IL: yhdeksänlapsinen perhe elää minimituloilla
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/2622bfb8-8bc8-49b1-85a9-4514…
Tuossa artikkelissa kerrotaan 9-lapsisen perheen tilanteesta. Isä on hierojayrittäjä ja äidillä oli aiemmin oma ravintola, mutta teki konkurssin viime vuoden lopulla ja siitä tullut velat maksettavaksi. Koko porukka kuulemma elää 70 eurolla/kk.
Esikoinen on 19v ja kuopus 1v
Ensin tuli mieleen, että he ovat lestadiolaisia, mutta tuskin, kun naisella on tatuointeja, niin ei sitten voi olla.
Vähän kyllä ihmettelen, että miten keskituloisilla ihmisillä on varaa hankkia 9 lasta!!! Miksi? Miksei vaikka neljä lasta riitä?
Kommentit (753)
Perheen äiti esittelee instagramissa tuoreita tatuointejaan tatuointistudiossa. Kaikkien hänen lastensa nimet on tatuoitu hänen kehoonsa. En hirveästi itse innostu tatuoinneista, mutta tuollainen tatuointi voisi olla ainoa, johon suostuisin. Minulla ei tosin ole kuin yksi lapsi, joten ei tulisi yhtä kalliiksi...
Vierailija kirjoitti:
Perheen äiti esittelee instagramissa tuoreita tatuointejaan tatuointistudiossa. Kaikkien hänen lastensa nimet on tatuoitu hänen kehoonsa. En hirveästi itse innostu tatuoinneista, mutta tuollainen tatuointi voisi olla ainoa, johon suostuisin. Minulla ei tosin ole kuin yksi lapsi, joten ei tulisi yhtä kalliiksi...
Voi voi! Tatuointeihin on vara, mutta ei sähkölaskuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nuo tatuoinnit varmaan montakymmpiä maksa
Kyllä pienillä tuloilla pärjää jos on oikein säästäväinen
Pääsee ensi viikolla televisioon plus saa myytyä kirjaansa plus saanut kymmeniä tuhansia seuraajia. Kohta ei ole enää köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nuo tatuoinnit varmaan montakymmpiä maksa
Sillä "monella kympillä" saa jo aika paljon ruokaa...
Vierailija kirjoitti:
Arvoisat vauvapalstalaiset!
Tehkääpäs tämä asia edes YHDEN kerran silloin kun lapsenne ovat pieniä, allekouluikäisiä:
Tehkää kivat eväät yhdessä ja menkää lasten kanssa piknikille jonnekin luontoon, tai jos ei ole sellaista mahdollisuutta niin jonnekin puistoon. Se on varmaan teidän ikäluokallenne outo kokemus, mutta minun lapsuudessani piknikillä käytiin silloin tällöin ja se oli yhtä juhlaa. Kaikki lapset tykkäävät piknikeistä.
Olen käynyt lasteni kanssa piknikillä useita kertoja viikossa ja edelleen vielä teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyllä ikävä uutinen perheen äidin instagram-sivulla. Perhe on saanut varoituksen sähköjen katkaisemisesta maksamattomien laskujen takia.
Ja tämäkin pitää kertoa julkisuuteen...? Varmaan kiva niille lapsille kun koulussakin tiedetään kaikki perheen asiat.
No, eiköhän Janinan vanhemmat tai joku someseuraaja maksa tuonkin pois. Saadaan jatko-osa tähän selviytymistarinaan kuinka vähällä sitä pärjääkään kun osaa käyttää rahaa säästeliäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvoisat vauvapalstalaiset!
Tehkääpäs tämä asia edes YHDEN kerran silloin kun lapsenne ovat pieniä, allekouluikäisiä:
Tehkää kivat eväät yhdessä ja menkää lasten kanssa piknikille jonnekin luontoon, tai jos ei ole sellaista mahdollisuutta niin jonnekin puistoon. Se on varmaan teidän ikäluokallenne outo kokemus, mutta minun lapsuudessani piknikillä käytiin silloin tällöin ja se oli yhtä juhlaa. Kaikki lapset tykkäävät piknikeistä.
Olen käynyt lasteni kanssa piknikillä useita kertoja viikossa ja edelleen vielä teini-iässä.
Ihanaa! Ja ihan super-ihana juttu, jos voitte mennä piknikille ilman että lapsilla on kännykät mukana.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee ensi viikolla televisioon plus saa myytyä kirjaansa plus saanut kymmeniä tuhansia seuraajia. Kohta ei ole enää köyhä.
Mikä ohjelma ja mikä kirja?
Missä ohjelmassa hän on ensi viikolla? Kirjan löysinkin, yllätys, kertoo säästämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyllä ikävä uutinen perheen äidin instagram-sivulla. Perhe on saanut varoituksen sähköjen katkaisemisesta maksamattomien laskujen takia.
1200 euroa maksamattomia laskuja sähkölaitokselle. Ei niin hirveän iso summa etteikö sitä saisi jollain pienkeräyksellä kokoon.
Aika helvetin iso summa kesäajan sähköksi vai onko tuossa jo monta laskua rästissä?
Tuonkin olisi voinut hoitaa ajoissa ja tehdä maksusopimuksen, mutta ei; päästetään asiat nyyhkypisteeseen ja sitten odotetaan että joku sen maksaa.
Tuo Janinakin kiskoo vanhemmistaan irti kaiken minkä saa, vanhoista ihmisistä. Elämänhallintataidoton ikuinen lapsi, joka tekee mitä haluaa ja muut korjaa jäljet, hoitaa ja ruokkii lapset ja maksaa laskut.
Vierailija kirjoitti:
Missä ohjelmassa hän on ensi viikolla? Kirjan löysinkin, yllätys, kertoo säästämisestä.
Ei ole vielä paljastanut ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan ei pärjää. On ulosottoa, sähköt menossa poikki, koti lähtee alta, lapset syö mummolassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuohan ei pärjää. On ulosottoa, sähköt menossa poikki, koti lähtee alta, lapset syö mummolassa...
Kaikilla köyhilä perheillä ei ole mahdollista säästää esim. menemällä sukulaisten luo syömään.
Kirjan mainoksessa lukee esim. "neuvoja mitä tehdä kun ruokahävikki kasvaa".
En ymmärrä. Mikä ihmeen ruokahävikki? Ei kai noin isossa perheessä voi ruokahävikkiä tulla?
Kertakäyttölautasista söivät keittoa. Eikö ole halua tiskata?
Janina vois mennä ihan oikeisiin töihin. Vuoden 2025 Turhajulkkis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heillä on sitten yli 9000e edestä laskuja maksamatta?
Tuossa perheessä ei kuitenkaan rahaa tuhlata tupakkaan, viinaan eikä nuuskaan, eikä huumeisiin.