PS-poliitikko pöyristyi festivaaleilla kun Raptori ilmoitti että rasismi on perseestä ja sijoitti biisiinsä Halla-ahon
Järä oli perjantaina Vauhti kiihtyy -festivaalilla Vantaalla kuuntelemassa Raptori-yhtyeen keikkaa, kun hän järkyttyi yhden laulun sanoista.
Raptorin kappaleessa Tuhansien Sulojen maa lauletaan Me pidämme Sulo Aittoniemestä ja valehtelemme paljon. Kyseisellä keikalla Aittoniemen tilalle oli kuitenkin vaihdettu Jussi Halla-aho. Järä tulkitsi tämän rasistiseksi.
Järä kirjoitti, että hän joutui poistumaan keikalta, sillä keikka sisälsi hänen mukaansa mautonta Perussuomalaisten mollausta. Keikan alkuun yhtye oli Järän mukaan todennut rasismin olevan perseestä.
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/7510775f-e268-411c-8854-a378ad3672f2
Kommentit (583)
"Biisin nimi on Tuhansien sulojen maa, eikä sen aihe ole vanhentunut, mutta Aittoniemen kuoleman jälkeen siinä on mainittu Halla-aho. Jo 2017, mutta vasta nyt löytyi loukkaantuja.
Ja Aittoniemi ja Keskustan silloinen ensimmäisen kauden kansanedustaja Mikko Alatalo julkaisivat eduskuntatalossa yhteisen albumin 2003. Ja vielä toisenkin, joissa on nimenomaan vanhoja laulelmia ja juomalauluja.
Minä en tiedä mitä Mikko Alatalo esittää nykyään, mutta oletettavasti isoimpia hittejään, kuten Raptorikin. Yleisö tuskin olettaa Maalaispoika -kiertueelta sitä yhtä biisiä, josta jo 2006 Alatalo totesi, ettei enää haluaisi esittää kappaletta, kuin korkeintaan nostalgisista syistä ja silloinkin vain edellyttäen, etteivät toivojat ole uusn atseja". "
Kiitos asiallisesta vastauksestasi!
(Tästä ketjusta niitä ei turhan montaa löydy.)
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt tuo täysin unohduksiin jäänyt ja ihan läppä biisi saa valtavasti huomiota ja sillä trollataan persuja vuosia kiitos tuon PS-poliitikon.
Niin varmaan. Ens viikolla kaikki on jo unohtaneet koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt tuo täysin unohduksiin jäänyt ja ihan läppä biisi saa valtavasti huomiota ja sillä trollataan persuja vuosia kiitos tuon PS-poliitikon.
Niin varmaan. Ens viikolla kaikki on jo unohtaneet koko jutun.
Niin totta. Sannakin on tanssinut pöydällä, mutta #sannafani (=joku transkommari Einari) vaan jumittui nimimerkkiin
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jep. Persun asiantuntijanäkemystä Sannan tissivaosta on spämmätty palstalle koko iltapäivän. Maaninen spämmääminen varmaan lievittää trollin ahdistusta, kun omilla menee niin huonosti, kannatus kosahtaa ja räppärit nauraa Mestarille."
Miten voi olla asiantuntijanäkemys sellaisesta asiasta, jota ei ole olemassakaan, kuten tässä tapauksessa Sanna Marinin tissivaosta? Mä olen muuten jo aikoja sitten lakannut klikkaamasta Sannaa koskevia otsikoita. Nyt pitkästä aikaa vaivaudun edes muutaman sanan hänestä kirjoittamaan. Olen huojentunut, kun en näe hänen biletysposeerauksiaan.
OMG! Senkin ilkimykset! Senkin kansanryhmää kohtaan kiihottajat! Nyt aloin mielessäni kuvitella millainen on Järän tissivako tai peban kaari...
-winner-
Toivottavasti ei kukaan vaan erehdy enää mainitsemaan mitään perseestä ja Järästä.
-winner-
Aion ehdottaa opposiopoliitikoille nyt käytettäväksi ilmaisua "Voihan järänperse!" kun harmittaa hallituksen toiminta.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jep. Persun asiantuntijanäkemystä Sannan tissivaosta on spämmätty palstalle koko iltapäivän. Maaninen spämmääminen varmaan lievittää trollin ahdistusta, kun omilla menee niin huonosti, kannatus kosahtaa ja räppärit nauraa Mestarille."
Miten voi olla asiantuntijanäkemys sellaisesta asiasta, jota ei ole olemassakaan, kuten tässä tapauksessa Sanna Marinin tissivaosta? Mä olen muuten jo aikoja sitten lakannut klikkaamasta Sannaa koskevia otsikoita. Nyt pitkästä aikaa vaivaudun edes muutaman sanan hänestä kirjoittamaan. Olen huojentunut, kun en näe hänen biletysposeerauksiaan.
OMG! Senkin ilkimykset! Senkin kansanryhmää kohtaan kiihottajat! Nyt aloin mielessäni kuvitella millainen on Järän tissivako tai peban kaari...
-winner-
"Aion ehdottaa opposiopoliitikoille nyt käytettäväksi ilmaisua "Voihan järänperse!" kun harmittaa hallituksen toiminta.
-winner-"
Ikimuistoisen kesän 2025 tapahtumista kertova sukupolviromaani tullaan tuntemaan nimellä Järäntappoase.
Vierailija kirjoitti:
Ja yllätyneitä olivat????
Petteri ja Sari, kun oma mediajulkisuus jäi ihan vaisuksi, vaikka sen räppäilyn oli tarkoitus olla Kokoomuksen puoluetoimiston kesän kohokohta.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko muuten Päivi on ilmoittanut eroavansa kirkosta Raptorin lyriikoiden takia?
-winner-
Tuo Päivi-fiksaatiosi on kyllä söpöä.
Onkohan se ihan semmoista krusi-fiksaatiota?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko Halla-aho on pyytänyt poliisia tutkimaan, onko hänen kunniaansa loukattu? Saadaan uusi oikeusjuttu...
Jussi kiihtyy -festarit odotettavissa...
-winner-
Pääesiintyjäksi on buukattu Iikka Kivi
Lämppäriksi Purra laulamaan listahittiään Menkää töihin. Tanssimuuvien kera, tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Ja yllätyneitä olivat????
Petteri
Onko sananvapauden tähtiketju eli jo legendaarinen PersuTV-ketju mennyt Vauvalta bittitaivaaseen?
-winner-
Hupaisaa on, jos nyt tänään on poistettu, eikä aiempien kommenttien takia.
Ja NIMENOMAAN, jos sinne laittaman viimeisimmän kommenttini takia katosi, eikä niiden aiempien ;DDDDD
-winner-
www.vauva.fi/keskustelu/5933348/millainen-olisi-persutv
Viimeisin kommenttini oli siis vastaus kommenttiin jossa mietittiin onko 800e perustulo lusmuille riittävä ja vastasin siihen, että "eihän se riitä Helsingin tulotasossa joka vaatii siis vähintään 6 000 euroa."
Linkitin ylen uutisen, jossa arvioitiin huumeiden käyttöön menevän se 6 000.
Kaikista muusta ketjussa esiintyneistä asioista ja henkilöistä sai siis satoja sivuja puhua ihan nimillä ja sensuuritta, mutta nyt meni helsinkiläisille jonneille punaiselle ja piti poistaa :DDDDDDD
-winner-
Oikeassahan Raptori oli. Persuli pahoittaa mielensä faktoista.
Suomea ei viedä maailmankartalle persuvastaisella öyhötyksellä tosin. Nolo tapaus.
Heh heh, onko tämä enää ainoa ketju Vauvalla, jossa on mainittu sana Halla-aho ja on vielä (ainakin hetken) olemassa?
;DDDDD
-winner-
Huvittavinta tässä on, että sekä Aittoniemen että Raptorin käyttämä suomi, sanailuna ja sanan säilänä, ei avaudu tälle pöyristyjälle. Molemmat ovat esittäneet myös Aleksis Kiven tekstejä.
"En minä ole tuota laulua oikeastaan kuullutkaan. Mutta en minä loukkaannu, kyllä minun puolestani voi laulella, ei siinä mitään." - Aittoniemi, 2015