Jari Sarasvuo: Ihmetyttää aikuisten ihmisten kakaramaisuus
Jari Sarasvuo arvostelee voimakkaasti suomalaista keskustelua valtiontalouden säästöistä ja syyttää aikuisten käyttäytyvän kuin kakarat. Hänen mukaansa taloutta on pakko tasapainottaa, mutta leikkaukset pitäisi kohdistaa valtion toissijaisiin menoihin, kuten järjestöihin, yritystukiin ja toimimattomaan hallintoon. Sarasvuo väittää, että järjestöjä on liikaa, niiden johtajat saavat liiallisia palkkoja veronmaksajien rahoista, ja vinoumat on korjattava, jotta hyvinvointiyhteiskunnan tärkeimmät edunsaajat eivät kärsi. Hän vaatii hyväonnisia hannuhanhia kantamaan osansa taakoista ja osallistumaan yhteiseen rahoitusvastuuseen.
Jos tämän kärjistää, Sarasvuo ampuu suoraan kohti suomalaista pyhää lehmää: järjestöjä ja julkisen sektorin turvattuja työpaikkoja. Hän kutsuu osaa kansasta loisiksi, jotka ovat tottuneet elämään muiden piikkiin ja nauttimaan eduista, joita he eivät ole itse rahoittaneet. Tämä on se kommentti, joka saa puolustajat kiljumaan ja toiset nyökyttelemään raivoissaan - koska jokainen tietää jonkun, joka on töissä järjestössä ja jonka palkasta liikkuu legendoja. Mutta uskalletaanko tässä maassa oikeasti kajota näihin etuoikeuksiin, vai jatketaanko kakaramaisella kinastelulla, kun velkakello tikittää?
Kommentit (97)
Valtion ydintehtävät!
-puolustus ja turvallisuus
Muista on pakko tinkiä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Valtion ydintehtävät!
Kuka puolustaa minua keskustan rähiseviltä nisteiltä, deekuilta ja mustalaisilta?
Sarasvuo puhuu asiaa. Tämä Suomen korruption muoto, hyvävelikerhot ovat kautta aikojen suosineet sukulaisiaan ja kavereitaan veronmaksajien kustannuksella. Koko ay-liike on käytännössä perustettu tämän himmelin turvaamiseksi.
ei noiden järjestöjohtajien palkoista tarvitse mitään huhuja kierrättää. senkun menet verokoneeseen katsomaan. Järjestäen kaikki sieltä löytyvät eli siitä top 1% tienaajista....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion ydintehtävät!
Kuka puolustaa minua keskustan rähiseviltä nisteiltä, deekuilta ja mustalaisilta?
Mistä tiedät, että ovat keskustalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Valtion ydintehtävät!
Yövartija malli.
Niistä järjestöistä on just todella isot joukkiot somessa spämmimässä vasemmistouskontoa ja persuvastustusta joka keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion ydintehtävät!
Olet hyvin yksinkertainen. Tuossahan se tuli: puolustus ja turvallisuus, siihen sisältyy myös poliisi
Vierailija kirjoitti:
Niistä järjestöistä on just todella isot joukkiot somessa spämmimässä vasemmistouskontoa ja persuvastustusta joka keskustelussa.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Valtion ydintehtävät!
On siinä nyt pari muutakin kuten terveydenhoito, koulutus, tiedonvälitys jollain perustasolla ja vaikkapa infrastruktuuri (tiet, sähkö, vesi, kuljetus, yms) ruoan saatavuutta unohtamatta. Kaikkea noista valtio ei hoida 100% itse mutta valtion pitäisi puuttua jos tulee ongelmia.
Ja ei, esim. koulutus ei tarkoita sitä että jossain virastossa on pakko istua 2000 erityisasiantuntijaa "suunnittelemassa" ja palaveeraamassa keskenään aihepiiriin liittyen vaan siihen että kouluissa lapset saa laadukasta ja oikeaa opetusta. Sama terveydenhoidossa tärkeää ei ole ministeriöiden ja virastojen täydeltä suunnittelijaa ja erityisasiantuntijaa vaan se varsinainen hoito jonka kansa saa.
Järjestöiltä voisi ottaa turhaa rahaa pois.
Työskentelin järjestössä, jossa toimihenkilöiden aika meni omien sukulaisten asioiden selvittämiseen.
Saavutukset olivat vähäisiä.
Yksityiseltä siirtyneenä olin kauhistunut tilanteesta.
Monet järjestöt tekevät keskenään täysin samoja asioita, mutta rahaa valutetaan kumpaankin järjestöön.
Tottahan tuo puhuu tässä, vaikka muuten miehestä mitä mieltä tahansa.
Menen sitten vasta töihin kun tiedän, ettei verovaroillani elätetä yhtäkään s-malia tai irak-laista.
Sosiaali- ja terveysalan järjestöt ovat jatkuvasti hoitaneet ja hoitavat asioita, joihin valtio ei ole kyennyt. Pienipalkkaisia työntekijöitä suurin osa. Johdon palkat ovat kyllä tolkuttomia, siinä J.S. on oikeassa. Muuten nämä järjestöt kannattaisi jättää hoitamaan tehtäviä, jotka muuten kaatuvat ns. hyvinvointialueiden niskaan täysillä!
Vierailija kirjoitti:
Valtion ydintehtävät!
Yhteiskuntarauhan ylläpito on oleellista.
Siihen vaikuttaa myös heistä huolehtiminen, jotka eivät siihen itse kykene.
Sarasvuo on mahtava.
Hänellä on laaja ymmärrys taloudesta ja rahaa niin paljon, ettei tarvitse kumarrella ketään. Poliitiikan ulkopuolisena ei tarvitse myöskään nuoleskella äänestäjiä. Hän voi sanoa asiansa aivan suoraan.
Kukapa nyt omista eduistaan tinkisi.