Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni nauttii työttömänä olostaan

Vierailija
10.08.2025 |

Jäätyään talvella työttömäksi ajattelin hänen etsivän aktiivisesti uuden työpaikan mutta nyt ei kyllä näytä yhtään siltä. En salli tuilla elämistä kuin ihan ääriolosuhteissa. Ystävyys koetuksella

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mäkin nautin, kausityöttömänä 3-4 kuukauden kesälomasta. 4 viikkoa vuoden kohokohtana tuntuu ihan vankilalta. Mutta niinpä tuntuu pitkäaikaistyöttömyyskin, toivottavasti ei tarvitse koskaan kokeilla.

Työttömän kadehtimimen on kummallista.

Vierailija
2/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisen keksit. No ihan ookoo sunnuntaiaamuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä helvetin ääriolosuhteissa? Ja tiedätkö, helpotus molemmille kun ette ole enää tekemisissä vaikka trollihan tämäkin taas on jolla kaipaat vaan itsellesi huomiota. Pistä jonne kone kiinni ja mene elämään tuonne pihalle ihmisten joukkoon.

Vierailija
4/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkinä hän tarjosi minulle tässä eräänä arki-iltana kahvia josta luonnollisesti kieltäydyin ja tokaisin vihaisena että töihin pitäisi aamulla herätä joten ei tässä mitään kahveja enää tähän aikaan  juoda. Ystävä vain naurahti ikään kuin olisi ollut vahingoniloinen asiasta

Vierailija
5/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nauttii. Minullakin oli ystävä, joka 34 vuotiaana sanoi ettei aio ikinä mennä töihin. Tuota ennen oli ollut jo pitkään työttömänä. Siitä alkoi ystävyys laimenemaan. 

Vierailija
6/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin nautin kun olen ollut muutaman kerran sellaisen 3-4 kk työttömänä. Ansiosidonnainen tulee ja aiemmasta työstä on jäänyt vähän säästöön. Lomanahan se menee. Ongelmaksi työttömyys muodostuu silloin kun se lähtee venymään eikä töitä löydy. Mutta jos tietää työllistyvänsä niin tuollainen muutaman kk:n paussi on todella hyvä.

Vierailija
7/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nauttii. Minullakin oli ystävä, joka 34 vuotiaana sanoi ettei aio ikinä mennä töihin. Tuota ennen oli ollut jo pitkään työttömänä. Siitä alkoi ystävyys laimenemaan. 

Oikein. Kuka tuollaista jaksaa katsella

Vierailija
8/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsisi vähemmän katkaista välit sinuun, kuin lähteä töihin.

Vierailija
9/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööööö työtön ystävä

Vierailija
10/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, löytyypä edes yksi sellainen, näinhän voi Persusti todeta että kaikki 

Vierailija
11/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sopeuttanut kuluni työttömän tukien mukaiseksi, niin en tarvitse töitä toimeen tullakseni. Työpanokseni täyttää kyllä joku toinen. Jos minä olisin töissä, joku toinen olisi työttömänä ja kenties surullisempi kuin minä nyt. 

Vierailija
12/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työttömiltä voi leikata lisää. Kun viedään elanto ja asunto, niin oppiipahan.

Vierailija
13/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostat kateelliselta ystävällesi.

Kenties vapaudesta ja ajasta...

Vierailija
14/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön monta vuotta ja hyvin menee. Se vaan on nyt niin että jos ei töihin pääse niin sitten tehdään jotain muuta ja nautitaan elämästä. Matkustelin tässä kesällä paljon ja otin muutenkin rennosti.

Vierailija
15/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
16/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice try Igor!

Vierailija
17/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. 

Minuakaan ei huolittu enää koulunkäynninohjaajaksi parin vuoden määräaikaisuuksien jälkeen, joten aion todellakin nauttia nyt siitä, ettei tarvitse kestää pentujanne. 

Ja tiedoksenne - tilalleni valittiin opettaja. Siis ohjaajaksi. Opettajia on paljon työttöminä ja he ohittavat ohjaajat ohjaajan paikkoihin hakiessa. 

Vierailija
18/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole APn katkeruudella rajaa.... tiesitkö, että sillä työttömällä ystävällä on paaaljooon enemmän velvotteita, kuin sinulla. Jos noin häiritsee, jääppä itse työttömäksi, niin pääset nauttimaan tästä ns. vapaudesta. 

Vierailija
19/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinköhän oikein, että sinä Ap toivoisit, että ystäväsi kärsisi ja kokisi työttömyydestä suurta tuskaa ja menisi vaikka kiskoille makaamaan ja odottamaan junan tuloa?  - Kunhan vainmon muistanutbtestanentata omaisuutensa sinulle sitä ennen.

Surullista. Yritä kestää. Kyllä hän varmasti saattaa edelleen pitää sinusta vaikka jos työttömyys pitkittyy, niin hän ei ehkä pysty antamaan sinulle rahojaan (kutennkenties aiemmin paljastaan leijonan osan) tai antamaan luottokorttiaan käyttöösi niin paljon kuin ennen.

Etkä voi enää iloita siutä, miten ja kuinka vaatimaton ystävä sinulla on kun aina on ollut kaikkeen valmus ja halukas.

Pätkätöihin tuomottu maisteri

Vierailija
20/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Suunnilleen ainoa asia mikä ärsyttää itseä on toisten asioihin puuttuminen. Olet erittäin huono "ystävä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä