Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään

Vierailija
11.08.2025 |

9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (247)

Vierailija
201/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu. 

ainoa mikä masentaa on yksinäisyys ja toimettomuus. 

Eikö maisteria ole opetettu aloittamaan  lause isolla kirjaimella ?

Vierailija
202/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä saada kokemusta ihan tavallisesta työstä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkeakoulututkinto. En pääse varastoon saatikka ruokakauppaan töihin.

Vierailija
204/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen markkinoinnin tradenomi, valmistuin 2007. Kävin työkkärin koulutuksia (taloushalintoon/palkanlaskentaan liittyen), tein ns ilmaisia harjoitteluita alkuun (kulukorvauksella siis). En hyllyttänyt kaupassa, mutta sihteerin/aspan hommia tein tukityöllistettynäkin. Sitten tein pätkätöitä ja parin vuoden määräaikaisuuksia, välillä siivoustakin. Pääosin palkanlaskennan, taloushallinnon, markkinoinnin etc parissa. Nyt on ollut pitkään vakkari paikka, palkka yli 4t, enkä kovin helpolla tästä lähde. Eli, jos yhtään helpottaa niin kyllä pätkätyökokemuksestakin on apua työnhaussa. Osoittaa ainakin minun mielestäni aktiivisuutta. 

Etkä mielestäni saa kunnon autoa alle 500:lla. Muuta kuin rahareikiä siis. 

Vierailija
205/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tulevaisuus monilla. Vain parhaat revitään töihin kovalla palkalla omalle alalle. Erot kasvavat. Ei ole hyvä.

Myös viha kasvaa, mutta sitähän saa , mitä tilaa.

Vierailija
206/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida hommat hyvin, niin saattavat ottaa sinut vakkariksi. Ja tiedä vaikka pääsisit koulutuksesi ansiosta hallinnollisiin tehtäviin vähitellen siellä kaupassa.

Vierailija
207/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osaamistasosi.

Vierailija
208/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro koulutuksestasi. Kerro mieluummin mitä osaat.

Vierailija
209/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit siitä, että teet jotain työtä sen sijaan että lojuisit työttömänä. Helpompi saada parempi paikka kun olet jo töissä. Eikä tarvitse keksiä syytä, miksi etsit uutta työtä kun on helppo ymmärtää, että haluat koulutusta vastaavan työn.

Vierailija
210/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt hyllyttää haluaa, niin kyllä mä siitä palkkaa pyytäisin. Ei tuossa ole mitään jiitä.

Vierailija
211/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Miksi suostutte tuollaiseen nöyryytykseen?

180 euroa on iso raha. Siksi.

Ap

No ei kyllä todellakaan ole, älä ole säälittävä!

Todellakin on kun elää toimeentulotuella. Kokeile vaikka itse, jos et usko.

Ap

Vierailija
212/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Miksi suostutte tuollaiseen nöyryytykseen?

180 euroa on iso raha. Siksi.

Ap

Tienaisit ton tekemällä pari (lue 2) oikeaa työvuoroa kuukaudessa. Ei varmaan edes leikkaisi tukia. Mutta omaa hautaa siinä kaivat.

En tienaisi, koska se vähentäisi päivärahan määrää. Ja missä niitä työvuoroja tekisin, kun en ole saanut mitään palkkatyötä, en edes osa-aikaisesta parin viikon projektista?

Ap

Vierailija
213/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykysi riittänevät?

Vierailija
214/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt mitään järkeä tehdä ilmaiseksi työtä, josta kuuluu maksaa palkkaa?

Vierailija
215/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en oo päässy töihin kun mulle on sanottu että olet liian pätevä. Enkä päässy koulutukseenkaan kun ne sano että tässä etitään vaan merkonomeja. Ens kerralla sanon että olin linnassa ja sitte ryyppäsin vuoden, josko se työpaikka sitten irtoaisi;)

Vierailija
216/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää en oo päässy töihin kun mulle on sanottu että olet liian pätevä. Enkä päässy koulutukseenkaan kun ne sano että tässä etitään vaan merkonomeja. Ens kerralla sanon että olin linnassa ja sitte ryyppäsin vuoden, josko se työpaikka sitten irtoaisi;)

Mä olen ajatellut kertoa olleeni työelämästä pois syöpähoitojen tai pahan moottoripyöräonnettomuuden takia. Jotain selitystä työttömyydelle pitää keksiä. 

Vierailija
217/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet harvinaisen kauaskatseinen palstalaiseksi. Kaikki hyöty ei aina tule välittömästi eikä ole pelkästään rahallista, ja olet ymmärtänyt sen.

Siis mitä hemmettiä 😂 noi hommat oppii parissa viikossa ja sitten ne on nähty, sen jälkeen siellä ollaan vaan tienaamassa. Etkö ole ikinä ollut töissä? Kauppias saa samat hengelliset hyödyt ja tienaa ne miljoonat. 😂 Vaikka oikeasti aspa hommat on aika henkisesti raskaita, mielenterveysongelman tosta saa. Hyllytys käy aika nopeasti tylsäksi, sama kun tuijottaisit seiniä.

Ovatko kaikki kaikenlaisten töiden tekijät mielestäsi mielenterveysongelmaisille tarkoitettuja. Se  nyt vain on fakta, että ei työssä aina ole mukavaa. Siksi siitä maksetaan palkkaa.

Vierailija
218/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäpäivänä valitettavaa on, että yleisesti hyvin työllistäviksi tunnetuilla aloillakin on paljon työttömiä. Töitä ei vain ole. Tiedän työttömiä, joilla on alaltaan 0-30v työkokemusta eli todella laajaa ja monipuolista työikäistä tämä koskettaa.  Silti ei vaan heru työpaikkaa mistään. Jos olisin työttömänä yli vuoden, alkaisin varmaan kouluttautua eri alalle tai pyrkisin ulkomaille töihin. Olen vuoden sisään kahdet YT:t kokenut, joista ensimmäisissä jouduin lomautetuksi, kunnes löysin kuukaudessa uuden työn. Käytännössä en työttömänä siis ole ollut, mutta silti olen vakavasti miettinyt varavaihtoehtoja, jos oma työpaikka meneekin alta. Opiskelukaan ei juu ilmaista ole, mutta näin korkeakoulutettuna tekisin sitä mielummin kuin väärää työtä, josta ei edes makseta.

Vierailija
219/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuitenkin työpaikka. Alku jollekin.

Siis hän saa työttömyyspäivärahan lisäksi tuon 9€.

Eihän tuo riitä edes matkarahoiksi, jos tulee kauempaa. 

Puuttumatta edes koulutukseen, jos tuo ei ole orjatyötä, niin mikä sitten on? 

Ette viistisi puhua orjatyöstä, sitä tehdään temun tehtaalla kiinsassa ja sitä jotkut mammat tukevat muutenkin tilauksillaan. Meillä ruokaa saa tuillakin tarpeeksi.

Vierailija
220/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tutkia jo ennen koulutukseen hakeutumista, mitkä ammatit tulevat katoamaan jatkoassa esim tekoälyn takia. Aikoinaan oli jopa konekirjoittajia ja asiakirjojen monistajia. Ne ovat  jotakuinkin loppuneet.

Parhaiten ilmeisesti säilyvät ihan perinteiset duunarityöt. Moni valkokaulus jää jatkossa työllistämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi