Miten ihmiset ei kasva aikuiseksi enää?
Tuntuu että aikuisen ihmisen vastuuta ja perheen perustamista kartetaan 30-vuotiaaksi asti? Kuvitellaanko nykyään, että elämä jatkuu ikuiseksi? Lehdet tai toimittajat vielä yllyttävät ihmiset vastuuttoman teiniaikuisuuteen juttuaiheillaan. En vaan voi käsittää miten ihmiset ei enää kykene ottaa vastuuta elämästään
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Aikuisuus vaatii tietyt puitteet, esimerkiksi työpaikan.
Ei se vaadi mitään puitteita. Aikuisuus on pelkästään sisäistä, eikä siihen liity se onko töissä tai onko lapsia.
Vierailija
Aikuisuutta on olla lisääntymättä ja kun tämän tekee, saa nauttia elämästä ja antimista ihan rauhassa.
Ihmisiä ei ole liikaa, me vain tuotamme liikaa kaikenlaista mitä emme tarvitse ja se on tuhoamassa elämän edellytykset. Eli tahallinen työttömyys on aikuisuutta. Se että onko lapsia vai ei on yhdentekevää aikuisuutta arvioidessa.
Eikös iäkkäämmät vanhemmat ole parempi lapselle? Jotain tutkimusta tästäkin on.
Ja mitä tarkoitat vastuunottamisella ja teiniaikuisuudella? Vähän vajaaksi jäi tarkennus tästä. Kuulostaa vähän siltä, että elämä siis on mielestäsi pelkkää perheenperustamista.
Mikä on aikuisen määritelmä? Lapsenmielisyys on ok
Taas yksi näitä aikuisuuden illuusion perään huutelevia. Se olet sinä, yksi sama henkilö kohdusta hautaan. Kaikki eivät ole niin egon ja yhteiskunnan ohjailtavissa kuin toiset yksilöt.
Vai annettiinko sinulle tänne saapuessasi joku ohjekirja miten tämä elämä tulee elää?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi aikuistua, kun voi vaan maata kotona sossun tuella.
Kerro, miten se onnistuu, niin heti rupean!
Olen tehnyt keskeytyksettä töitä liki 20 vuotta, odotin vuorotteluvapaata, mutta nyt tämä s***nan hallitus lakkautti senkin. Eläkeiät karkaavat tavoittamattomiin.
Lapset on kasvatettu, töitä tehty, asuntolainat maksettu, talo remontoitu, olen tehnyt apinan lailla töitä ilman mitään hengähdystaukoa. Ei tämä ole enää mitään ihmisen elämää, tai no on, vapaaehtoisen orjan pskaelämää tämä on, ja tätä meille tyrkytetään kohdusta hautaan.
Missä se hallitus on, että niitä voisi ruveta tulittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeaa kyllä verisuoni päästä kun lukee näitä kommentteja. Toivottavasti pysyttekin työttöminä ripulikasoina ja yhteiskunnan vapaamatkustajina. Ei teitä kukaan kaipaa.
Niin, jos tähän ajatusleikkiin lähdetään, niin enemmän sitä tahallaan lapsetonta pitää syyllistää kuin tahallaan työtöntä. Tahallaan työtön on yhdentekevä tilanteessa, jossa sadoille tuhansille työhaluisillekaan ei ole töitä. Samaa ei voi sanoa tahallaan lapsettomista.
Syyllistämisen sijaan voisit kiittää ja kumartaa. Lisääntymättömyys on suurin ekoteko minkä yksilö voi tehdä. Olen luonnon puolella. <3
Siis jos ajatusleikkiin otetaan mukaan ekoteotkin, niin sittenhän tahallaan työtön narkkari on
Miten ihmeessä se narkkari olisi ekologisempi kuin työssäkäyvä lapseton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Aikuisuutta on olla lisääntymättä ja kun tämän tekee, saa nauttia elämästä ja antimista ihan rauhassa.
Ihmisiä ei ole liikaa, me vain tuotamme liikaa kaikenlaista mitä emme tarvitse ja se on tuhoamassa elämän edellytykset. Eli tahallinen työttömyys on aikuisuutta. Se että onko lapsia vai ei on yhdentekevää aikuisuutta arvioidessa.
Kyllä työttömätkin syövät, rellestävät ja ostelevat vaatteita ja tavaroita. Ja lämmittävät tönönsä. Ei se sen ekologisempaa elämää monestikaan ole, kaikki vaan tapahtuu muiden tuottamilla varoilla.
"miten ihmeessä se narkkari olisi ekologisempi kuin työssäköyvä lapseton?"
Miten se ihmeessä se ei olisi? Työttömänä se ei tue maapalloa tuhoavaa toimintaa, kuten työssäkäyvä tukee. Se taittaa matkat julkisilla, ei omalla autolla, mutta niistäkin yleensä vain vähän pidemmät matkat. Lyhyet matkat menee jalan tai pyörällä. Se ei tuhlaa ruokakauppoihin juuri mitään, vaan hakee hävikkiä ruokajaoista eikä osta kämppäänsä täyteen kaikkea turhaa krääsää. Se tuhlaa isot määrää rahaa volyymiltaan hyvin vähäiseen määrään jauhoja/nappeja eikä niiden määrien tekeminen maapalloa paljon rasita (ainakaan suhteutettuna työssäkäyvän lapsettoman ostoksiin.)
Eli kyllä, sen työttömän narkkarin hiilijalanjälki on aika varmasti työssäkäyvää lapsetonta paljon pienempi.
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö. Katsoin juuri viikonloppuna aiheesta videon, jonka on tehnyt psykologi ja jungilainen terapeutti Robert Krüger. Tajuan, että vaikka olenkin siinä mielessä aikuinen, että olen muuttanut pois vanhempien luota jo kauan sitten ja elätän itseni, niin jotenkin henkisellä tasolla olen ikään kuin lapsi. Sekä Krügerin, että sittemmin myös oman käsitykseni mukaan asiaan kuuluu jonkinlainen vastuun ja sitoumusten pelko. Esim. itse olen pidättäytynyt pariutumasta ja tekemästä lapsia, koska sanon että rakastan vapauttani liikaa, mutta en sitten ole kuitenkaan käyttänyt tätä vapautta mihinkään muuhun kuin kaljantissuttelunhuuruiseen boheemielämään, tietokonepelaamiseen jne. Samoin olen kuin lapsi siinä, että en millään jaksaisi tehdä vähänkään tylsiä asioita, ja teen niitä usein vasta kun jonkinlaisen kielteisen seuraamuksen uhka vaanii jos en tee. Eli välttelen ja velttoilen, kunnes on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Katkeaa kyllä verisuoni päästä kun lukee näitä kommentteja. Toivottavasti pysyttekin työttöminä ripulikasoina ja yhteiskunnan vapaamatkustajina. Ei teitä kukaan kaipaa.
Tässäpä elävä esimerkki siitä, että lasten hankkiminen ei takaa aikuismaista käytöstä.
Eikö aikuisuutta ole juurikin se, että päättää itse miten elää elämänsä? Olen hyvin kyllästynyt kuulemaan muiden ihmisten mielipiteitä miten minun pitäisi elää elämääni. Nytkin juon olutta sohvalla ja katselen matkoja Italiaan. En halua tehdä 40 tuntia viikossa merkityksettömiä töitä, jotta voin ottaa velkaa autoa ja taloa varten. En halua kasvattaa lapsia vuosikymmentä ja toivoa, että heistä tulee "kunnon ihmisiä". Ole sinä aikuinen minunkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko joku ihmisen kansalaisvelvollisuus perustaa perhe?
Ei ole, päin vastoin on jokaisen kansalais- ja ihmisoikeus kieltäytyä sellaisesta jos ei halua. Koskemattomuus on fyysinen perusoikeus.
Itse en ainakaan aio synnyttää r aiskaus-, silpomis- ja lapsikaappaussuomeen. Mielestäni isämiehetkin ovat oksettavia, leikkiessään emoja oikeilta emoiltaan kaapatulle vauvoille ja lapsille. Tuossa tapahtumasarjassa ei kerta kaikkiaan ole mitään, joka vetäisi minua puoleeni.
No, jos synnyttäisin kuten neitsyt maria ilman miehen astumista niin ehkä sitten. Mutta nautin ihan siitäkin, että kehityn itse joka päivä ihmisenä, minun ei tavitse tehdä toista ihmistä todistaakesni tätä kehityksen kaarta uudestaan.
Myös työstä kieltäytymistä voi perustella sillä, että haluaa säilyttää kehon
Kyllä, suomessa ei ole työvelvollisuutta, tämä ei ole orjayhteiskunta. Irtisanoutumiesta seuraa karenssi ja silloinkin on oikeutettu sosiaailturvaan.
Nämä "työn ihannoijat" voisivat pikku hiljaa päivittää arvonsa pois sieltä pellon laidasta missä isä hakkaa ja r aiskaa jos et nosta perunapellosta kiviä. Tällainn mentaliteetti ei kuulu humaaniin tai edes kristilliseen yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö. Katsoin juuri viikonloppuna aiheesta videon, jonka on tehnyt psykologi ja jungilainen terapeutti Robert Krüger. Tajuan, että vaikka olenkin siinä mielessä aikuinen, että olen muuttanut pois vanhempien luota jo kauan sitten ja elätän itseni, niin jotenkin henkisellä tasolla olen ikään kuin lapsi. Sekä Krügerin, että sittemmin myös oman käsitykseni mukaan asiaan kuuluu jonkinlainen vastuun ja sitoumusten pelko. Esim. itse olen pidättäytynyt pariutumasta ja tekemästä lapsia, koska sanon että rakastan vapauttani liikaa, mutta en sitten ole kuitenkaan käyttänyt tätä vapautta mihinkään muuhun kuin kaljantissuttelunhuuruiseen boheemielämään, tietokonepelaamiseen jne. Samoin olen kuin lapsi siinä, että en millään jaksaisi tehdä vähänkään tylsiä asioita, ja teen niitä usein vasta kun jonkinlaisen kielteisen seuraamuksen uhka vaanii jos en tee. Eli välttelen ja velttoilen, kunnes on pakko.
Ei kannata täyttää päätään psykopaskalla tai miesten mielipiteillä. Saat enemmän irti elämästä kun kuuntelet vaikka puiden lehtien havinaa kuin näiden typerysten mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos tähän ajatusleikkiin lähdetään, niin enemmän sitä tahallaan lapsetonta pitää syyllistää kuin tahallaan työtöntä. Tahallaan työtön on yhdentekevä tilanteessa, jossa sadoille tuhansille työhaluisillekaan ei ole töitä. Samaa ei voi sanoa tahallaan lapsettomista.
Syyllistämisen sijaan voisit kiittää ja kumartaa. Lisääntymättömyys on suurin ekoteko minkä yksilö voi tehdä. Olen luonnon puolella. <3
Siis jos ajatusleikkiin otetaan mukaan ekoteo
Riippuu mitä työtä tekee. Jos tekee kallista haittatyötä (esim. sote, lääketeollisuus) niin silloin haittaa yhteiskunnan toimintaa ja syö verokassaa. Narkki maksaa yhteiskunnalle yleensä jonkun 1500 kuukaudessa jos sitäkään. Haittatyöläinen voi maksaa 3000-6000 plus haitat.
"Ei kannata täyttää päätään psykopaskalla tai miesten mielipiteillä. Saat enemmän irti elämästä kun kuuntelet vaikka puiden lehtien havinaa kuin näiden typerysten mielipiteitä."
Minusta tuntuu, että olen tainnut käyttää elämässäni aika paljon liikaa aikaa puiden lehtien havinan kuunteluun ja muuhun rentoiluun :D Eihän siinä mitään, jos se jollekin riittää elämäksi, mutta mulla on alkanut tulla aika kyllästynyt olo elämään, jossa en saa mitään aikaan enkä edisty, jossa yritään vaan tylsyyden täytteeksi viihdyttää itseäni erilaisilla nautinnoilla. Jotain sellaista merkitystä ja tarkoitusta alkanut neljänkympin lähestyessä kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Hedonismi. Elämää eletään itselle eikä muille. Lapsuutta venytetään, se on kuitenkin elämän parasta aikaa. Työ ja lastenkasvatus on orjuutta.
Aika monet ihmiset käyvät duunissa mutta minkä helvetin takia elämä ei vois olla mukavaa ja mieluisaa miksi helvetissä niitä lapsia pitäis hankkia sen vuoksi vaan koska jotenkin olis aikuinen tai se nyt vain kuuluu pakettiin.. uskon että sen vuoksi ainakin osaksi täällä on välinpitämättömiä vanhempia kun lapsia on hankittu siitä syystä että yhteiskunnalla olis tarve
Koti, työ ja perhe. Siinä on kiva kolmen kombo.
Ei pitäisi olla sisäsiitoisuudesta enää kiinni, joka torpassa on uutta verta yllinkyllin🤓🥸😁
Myös työstä kieltäytymistä voi perustella sillä, että haluaa säilyttää kehonsa koskemattomuuden eikä alistaa sitä työnantajan tarpeille.