Puoliso on ihastunut työkaveriin
Nyt se sitten tuli eteen meillekin. Mies kehuskeli kaverilleen työkaveriaan kuumaksi ja kuinka voisi kuunnella naista koko päivän, koska niin valtavan kaunis ääni tällä naisella on. Kuulin tästä, kun jutteli kaverinsa kanssa puhelimessa ulkona, eikä huomannut että tulin juuri pihaan lenkiltä. Otin asian puheeksi puhelun jälkeen ja kysyin, onko todella näin asia kuten kuulin - mies myönsi olevansa "vähän ihastunut."
Mies ei ole pettänyt, mutta tuntuu siltä. Meillä ei ole koskaan ollut luottamusongelmaa, enkä ole ollut mustasukkainen. Nyt tuntuu kuin olisi 15v parisuhde heitetty romukoppaan. Sanoin, että jutellaan jatkostamme, kunhan olen miettinyt asiaa. Kuulema hätäilen ihan turhaan.
Pääseekö tästä yli, kokemuksia?
Kommentit (119)
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tosiaan mies ei vain omassa päässä mieti tätä ihanuutta vaan pakko päästä jakamaan ihanuus kaverin kanssa! Outoa jos vaan pieni ihastus. Mutta pienessä firmassa kiusallista ruveta työkavereiden suhteeseen. Ei tule kuin ongelmia muutenkin kuin teidän avioliittoon. Ehkä ne työkaverit tuntee sinutkin ap?
Minäkin ihmettelen tätä, että miksi tällaista piti työkaverille kertoa?
Eihän ap kirjoittanut, että mies puhui työkaverilleen puhelimessa, vaan KAVERILLE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen kuolata muidenkin perään.
Mutta hanki salaa itselllesi rakastaja. Tai suhde työkaverin kanssa. Pysyt hyväntuulisena ja lempeänä etkä jaksa kytätä mustasukkaisena miehesi menoja.
Miksi pitää alentua moiseen?!
Elämä on lyhyt. Nauti siitä. Voit toki erota miehestäsi, mutta mahtaako paremman löytäminen olla tuossa iässä enää helppoa ?
"Mies ei ole pettänyt, mutta tuntuu siltä. Meillä ei ole koskaan ollut luottamusongelmaa, enkä ole ollut mustasukkainen. Nyt tuntuu kuin olisi 15v parisuhde heitetty romukoppaan."
No eipä ollut vakaalla pohjalla tämä suhde.
En kertakaikkiaan pysty ymmärtämään, miksi kukaan rakentaa koko elämänsä sellaiseksi, että koko elämäntapa ja tulevaisuudensuunnitelmat romuttuvat jonkun tuollaisen sattumuksen takia. Mutta vapaa maailmahan tämä on, siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
No moniko ihastunut malttaa pitää näppinsä erossa siitä työkaverista. On saunailtaa, työmatkoja, messuja, pikkujouluja ym ym. Tuttu petti miestään työmatkoilla vuosikausia ennenkuin homma paljastui. Molemmat petturit oli naimisissa ja lapsia. Tuttulle tuli ero. Petturiukolle ei.
Puhu vaan itsestäsi. Minä en koskisi (kuvaannollisesti) ihastukseen ellei hän itse tulisi pyytämään treffeille tms.
Vierailija kirjoitti:
"Mies ei ole pettänyt, mutta tuntuu siltä. Meillä ei ole koskaan ollut luottamusongelmaa, enkä ole ollut mustasukkainen. Nyt tuntuu kuin olisi 15v parisuhde heitetty romukoppaan."
No eipä ollut vakaalla pohjalla tämä suhde.
En kertakaikkiaan pysty ymmärtämään, miksi kukaan rakentaa koko elämänsä sellaiseksi, että koko elämäntapa ja tulevaisuudensuunnitelmat romuttuvat jonkun tuollaisen sattumuksen takia. Mutta vapaa maailmahan tämä on, siitä vaan.
Jos on 15 vuotta mennyt ilman mustasukkaisuutta ja kriisejä niin minusta suhde nimenomaan on ollut hyvällä pohjalla. Nyt mies on romuttanut ap:n luottamuksen ja minusta on hyvä, että ap nyt miettii suhteen jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos muuten hyvä suhde kaatuu miehen ihastukseen, ei ole kovin hyvä suhde alkuunkaan. Itse ihmettelisin, miksi mies puhuu tuollaisia ystävänsä kanssa, oliko toinen kenties aloittanut jollakin omalla tunnustuksella, johon mies oli sitten vastannut. Jos tuollaiseen sävyyn puhuu työkaveristaan, kuuluu varmaan miehen tyyliin muutenkin. Jos olisin itse ap:n tilanteessa, kertoisin että tuollainen toisten naisten hehkuttaminen loukkaa minua puolisona, ja että en toivo jatkossa tuollaisia puheita missään seurassa. Se, että miehesi on jollain tasolla ihastunut, on hänen oma asiansa, jos ei levittele sitä ympäriinsä tai etene asian kanssa. Itsekin olen ihastunut työkaveriini naimisissa ollessani, mutta pidin asian omana tietonani ja huolehdin, että en lähetä mitään signaaleja myöskään työkaverilleni. Ajan kanssa se sitten hiipui, ja tajusin että en olekaan hänestä kiinnostunut. Yleensä nämä työkaveri-ihastukset yms ovat sellaisia, että oikeastaan siihen ihastu
Jos luottamus menee oli siihen syytä tai ei, niin kyllä hyvä suhde nimenomaan loppuu, jos ei luottamusta saa korjattua.
"Jos luottamus menee oli siihen syytä tai ei, niin kyllä hyvä suhde nimenomaan loppuu, jos ei luottamusta saa korjattua."
Se luottamus kun voi mennä ihan mistä syystä tahansa. Kuten joku jossain totesi, "naisilla on oikeus olla epäloogisia".
Sitte kun se nainen alkaa soitteleen teille kotia, niin otat luurin ja sanot sanottavasi.
Vierailija kirjoitti:
"Jos luottamus menee oli siihen syytä tai ei, niin kyllä hyvä suhde nimenomaan loppuu, jos ei luottamusta saa korjattua."
Se luottamus kun voi mennä ihan mistä syystä tahansa. Kuten joku jossain totesi, "naisilla on oikeus olla epäloogisia".
Sulle kai se ja sama mitä sanoo, mutta tarkoitin "oli syytä tai ei", että kuten ap:n tapauksessa ap on menettänyt luottamuksen vaikkei pettämistä ollutkaan. Jos ap ei saa luottamusta takaisin, niin pitäisikö ap:n jatkaa, jolloin takuuvarmasti miettii pettikö se mies nyt vai aikaisemmin vai tulevaisuudessa vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen kuolata muidenkin perään.
Mutta hanki salaa itselllesi rakastaja. Tai suhde työkaverin kanssa. Pysyt hyväntuulisena ja lempeänä etkä jaksa kytätä mustasukkaisena miehesi menoja.
Miksi pitää alentua moiseen?!
Elämä on lyhyt. Nauti siitä. Voit toki erota miehestäsi, mutta mahtaako paremman löytäminen olla tuossa iässä enää helppoa ?
Ei mulla oo avioliitto-ongelmia. Minulla on moraali, joka ei suvaitse pettämistä, saatika kostoa! Eli tälle perustan tuon kysymykseni: miksi pitää alentua moiseen?
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tosiaan mies ei vain omassa päässä mieti tätä ihanuutta vaan pakko päästä jakamaan ihanuus kaverin kanssa! Outoa jos vaan pieni ihastus. Mutta pienessä firmassa kiusallista ruveta työkavereiden suhteeseen. Ei tule kuin ongelmia muutenkin kuin teidän avioliittoon. Ehkä ne työkaverit tuntee sinutkin ap?
Minäkin ihmettelen tätä, että miksi tällaista piti työkaverille kertoa?
Eihän ap kirjoittanut, että mies puhui työkaverilleen puhelimessa, vaan KAVERILLE
Oletin, että kyseessä oli joku samassa työpaikassa oleva kaveri. Mutta tosiaan, sehän saattoi olla kuka vaan kaveri. Ehkä miehellä oli sitten tarve avautua tuosta jollekulle. Joka tapauksessa tosi tyhmää kuuluttaa tuollaista ympäriinsä!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa sinkut jotka panee varattuja vaikka maailma on täynnä vapaita ihmisiä seksiin. Ihan kuin he olisivat jotenkin moraalin ja vastuun yläpuolella omasta mielestään. Itsekkyys taas huipussaan. Ja osa saa jopa paremmat kiksit kun seksikumppani on parisuhteessa/perheellinen. Egon kohotus toisten kustannuksella. Säälittävää.
Eiköhän parisuhteesta olevastuussa vain parisuhteen osapuolet. Ei kukaan ulkopuolinen. Miksi luulet, että muiden kieltäytyminen suhteesta varatun kanssa pelastaisi tämän parisuhteen? Kuule, ei pelasta! Päin vastoin, siinähän tapahtuu oikein hyvä juttu: petetty saa uuden elämän kun pääsee eroon epäluotettavasta puolisosta. Kyllähän ne sivusuhteet aina paljastuvat, tavalla tai toisella.
"Miksi luulet, että muiden kieltäytyminen suhteesta varatun kanssa pelastaisi tämän parisuhteen? Kuule, ei pelasta!"
Lisään vielä: kuka edes haluaa olla sellaisen ihmisen kanssa, joka koko ajan vonkaa muita? Kuka olisi onnellinen sittä, että puoliso on muka "uskollinen" vain siitä syystä, ettei kukaan huoli, vaikka kuinka yrittää työkavereita, baarituttavuuksia. ketä tahansa vstaantulijaa.
Jos muuten hyvä suhde kaatuu miehen ihastukseen, ei ole kovin hyvä suhde alkuunkaan. Itse ihmettelisin, miksi mies puhuu tuollaisia ystävänsä kanssa, oliko toinen kenties aloittanut jollakin omalla tunnustuksella, johon mies oli sitten vastannut. Jos tuollaiseen sävyyn puhuu työkaveristaan, kuuluu varmaan miehen tyyliin muutenkin. Jos olisin itse ap:n tilanteessa, kertoisin että tuollainen toisten naisten hehkuttaminen loukkaa minua puolisona, ja että en toivo jatkossa tuollaisia puheita missään seurassa. Se, että miehesi on jollain tasolla ihastunut, on hänen oma asiansa, jos ei levittele sitä ympäriinsä tai etene asian kanssa. Itsekin olen ihastunut työkaveriini naimisissa ollessani, mutta pidin asian omana tietonani ja huolehdin, että en lähetä mitään signaaleja myöskään työkaverilleni. Ajan kanssa se sitten hiipui, ja tajusin että en olekaan hänestä kiinnostunut. Yleensä nämä työkaveri-ihastukset yms ovat sellaisia, että oikeastaan siihen ihastuksen kohteeseen heijastelee kaikkia omia toiveitaan ja haaveitaan, eikä ole oikeasti edes ihastunut siihen toiseen ihmisenä.