Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhä useampi työtön asiantuntija on alkanut hakemaan töitä Ruotsista, Norjasta,Tanskasta ...

Vierailija
10.08.2025 |

Eihän tässä muuta mahdollisuutta enää monellakkaan ole kuin muuttaa Suomesta pois ainakin joksikin aikaa, esim. Dubaihin

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palkataan aina halvin, ei paras tai pätevin. Ja sen kyllä huomaa missä jamassa tämä maa nyt on. Asiantuntijat yms lähtee pois, ja jos joskus vielä se ihme koittaisi se ihme että pitäisi saada uutta tilalle, niin saattaa olla se ongelma että wolttikuskit tai taksikuskit ei pysty sitä puuttuvaa ammattitaidon vajetta täyttämään? Ja se on täysin työnantajien itse aiheutettama ongelma. No, onneksi ei tule enää koskemaan minua. Aktiivinen työnhaku Norjaan on jo alkanut omalla kohdalla ja paluumuuttoa voin harkita sitten ehkä eläkevuosina.

No en tiedä mikä palkataan, mutta ei aina kuitenkaan pätevin.

Vierailija
82/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa olis pirusti töitä ja mukavampi ilmasto.

T: Antti Laine

Täytyykö lypsää kiliä, viljellä vihanneksia vaiko maalata tai tapetoida? Osaan tehdä noista kaiken. Jos Saksaan osaaminen kelpaisi, olen 49, eli liian vanha Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanska tarjoaa hyvät mahdollisuudet insinööreille, ja maan talous on vahva, mikä luo kysyntää eri alojen osaajille. Insinöörien työllistymistä edistävät myös maan panostukset teknologiaan ja innovaatioihin. 

Suomessa osataan panostaa vain kaverin selän rapsutteluun, politiikassa siis..ja sitten ministerit äimänä lehdissä että miksi talous ei elvy..

Vierailija
84/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ohjattiin kouluttatutumaan hoito- alalle, te- toimiston taholta. Sanottiin, että  töitä riittää aina.  Nyt on tuhansia työttömiä lähihoitajia, vaikka on kuulemma hoitajapula. Itse möllötän työttömänä vanhustenhoitajana, kun en saa mistään töitä. Silti haetaan ulkomaiilta hoitajia? 🤔

Vierailija
85/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankenista lähdetään suoraan Tukholmaan töihin. Suomen ruotsinkieliset on aina olleet asioissa edelläkävijöitä.

Minulla on kymmenkunta Norjaan muuttanutta kaveria töissä eri aloilla. Duunarista Professoriin. Kukaan heistä ei ole palaamassa Suomeen.

Vierailija
86/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa suomalainen insinööri saa helposti työtä. Itse olen rekrytoinut hiekalta insinöörejä Hollantiin. Siellä on pulaa kokeneista insinööreistä kun oman maan väki ei riitä jättimäisiin energia ja off-shore investointihankkeisiin.

Vierailija
87/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ohjattiin kouluttatutumaan hoito- alalle, te- toimiston taholta. Sanottiin, että  töitä riittää aina.  Nyt on tuhansia työttömiä lähihoitajia, vaikka on kuulemma hoitajapula. Itse möllötän työttömänä vanhustenhoitajana, kun en saa mistään töitä. Silti haetaan ulkomaiilta hoitajia? 🤔

Mikä vtun hoitajapula???

Suomessa 19 hoitajaa 1000 asukasta kohti

Ruotsissa 11 hoitajaa 1000 asukasta kohti

EUssa 8,5 hoitajaa 1000 asukasta kohti

Italiassa 6 hoitajaa 1000 asukasta kohti

Vierailija
88/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttöni 22v sai heti vakipaikan Tukholmassa ruotsalaisesta pankista , ei sanonut paljonko tienaa muuta kun että paremmin kun suomessa olevat kaverit ja nyt luo uraa sielä ja viihtyy oikein hyvin.

Vierailija
89/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanska tarjoaa hyvät mahdollisuudet insinööreille, ja maan talous on vahva, mikä luo kysyntää eri alojen osaajille. Insinöörien työllistymistä edistävät myös maan panostukset teknologiaan ja innovaatioihin. 

Suomessa osataan panostaa vain kaverin selän rapsutteluun, politiikassa siis..ja sitten ministerit äimänä lehdissä että miksi talous ei elvy..

Poliitikot on suomen ongelma. Liikaa valtaa tehdä ja olla tekemättä. Asioissa pitää siirtyä suoraan kansanäänestykseen ja poliitikot potkia kuuseen. Eduskunnan voi lopettaa turhana. Toinen suomen syöpä on virkarälssi 700 000 loista. Samoin maa hanmuutt oteollisuus.

Vierailija
90/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vtun hoitajapula???

Niinpä. Suomessa ei ole hoitaja- eikä lääkäripulaa. Niitä on jopa liikaa sotkemassa asioita.

Vierailija
91/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vtun hoitajapula???

Mäkin katselin hoitajia muistisairaan mieheni isän vanhainkodissa. Niitä hoitajia käveli kaksi käytävällä ja yhtään vanhusta ei näkynyt. Kusetusta on väite hoitajapulasta.

Vierailija
92/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö lypsää kiliä, viljellä vihanneksia vaiko maalata tai tapetoida? Osaan tehdä noista kaiken. Jos Saksaan osaaminen kelpaisi, olen 49, eli liian vanha Suomessa.

Suomalaiset ovat Saksassa kaikkein halutuin maahanmuuttajaryhmä. Itse saan aina keisarin kohtelua Saksassa. Tosin saksaa pitää osata.

Vierailija
93/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas uusi ketju siitä, miten nuorten kannattaa muuttaa pois Suomesta.

Ei yhtään epäilyttävää 😄

Iigorit osaa vain toistaa omia juttujaan muuttamalla muutama sana.

No en ole Igor. Rahoitan Ukrainan armeijaakin. Nyt vain on niin, että Suomi olisi ison saneerauksen tarpeessa ja tämä on aika masentava maakin.

Vierailija
94/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat Saksassa kaikkein halutuin maahanmuuttajaryhmä. Itse saan aina keisarin kohtelua Saksassa. Tosin saksaa pitää osata.

😅 Kaikkien maiden kansalaiset ovat se "halutuin maahanmuuttajaryhmä", ainakin omasta mielestään.

Vierailija
95/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herr und Frau ich liebe dich. Riittääkö?

Vierailija
96/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Ei se elämä ole helppoa meillä muillakaan.

Vierailija
97/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti helpompaa jos olet vaikkapa perheetön, mutta ei se näin työttömänä perheellisenä ole mikään helppo päätös kiskoa perhe juuriltaan, lapset tutusta kaveripiiristä ja koulusta, puoliso omista töistään, myydä talo jne. Eli ei me kaikki lähdetä (läheskään) vaan yritetään sinnitellä ja hakea täältä töitä.

Eihän se kaikille sovi, mutta me tehtiin juuri niin. Suomessa oli tarjolla vain työttömyyttä ja näköalattomuutta. Lapsi sopeutui hyvin ja nopeammin kuin vanhemmat. Kavereita riittää ja niihin pariin Suomeen jääneeseenkin on yhteys säilynyt. Parempi kaikille näin, kun kärvistellä köyhyydessä ja yhteiskunnan sylkykuppina siellä. 

Vierailija
98/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! Nein!

T: Antti

Vierailija
99/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! Nein!

T: Antti

Varum nicht?

Vierailija
100/147 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aivan saatanan paljon poliitikkoja ja niiden perseen nuolijoita maan kokoon nähden.