Puoliso on ihastunut työkaveriin
Nyt se sitten tuli eteen meillekin. Mies kehuskeli kaverilleen työkaveriaan kuumaksi ja kuinka voisi kuunnella naista koko päivän, koska niin valtavan kaunis ääni tällä naisella on. Kuulin tästä, kun jutteli kaverinsa kanssa puhelimessa ulkona, eikä huomannut että tulin juuri pihaan lenkiltä. Otin asian puheeksi puhelun jälkeen ja kysyin, onko todella näin asia kuten kuulin - mies myönsi olevansa "vähän ihastunut."
Mies ei ole pettänyt, mutta tuntuu siltä. Meillä ei ole koskaan ollut luottamusongelmaa, enkä ole ollut mustasukkainen. Nyt tuntuu kuin olisi 15v parisuhde heitetty romukoppaan. Sanoin, että jutellaan jatkostamme, kunhan olen miettinyt asiaa. Kuulema hätäilen ihan turhaan.
Pääseekö tästä yli, kokemuksia?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen kuolata muidenkin perään.
Mutta hanki salaa itselllesi rakastaja. Tai suhde työkaverin kanssa. Pysyt hyväntuulisena ja lempeänä etkä jaksa kytätä mustasukkaisena miehesi menoja.
Näin vanhempana naisena kommentoin että tietäisittepä te nuoret naiset miten monia pitkiä parisuhteita on saatu tällä tavalla pidettyä pystyssä. Kyllä ihmisillä on ollut ihastuksia ja sivusuhteita maailman sivu. Ei kaikkea yhteistä kannata heittää menemään jonkun ihastuksen vuoksi.
Se tulee kalliiksi ihan joka tavalla.
Nauti ap itsekin elämästä ja lopeta miehesi kyttääminen.
Siis millä tapaa kyttään? Kerro toki.
Ap
Kerroit kuuntelevasi yksityisiä keskusteluja ja koet mustasukkaisuutta.
Niin kuin täällä jo joku viisas on kommentoinut, aika harva selviää pitkästä elämästä ilman ihastumisia tai sivusuhteita.
Vanhemmiten sivusuhteet miehillä ovat todella yleisiä. Vaikka eivät haluaisi vaimostaan erotakaan.
Vähän vanhempi sinkkuystäväni tapaili vuosia netistä löytämiään miehiä ja näissä ehdokkaissa oli myös paljon ukkomiehiä. VAimoilla ei varmaan ollut aavistustakaan mitä miehet puuhailivat. Saman olen havainnut iäkkäämmistä työkavereistani. Firman matkoille ilmestyy mukaan naisseuralaisia jne.
Miehet on yksinkertaisia. Putkiaivoja. Teidän naisten elämä on paljon helpompaa ilman meitä miehiä.
Hyvää tässä on se, että sait vahingossa tietää. Parhaimmillaan voitte käsitellä asiaa ja aikanaan ihastus haihtuu. Jos tulee vastakaikua ihastukselta ja syntyy suhde, on kuitenkin epätodennäköistä, koska kuumilla naisilla voi olla useita ihailijoita. Kenties se työkaverikin on ihastunut, minkä vuoksi puivat asiaa yhdessä.
Iso kriisi tämä silti on. Älä paina asiaa villasella ja kuuntele sellaisia neuvoja, että pitäisi vain unohtaa koko juttu. Ilmeisesti et ole niin tekemässäkään. Jos saatte kriisin käsiteltyä, suhteenne voi jopa parantua ja nousta uuteen roihuun, kun tietoisesti parannatte suhdettanne samanlaiseksi kuin se oli alussa. Tekemällä kaikkea kivaa yhdessä, josta molemmat nautitte. Pitkässä suhteessa usein unohdetaan tehdä hauskoja juttuja yhdessä. Siitä syntyy tilaa uudelle ja jännittävälle ihmiselle, joka on hauska eikä tylsä kuten puoliso.
Riippuu miehen kypsyydestä ja älykkyydestä miten hän tilanteen hoitaa. Pettäjästä on vain onni päästä eroon, jos hän on sellainen. Mutta mitään sellaistahan ei ole tapahtunut, kuulit vain vahingossa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen kuolata muidenkin perään.
Mutta hanki salaa itselllesi rakastaja. Tai suhde työkaverin kanssa. Pysyt hyväntuulisena ja lempeänä etkä jaksa kytätä mustasukkaisena miehesi menoja.
Näin vanhempana naisena kommentoin että tietäisittepä te nuoret naiset miten monia pitkiä parisuhteita on saatu tällä tavalla pidettyä pystyssä. Kyllä ihmisillä on ollut ihastuksia ja sivusuhteita maailman sivu. Ei kaikkea yhteistä kannata heittää menemään jonkun ihastuksen vuoksi.
Se tulee kalliiksi ihan joka tavalla.
Nauti ap itsekin elämästä ja lopeta miehesi kyttääminen.
Siis millä tapaa kyttään? Kerro toki.
Ap
Kerroit kuuntelevasi yksityisiä keskusteluja ja koet mustasukkaisuutta.
N
Nyt kyllä laitat sanoja suuhuni ja liioittelet.
Mies keskusteli puhelimessa pihalla samaan aikaan, kun saavuin lenkiltä kotipihallemme. Olisiko pitänyt kääntyä takaisin? Sattuman kauppaa, että juuri sillä kohtaa tulin kotiin, en todellakaan kyttäile ja kuuntele yksityisiä tai julkisiakaan puheluita.
En ole ikinä ollut mustasukkainen, enkä nytkään, vaan koen, että minua on petetty, vaikka fyysistä pettämistä ei olekaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä kävi sama. Tuli ero ja se ihastuksen kohde antoi vastakaikua. Nyt on uusi suhde molemmilla ex-puolisoilla ja vaikuttavat onnellisilta tahoillaan.
Pettämisestä alkaneet suhteet harvoin kestävät muutamaa vuotta kauempaa. Koska sellaisesta suhteesta puuttuu rehellisyys ja leveys.
Näin se on, a
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tässä on se, että sait vahingossa tietää. Parhaimmillaan voitte käsitellä asiaa ja aikanaan ihastus haihtuu. Jos tulee vastakaikua ihastukselta ja syntyy suhde, on kuitenkin epätodennäköistä, koska kuumilla naisilla voi olla useita ihailijoita. Kenties se työkaverikin on ihastunut, minkä vuoksi puivat asiaa yhdessä.
Iso kriisi tämä silti on. Älä paina asiaa villasella ja kuuntele sellaisia neuvoja, että pitäisi vain unohtaa koko juttu. Ilmeisesti et ole niin tekemässäkään. Jos saatte kriisin käsiteltyä, suhteenne voi jopa parantua ja nousta uuteen roihuun, kun tietoisesti parannatte suhdettanne samanlaiseksi kuin se oli alussa. Tekemällä kaikkea kivaa yhdessä, josta molemmat nautitte. Pitkässä suhteessa usein unohdetaan tehdä hauskoja juttuja yhdessä. Siitä syntyy tilaa uudelle ja jännittävälle ihmiselle, joka on hauska eikä tylsä kuten puoliso.
Riippuu miehen kypsyydestä ja älykkyydestä miten hän tilanteen hoita
Kiitos, hyvin sanottu!
Ap
Nyt vaan annatte asian mennä ohi. Kyllä sitä voi ihastua, mutta kun ei tee asialle mitään niin se unohtuu. Ei se ole sama kuin oma mies tai vaimo, lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Juu pian ap onkin hullu ja vainoharhainen. Ja mies puhdas pulmunen ihan närkästynyt ja vihainen.
Ja mies alkaa poiketen aiemmasta käytöksestään vahtia puhelintaan täysin poikkeavalla tavalöa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän suhde voi? Minusta tuollainen ihastuminen kertoo siitä, että joku tarve ei täyty nykyisessä tilanteessa.
Jospa onkin niin että apn puoliso ei ole puhunut rehellisesti tunteistaan ja tarpeistaan aplle.
Yleistä välttevän kiintymyssuhdetyylin, läheisriippuvuuden tai orastavan persoonallishäiriön omaaville.
Voi hyvin ollakin. Silloin suhde ei voi hyvin, eikä tarpeet tule täytetyksi. En tuossa pyrkinyt syyttämään ketään tilanteesta. Ihan vaan kysyin, kuinka suhde voi.
jätä se sika ja etsi unelmiesi prinssi
Kieltämättä olisi hankala hyväksyä koska tuntuisi epäkunnioittavalta että sun selän takana puhuu naisesta kaverilleen ja vieläpä noin ihailevaan sävyyn. Ymmärrettävämpää olisi se että tuntee työpaikalla pientä kipinää, mutta kunniottaa sinua joten pitää asian omana tietonaan ja pysyy naisesta etäämmällä, niin itsekin olen helposti ihastuvana tehnyt miesten kanssa.
Varmaan ottaisin tuollaisessa tilanteessa etäisyyttä hetkeksi ja kyselisin välillä naisesta ja tilanteesta työpaikalla. Pieni hengähdystauko suhteessa. Sitten keskustelua siitä miltä susta tuntuu ja mitä mies haluaa tehdä teidän suhteen eteen.
Tunteet tulevat ja menevät. Siksipä pitkässä parisuhteessa tai avioliitossa rakkaus ei ole vain pelkkä tunne. Se on valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä olisi hankala hyväksyä koska tuntuisi epäkunnioittavalta että sun selän takana puhuu naisesta kaverilleen ja vieläpä noin ihailevaan sävyyn. Ymmärrettävämpää olisi se että tuntee työpaikalla pientä kipinää, mutta kunniottaa sinua joten pitää asian omana tietonaan ja pysyy naisesta etäämmällä, niin itsekin olen helposti ihastuvana tehnyt miesten kanssa.
Varmaan ottaisin tuollaisessa tilanteessa etäisyyttä hetkeksi ja kyselisin välillä naisesta ja tilanteesta työpaikalla. Pieni hengähdystauko suhteessa. Sitten keskustelua siitä miltä susta tuntuu ja mitä mies haluaa tehdä teidän suhteen eteen.
Samaa mieltä. Loukkaavaa, että ei kerro puolisolle, mutta juoruaa asiasta kavereiden kanssa puhelimessa. Positiivista oli, että myönsi asian kysyttäessä, eikä alkanut selittelemään tai raivoamaan asiasta. Silloin tuskin on vielä tapahtunut mitään flirttailua kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hä
Joo, aina tuo ääliö on työntämässä joka ketjuun tuota paskaa. Häivy jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Loukkaavaa, että ei kerro puolisolle, mutta juoruaa asiasta kavereiden kanssa puhelimessa. Positiivista oli, että myönsi asian kysyttäessä, eikä alkanut selittelemään tai raivoamaan asiasta. Silloin tuskin on vielä tapahtunut mitä
Paska oli jo niin sanotusti lentänyt tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Menes ap käymään miehesi työpaikalla jonkin tekosyyn varjolla. Ja esittele itsesi tällä ihastukselle...hei olen x:n vaimo. Hauska tutustua. Mikä reaktio? Siitä voi jotain päätellä.
Mikä reaktio ja päätellä mitä muka? Minulla oli ollut parin vuoden ajan suhde työkaverin kanssa kun jossain yhteydessä osuin vastakkain hänen vaimonsa kanssa. Ja mikä oli reaktioni? Ei sen kummempi kuin tyyliin hauska tutustua ja "Matti" onkin kertonut paljon sinusta.
Ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät käytä tuollaista kieltä eli "niin kaunis ääni että voisi kuunnella koko päivän". Naisen kirjoittama provo.
Tämä. M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menes ap käymään miehesi työpaikalla jonkin tekosyyn varjolla. Ja esittele itsesi tällä ihastukselle...hei olen x:n vaimo. Hauska tutustua. Mikä reaktio? Siitä voi jotain päätellä.
Mikä reaktio ja päätellä mitä muka? Minulla oli ollut parin vuoden ajan suhde työkaverin kanssa kun jossain yhteydessä osuin vastakkain hänen vaimonsa kanssa. Ja mikä oli reaktioni? Ei sen kummempi kuin tyyliin hauska tutustua ja "Matti" onkin kertonut paljon sinusta.
Ja se siitä.
Ja miten suhteesi tohon pettäjämieheen siitä jatkui? Tulitko onnelliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se siitä.
Ja miten suhteesi tohon pettäjämieheen siitä jatkui? Tulitko onnelliseksi?
Jatkui niin kuin ennenkin. Eikä minulla ollut mitään tarvetta "tulla onnelliseksi". Olin tyytyväinen siihen tilanteeseen. En minä sitä miestä itselleni halunnut. Pelkkä seksi riitti hyvin.
Jos se kaverille puhuu noin, niin pahalta kuulostaa teidän jatkon kannalta.
Itse olen omasta kumppanista huomannut jos on ollut kovin ihastunut johonkuhun toiseen. Sellainen epätoivoisen rakkauden aura ympärillä.