Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini oli aikanaan keittiöalalla töissä ja aina suvun juhliin(etenkin isäni puolelta) hänet pyydettiin apuun keittiöön, kaatamaan kahvia ym

Vierailija
10.08.2025 |

Muistan miten se ärsytti äitiäni mutta ei hän kehdannut kieltäytyä vaikka hän olisi halunnut juhlia muiden kanssa eikä tehdä töitä. Hän ihmetteli että miksei muita työllistetä samalla tavalla. Taksikuski voisi hakea vieraat juhliin, lääkäri kävisi läpi kaikkien sairaudet, puutarhuri hoitaisi pihan jne. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee, että kun on päässyt vaikka yliopiston kansliaan toimistoapulaiseksi, niin siitä lähtien ollaan niin akateemisesti sivistynyttä, että ei voida tulla juhliin missä tahansa vaatteissa, vaan pitää vaikka velkarahalla hankkia etiketin mukainen vaatetus ja meikkaus.

Tällaisten ihmisten järjestämissä juhlissa joutuvat ne "vähemmän koulutetut" tekemään työn, kun eliitti istuu pikkusormi suorana ja odottaa että joku tulee niille kahvia kaatamaan.

Vierailija
22/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun juhlissa yksi täti alkoi määräämään mitä kukin tekee jopa vaatetusta myöten, kuten kaikilla naisilla oli hääjuhlassa oltava hattu. Minulle lankesi yllättäen kahvitarjoilu ja jopa sen ajankohta kysymättä itse juhlittavilta. Kaksi kertaa tulin pitkän matkan takaa juhliin, mutta toisella kerralla ilmoitin tädille, etten tullut tarjoilijaksi vaan osallitumaan juhliin. Suvun "matriarkka" joutui nielemään oman sappensa, koska olin saapunut kutsuttuna ja tarjoiluihin oli hankittu väki erikseen. Älä anna kenenkään kävellä ylitsesi, jos siihen lähtee, on aina hyväksikäytetty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi