Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eläkeikä on 70 v niin katsokaapas ihmisiä jotka on 70 vuotiaita.

Vierailija
10.08.2025 |

Joku kevyt kansanedustajan työ nyt menee. Itse näen ympärillä melko raihnaisia 70-vuotiaita.

kimmo Kiljunen 74 v

Satu Hassi 74 v

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katri- Helena aikoo nyt 80v jäädä eläkkeelle. Sikke Sumari täyttää seuraavaksi 75 vuotta, aikoo perustaa majatalon Italiaan.

Donald Trump on syntynyt 1946, viettää ensi vuonna 80-vuotispäiviään.

Pirkko Mannola on syksyllä taas näyttämöllä, syntynyt 1938 eli täyttää seuraavaksi 88 vuotta.

Poikkeusyksilöitä. Yhtähyvin voisit luetella tunnettuja ihmisiä, jotka ovat kuolleet 50-60-vuotiaina vakaviin sairauksiin.

Tai muusikot joiden elämä on päättynyt 27-vuotiaana.

Vierailija
162/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin 70 ei ole ikä eikä mikään. Juuri näin 70v Pelle Miljoonan ja 72v Pirkka-Pekka Peteliuksen esiintyvän.

Ei kyllä kummastakaan uskoisi, että ovat yli 70v. 

Käy optikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nimenomaan haluan tehdä töitä vähintään seitsemänkymppiseksi. Ehkä jopa pidempääkin. Mikäs siinä kun tykkään työstäni ja pidän itseni kunnossa.

Voi mieli muuttua kun työtahti kiristyy. Tietysti jos on kevyessä valtion suojatyöpaikassa. 

En nyt sanoisi, että olen lääkärinä missään suojatyöpaikassa tai kevyessä työssä. Mutta tykkään ja haluan jatkaa pitkään.

Täytyy sanoa, että minä en halua lääkärille, joka on ylittänyt eläkeiän. Enkä ylipäätään edes kovin iäkkäälle, mieluummin keski-ikäiselle, jolla on jo elämänkokemusta, mutta pysyy vielä kehityksen mukana.

Vierailija
164/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattava määrä jo kuollut tuohon ikään menneessä. 

Ei valtavan moni kuitenkaan. 28%:ia 70-vuotiaista oli elossa vuoden 2022 lopussa!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009810197.html

Tuossa taulukko jossa näkee kuinka moni on elossa tietyllä syntymävuodelta. Data on vuoden 2022 lopusta ja kun katsoo, kuinka moni 1952 syntyneistä on elossa, niin heitä oli tuolloin elossa 72%:ia.

Onhan se valtava määrä jos 30% kansasta ei koskaan pääse eläkkeelle kun kuolee ennen sitä. Tätähän EK kumppaneineen haluaa, eläkeikä yli 70 vuoteen. 

Aika paljon on itsemurhia, onnettomuuksia, sydäninfarkteja ja syöpiä alle 60-vuotiaiden kuolinsyinä. Osa näistä kuolemista voisi ola estettävissä mutta tuskin kaikki. Psyykeongelmaisia on maassa vähintään puoli miljoonaa ja kaikkia ei voida auttaa. Riskinotto liikenteessä ja harastuksissa on valitettavaa mutta mitä yhteiskunta voisi tehdä enemmän. Syövät ja sydäninfarktit ovat osin seuraus elintavoista mutta myös geeneistä eikä kaikkia voida pelastaa jos hoitoon tullaan liian myöhään. Samaan aikaan keskimääräinen elinajanodote on kuitenkin noin 80 vuotta eli osa elää myös erittäin pitkään eli jotkut saavat olla eläkkeellä kaksikymmentä vuotta tai enemmän.

Vierailija
165/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattava määrä jo kuollut tuohon ikään menneessä. 

ja tämä on se pahin, maksat eläkettä varten koko ikäsi mutta kuolet kun jäät eläkkeelle tai ennen sitä, ei mitään järkeä

Mutta ajatelkaa, mitä valtio säästää.

Ei valtio siinä säästä, maksetut työeläkemaksut menevät työeläkeyhtiölle mikä jakaa ne johdolleen bonuksina.

Vierailija
166/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat 70- vuotiaat ovat kyllä enimmäkseen todella virkeitä ja hyväkuntoisia. 

Tiedän minäkin sellaisia n. 70-vuotiaita, jotka mökkeilevät, käyvät kuntosalilla ja tapahtumissa jne. Mutta tuskin jaksaisivat kokopäivätyötä, eivät ainakaan mitään fyysistä. Nivelissä yleensä jo kulumaa ja juoksu vaihtunut uintiin/pyöräilyyn. 

Ei minusta ainakaan olisi enää siihen raskaaseen vuorotyöhön.

Olen ja koen olevani vanhus.

Kai meillä on lupa olla myös vanhojakin?

Täytän ensi vuonna, (jos luoja suo), sen 70v. Jäin sairaseläkkeelle 61vuotiaana syövän takia, jonka jälkeen tuli vielä aivotapahtuma, avosydänleikkaus, diabetes, astmaa ja olin varmasti jo työtovereillekin taakka, kun ei enää ollut voimia eikä vaan pysynyt perässä ja niinkuin nautin ennen oikein r

Hyvin sanottu!

Vierailija
167/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat 70- vuotiaat ovat kyllä enimmäkseen todella virkeitä ja hyväkuntoisia. 

Tiedän minäkin sellaisia n. 70-vuotiaita, jotka mökkeilevät, käyvät kuntosalilla ja tapahtumissa jne. Mutta tuskin jaksaisivat kokopäivätyötä, eivät ainakaan mitään fyysistä. Nivelissä yleensä jo kulumaa ja juoksu vaihtunut uintiin/pyöräilyyn. 

Ei minusta ainakaan olisi enää siihen raskaaseen vuorotyöhön.

Olen ja koen olevani vanhus.

Kai meillä on lupa olla myös vanhojakin?

Täytän ensi vuonna, (jos luoja suo), sen 70v. Jäin sairaseläkkeelle 61vuotiaana syövän takia, jonka jälkeen tuli vielä aivotapahtuma, avosydänleikkaus, diabetes, astmaa ja olin varmasti jo työtovereillekin taakka, kun ei enää ollut voimia eikä vaan

Minä olen jo täyttänyt 70 vuotta. En koe itseäni vielä vanhukseksi. Johtunee siitä, ettei mulla ole v i e l ä ilmennyt mitään verenpainetta vakavampaa vaivaa. Ymmärrän kuitenkin selkeästi, että vaikeat sairaudet voivat iskeä päivänä minä hyvänsä, joten siinä mielessä tiedän olevani jo elämäni loppusuoralla. 

Vierailija
168/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ellei ole. Entä jos eläkeikä on 65v, mitä silloin pitäisi katsoa?

Vierailija
169/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten elinikä on keskimäärin 79 v. Joten hyvin ehtii olla eläkkeellä 9 vuotta. 

Vierailija
170/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy 70 vuoden eläkeikä, mutta silloin tulee olla täydellä palkalla lomaa 26 viikkoa vuosittain. 

Ei tänne synnytä kenenkään orjaksi. 

Vierailija
171/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle käy 70 vuoden eläkeikä, mutta silloin tulee olla täydellä palkalla lomaa 26 viikkoa vuosittain. 

Ei tänne synnytä kenenkään orjaksi. 

Ei niin eikä hallitusten tehtävä ole mikään muu kuin palvella kansaa. Ei elinkeinoelämää.

Vierailija
172/172 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni on levinnyt syöpä. Ehti olla eläkkeellä muutaman vuoden ( ja silloinkin teki osittain töitä), kunnes sairastui.

Itse opiskelin paremman ammatin 45- vuotiaana, jotta pääsin pois kolmivuorotyöstä. En ymmärrä kuinka joku jaksaa kolmivuorotyötä yli 6-kymppisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan