Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten allergioiden ilmaantuminen

Vierailija
11.08.2025 |

Missä iässä allergiat alkavat näkymään lapsilla? Ruoka-aineallergiat varmaan lähes heti kiinteiden syönnin jälkeen, mutta entäs siitepölyallergiat? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6v

Vierailija
2/5 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-6v

Älä jaksa puhua paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksulla oireili päiväkoti-iässä, tai ainakin oletan olleen kyse siitepölyallergiasta, sillä allergialääke auttoi oireisiin. Testejä eivät julkisella puolella suostuneet tekemään, sanoivat vaan ettei allergiatestien tuloksilla ole mitään merkitystä. Toisaalta vastaavaa oireilua ei ole enää eskarissa tai koululaisena ollut, että oliko syynä sittenkään päiväkodin ulkoinen lähde vai liekö lapsi sitten siedättynyt siitepölylle.

Siitepölyallergiat voivat puhjeta ja oireilla missä iässä vain. Jopa vasta aikuisena tai jo päiväkodissa. Nuorin jonka itse tiedän, oireili hyvin vahvasti jo 2-vuotiaana (ehkä jo aiemminkin, siitä minulla ei ole tietoa).

Vierailija
4/5 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella siitepölyallergia todettiin alle 2-vuotiaana, exällä kolmikymppisenä.

Vierailija
5/5 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pähkinäallergia sellainen, että se on jo hyvin pienenä selvillä, jos sellainen on?

Tiedän itse henkilön, joka sai vasta 12 ikävuoden jälkeen selville sitrusallergian, mutta voi johtua testauksen puutteestakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi