Puoliso on ihastunut työkaveriin
Nyt se sitten tuli eteen meillekin. Mies kehuskeli kaverilleen työkaveriaan kuumaksi ja kuinka voisi kuunnella naista koko päivän, koska niin valtavan kaunis ääni tällä naisella on. Kuulin tästä, kun jutteli kaverinsa kanssa puhelimessa ulkona, eikä huomannut että tulin juuri pihaan lenkiltä. Otin asian puheeksi puhelun jälkeen ja kysyin, onko todella näin asia kuten kuulin - mies myönsi olevansa "vähän ihastunut."
Mies ei ole pettänyt, mutta tuntuu siltä. Meillä ei ole koskaan ollut luottamusongelmaa, enkä ole ollut mustasukkainen. Nyt tuntuu kuin olisi 15v parisuhde heitetty romukoppaan. Sanoin, että jutellaan jatkostamme, kunhan olen miettinyt asiaa. Kuulema hätäilen ihan turhaan.
Pääseekö tästä yli, kokemuksia?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi,
Siis mitä sinä saat siitä että copy pastella laitat tämän pa_skajuttusi joka ikiseen ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menes ap käymään miehesi työpaikalla jonkin tekosyyn varjolla. Ja esittele itsesi tällä ihastukselle...hei olen x:n vaimo. Hauska tutustua. Mikä reaktio? Siitä voi jotain päätellä.
Mikä reaktio ja päätellä mitä muka? Minulla oli ollut parin vuoden ajan suhde työkaverin kanssa kun jossain yhteydessä osuin vastakkain hänen vaimonsa kanssa. Ja mikä oli reaktioni? Ei sen kummempi kuin tyyliin hauska tutustua ja "Matti" onkin kertonut paljon sinusta.
Ja se siitä.
Ja miten suhteesi tohon pettäjämieheen siitä jatkui? Tulitko onnelliseksi?
Jatkui niin kuin ennenkin. Eikä minulla ollut mitään tarvetta "tulla onnelliseksi". Olin tyytyväinen siihen tilanteeseen. En minä sitä miestä itselleni halunnut. Pelkkä seksi
Klassinen defenssi. Ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät käytä tuollaista kieltä eli "niin kaunis ääni että voisi kuunnella koko päivän". Naisen kirjoittama provo.
Tämä. M51
Ohiksena, oma mieheni on aina kehunut ääntäni tuohon tyyliin. Hänestä mulla on maailman kaunein ääni ja niitä harvoja kertoja, kun olen nähnyt hänen itkevän, on se kun kerran lauloin. Hän rakastaa myös ulkonäköäni ja kehuu päivittäin ylitsevuotavasti suorastaan.
Ei pidä kuvitella, että kaikki miehet ovat tympeitä tuppisuita, jotka käyttävät vain rivoa kieltä naisista.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia pitkissä suhteissa. Ihastuksia tulee ja menee, nyt vaan puolisosi pitää muistaa aviolupauksensa ja tahtoa, ja sinun odottaa kärsivällisesti että tilanne menee ohi. Miehesi tulee sanoa sinulle, et joo on vähän ihastunut, mutta sinua rakastaa ja sinun kanssa haluaa edelleenkin olla-
Tunteet ei ole vaarallisia, ellei aleta toimimaan niiden mukaan. Tsemppiä!
Jos et halua olla parisuhteessa, johon kuuluu esim. työkaverin kuumuuden hehkuttaminen kaverille, voit hyvin myös lähteä suhteesta. Ei sun pidä tehdä mitään mitä et halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia pitkissä suhteissa. Ihastuksia tulee ja menee, nyt vaan puolisosi pitää muistaa aviolupauksensa ja tahtoa, ja sinun odottaa kärsivällisesti että tilanne menee ohi. Miehesi tulee sanoa sinulle, et joo on vähän ihastunut, mutta sinua rakastaa ja sinun kanssa haluaa edelleenkin olla-
Onko normaalia ? Takan 24 vuotta, enkä ole kertaakaan ihastunut toiseen.
Varmaan aika yleistä ihastua. Mutta joku "kuumuuden kehuminen" kavereille on todella alentavaa ja loukkaavaa.
Eli se mies yrittää jankuttaa itselleen rakastavansa vaimoaan, mutta ihailee silti jotain toista jonka kanssa on tekemisissä joka päivä töissä? En kyllä kestäis sellaisessa suhteessa päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Omakin mieheni ihastuu jokaiseen aspan naiseen vuorollaan. Oikein yrittää välillä saada minut mustasukkaiseksi. Ei raukka tajua, että yksikään heistä ei takuulla hänestä kiinnostuisi. Mitä enemmän flirttailee, sitä nolompi on.
Jaa sellainen mies piti saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Koska nainen ei edelleenkään voi haluta eikä nauttia seksistä ilman pyrkimystä parisuhteeseen?
Ei ole kokemusta tuollaisesta tilanteesta, mies on pitänyt omana tietonaan ihastuksensa, jos sellaisia on ollut. Mutta jos kuulisin tuollaista, olisin todella vihainen.
Miehesi ei ole sinua tahallisesti halunnut loukata, se on hyvä asia. Mutta hiukan omaan korvaani kalskahti tuo, ettei tarvitse olla huolissaan. Olitko huolissasi? Minä olisin ollut järkyttynyt ja raivoissani. Se ei ole järkevä reaktio, mutta olisin silti. Mies saisi kyllä tehdä aikamoisen työn, että suhde jatkuisi. Voi olla, että oma rakkauteni loppuisi siihen. Olen valitettavasti todella pitkävihainen ja ehdoton. Mies tietää sen eikä ole ikinä antanut aihetta suuttua tuollaisista asioista, vaikka meillä on pitkä suhde, yli 35 vuotta.
En ole itse koskaan ihastunut toiseen avioliittomme aikana. Olen pitänyt yhtä miestä sellaisena harvinaisena, jonka kanssa ehkä olisin voinut ihastua, se jäi mieleen, koska sellaisen miehen tapaaminen on minulle todella harvinaista - tavata mies joka on seks. mielessä viehättävä ja jota kunnioitan, mutta en ollut häneenkään ihastunut. Panin vain merkille, että tuossa on mies minun mieleeni.
Jollain tapaa näen tuon miehesi käytöksen hyvin lapsellisena. Teinipojat puhuvat keskenään kuumista kimmoista, eivät aikuiset miehet. Sekin tuossa raivostuttaisi. Mikä ihmeen ihailukerho duunipaikalle on perustettu? Ja sehän ei välttämättä ole mieleinen tilanne sille naiselle.
Sori, kun mielipiteeni eivät ole kovin sovinnollisia, mutta ehkä erilaiset mielipiteet auttavat sinua näkemään muiden erilaisia reaktioita. Typerintä kaikista olisi painaa asia villasella. Mielestäni sellaiset naiset ovat naisia, joita kohdellaan jatkuvasti huonosti parisuhteissaan. Siksi että he sallivat sen ja normalisoivat huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tunteet tulevat ja menevät. Siksipä pitkässä parisuhteessa tai avioliitossa rakkaus ei ole vain pelkkä tunne. Se on valintaa.
Ihastuminen voi tulla pyytämättä ja yllättäen. Se ei ole valinta. Parisuhteessa se vaan pitää päästää menemään. Se on valinta. On valinta keskustella muiden kanssa ihastuksen kohteesta puolison selän takana. On valinta hekumoida ihastuksellaan, vaikka ihastuminen ei ole valinta.
Sinähän et sille mitään voi. Kysy mieheltä, mitä hän oikeasti haluaa. Sitten sen perusteella eteen päin.
Mäkin olen ihastunut vuosien varrella ties kuinka monta kertaa, mutta kertaakaan en ole 30 vuoteen pettänyt. Enkä varsinkaan kertonut ihastumisistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua olla parisuhteessa, johon kuuluu esim. työkaverin kuumuuden hehkuttaminen kaverille, voit hyvin myös lähteä suhteesta. Ei sun pidä tehdä mitään mitä et halua.
Olen kyllä samoilla linjoilla, ei tällaisia pidä normalisoimaan lähteä. Tietysti eroamista pitää miettiä tarkasti, jos on lapsia. Omalla kohdalla en voi ajatella suhteen jatkumista, jos menee mieheen kunnioitus. Silloin loppuu rakkauskin.
Vierailija kirjoitti:
Omakin mieheni ihastuu jokaiseen aspan naiseen vuorollaan. Oikein yrittää välillä saada minut mustasukkaiseksi. Ei raukka tajua, että yksikään heistä ei takuulla hänestä kiinnostuisi. Mitä enemmän flirttailee, sitä nolompi on.
Siis oikeastiko miehen flirttailu muille ei haittaa, jos vaan on varmaa että ei ole lopettamassa suhdetta? Onko tuo oikeasti jonkun mielestä hyvä parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hä
Siis mitä sinä saat siitä että copy pastella laitat tämän pa_skajuttusi joka ikiseen ketjuun?
Tää selitti jossain toisessa ketjussa miten tää sen mummon neuvo on pelastanut satoja ellei tuhansia parisuhteita. Että siksi jakaa sitä kaikkialla.
ilman skitsofreniaa on kyllä vaikea ymmärtää miten tämä mihinkään auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän et sille mitään voi. Kysy mieheltä, mitä hän oikeasti haluaa. Sitten sen perusteella eteen päin.
Ei. Kysy ensin itseltäsi mitä haluat. Jos huomaat että haluat jatkaa, kysy sitten mieheltäsi mitä hän oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Koska nainen ei edelleenkään voi haluta eikä nauttia seksistä ilman pyrkimystä parisuhteeseen?
Älä nyt viitsi. Miksi et hae vapaata miestä nautintoosi?
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät käytä tuollaista kieltä eli "niin kaunis ääni että voisi kuunnella koko päivän". Naisen kirjoittama provo.
Tää on niin ilmiselvä naisen väsäämä provo kuin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle kommentoit mutta joka ikiseen typerään miesvihaa lietsovaan provoketjuun kannattaa aina paskantaa urakalla kaikin tavoin. Olen tehnyt sitä vuosikausia ja onneksi se kantaa vihdoin hedelmää, iso osa voimaantunutta sairasta uusfeminismipaskaa ja miesvihaa on saatu kitkettyä pois kun osa porukkaa on kyllästynyt ja häipynyt.