systeemihän on silloin rikki, jos kauppa saa ns ilmaisen työntekijän riveihinsä firman ( valtion) piikkiin
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole korkeakouoututkintoa, mutta nykyisin toimin asiantuntijatehtävissä, ja minulla on alaisia, joilla se korkeakoulututkinto on.
Oletko Nasima?
Ei niin minkäälaisia ajatuksia, ap. Pitäisikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filippiineillä joka toisella hu*ralla on akateeminen tutkinto. Ei ole vitsi. Kunnon töitä ei vain löydy, koska järkyttävä ylikoulutus.
Oletko säkin hu*ra?
Kyl määki osaan huo*rata, kyl määki olen kännissä.
Se on sinulle ihan oikein. Ei taida olla kykyjä edes palkkatyöhön kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.
AMK on lyhenne sanasta ammattikorkeakoulu, joten kyllä. En ole tradenomi.
Ap
Sulla on ammattikorkeakoulututkinto, ei korkeakoulututkinto. Pieni ero, mutta totuudessa kannattaa pysyä. Mä tiedän jopa väitelleen tohtorin joka hyllyttää kun muita töitä ei juuri nyt löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa ihmeessä työkokeiluun. Tein itse 6 h päivää. Suosittelen.
Ai sillä 9€:llako/pvä? Ja vielä suosittelet?
Tuohan on ihmisarvon alentamista tuollainen.
Ja lyön vetoa vaikka mistä, ettei tuollaiseen koskaan joudu kuu-ukon kumartajat.
Itse tein tuota 6kk jonka jälkeen työllistyin "oikeisiin" töihin.
Mitä luulit? Pääseväsi Suomen Pankkiin tai valtioneuvostoon isolla palkalla? Totuttele nyt työntekoon , et ole todennäköisesti koskaan tehnyt mitään.
Teologit ovat sopivia hyllyttämään, miksi uskonnonhistoriasta on tehty on maisteritehdas, jonne pääsee kaikki, joilla ei älyn lahjoja ole suotu. Punaviiniä juovat vaan herra mun vereni!
Tuli mieleen sellainen ajatus, että sinulla ei ole korkeakoulututkintoa etkä ole menossa kauppaan hyllyttämään koska olet työtön. Lisäksi olet valehtelija mikä onkin sitten jo melko sairasta.