Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelu lyhyemmän miehen kanssa

Vierailija
09.08.2025 |

Onko täällä ketään kumppaniaan pidempää naista? Itse suht pitkänä naisena olen nyt ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa olen tavannut aivan ihanan miehen, mutta hän on minua lyhyempi. Itse olen tottunut, että miehet ovat olleet pidempiä, joten pituusero mietityttää. Tottuuko siihen vai alkaako se häiritsemään? Olen itse ollut aina hieman epävarma pituudestani. Olisin mieluusti lyhyempi. 

Kiinnitättekö huomiota muiden pariskuntien pituuksiin? 

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan naispari ja meillä on pituuseroa 10 senttiä. Pituus ei ole asia suhteessamme. Varmaan ainoa miinus lyhyemmälle on se, että pussaillessa hän joutuu olemaan varpaillaan. Istuessa tai makoillessa tuota ongelmaa ei ole. 

Eikö sun niska taivu eteenpäin?

Vierailija
82/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakuita naisia ei onneksi pituus niin haittaa. Itse oon tupannut rakastumaan pituisiini tai hieman pidempiin naisiin. Toki myös lyhyemmät viehättävät, mutta vain pitkät tytöt jostain syystä vieneet jalat alta. Oon 179 cm mies.

Niin, koska he ovat sinuun verrattuna geneettisesti ylivertaisia ja heillä voi olla massaetukin.

Sama pituusgeeni ilmenee miehessä ja naisessa noin 15cm erolla. 170cm miehen pituusgeeni vastaa siis 155cm naisen pituusgeeniä. 

Minä en rehellisesti sanottuna jaksa miestä, joka on "ihastunut" minuun. No, jos hän kanavoisi ihastumistaan erittäin kalliina lahjoina niin ehkä sitten, mutta kun tämä suomalaisten miesten ihastuminen on lähinnä helmassa roikkumista ja pillun vonkaamista, ja parhaimmillaan tekevät sinulle jonkun helvetin makaroonilaatikon. Jos haluaisin lapsen, tekisin lapsen, en ottaisi 170cm mieslasta riesoiksen

163 cm pituiset naiset ovat geneettisesti ylivertaisia. Siitä kun pituus kasvaa, syöpäriski kasvaa, ja lyhyemmillä sydänsairauksien riski korkeampi. Mutta rakastun silti pitkiin.

Miehillä samoin keskipituus pitkäikäisyyden kannalta ylivertainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkä nainen ja roteva. 

Deletoin kaikki lyhyemmät tai sirorakenteiset miehet. En halua olla Amazoni, vaan miehen isossa sylissä kehräävä kissa. 

En koe seksuaalisesti haluttavaksi pienempiä miehiä. 180cm min tai 185cm ja muskelit ja dad-body sen olla pitää. 

Toki itse päätät mitä haluat mieheltä. Onnea! 

Hyvä että meillä on yhteiset näkemykset. Minä en halua sotanorsua naista. Vain pieni ja siro kelpaa.

M40, 175 cm, 90 kg. 

Olet aika painava noin lyhyeksi mieheksi. Mieheni on sinua 2 cm pidempi eli 177 cm  ja painaa 79-80 kg. Hän on lihaksikas ja yrittää pitää painon alle 80 kilossa. Muuten on kuulemma hirveän raskas olo. Sinunkin kannattaisi laihduttaa pois tuo reilu 10 kiloa. Kävisi parempi flaksi. 

Vierailija
84/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo, pikkumiehillä on yleensä kompleksi pituudestaan ja se voi aiheuttaa kaikenlaista ikävää parisuhteeseen. Työelämässä tuo aikaansaa välillä erikoisia tilanteita, kun pienen miehen pitää tuoda itseään esille kaikin mahdollisin tavoin.

Vierailija
85/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhytkin mies kellistää helposti pitkänkin naisen.

Lyhyen miehen kanssa sängyssä on todella vaivaannuttavaa.

On kuin makaisi pikkupojan kanssa.

Vierailija
86/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ilmeisesti tämän pohtiminen on tyhmää ja muut asiat merkkaa enemmän?

Ap

Kyllä. Ihminen on uniikki ja ainutkertainen yhdistelmä haaveita, toiveita, arvoja ja piirteitä. Sitten sä mietit ensisijaisesti jotain luun pituutta.

Vierailija
87/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon seurustellut itseäni pari senttiä lyhyemmän kanssa, oon naiseksi tosi pitkä. Ei ollut huomattava ero, eikä varmaan osunut muiden silmään, mieskin oli ihan keskimittainen mies. Mutta mä huomasin alkavani seisoa huonossa ryhdissä miehen seurassa. Se lysyttäminen mua häiritsi. Ero ei tullut sen takia, oltiin lähes 5v yhdessä. Mutta sitten kun mulla oli pitempi poikaystävä tuntui paremmalta oman kehon suhteen.

Vierailija
88/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Nicole Kidman (180 cm) oli naimisissa Tom Cruisen (170 cm) kanssa. Teillä ei ilmeisesti ole noin isoa eroa.

Ja ero tuli. Yksi eksä oli minua melkein 10 cm lyhyempi. Lisäksi oli muutenkin vähän pienikokoinen, siis vaikkapa käsivarret olivat lyhyet. Kyllä se tuntui aina hieman koomiselta hänen kanssaan olo. 

miksi sitten olit hänen kanssa?

Ymmärrätkö, että ihmisissä on muutakin kuin vain pituus? Erokin tuli sitten muista syistä. 

Vierailija
89/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo, pikkumiehillä on yleensä kompleksi pituudestaan ja se voi aiheuttaa kaikenlaista ikävää parisuhteeseen. Työelämässä tuo aikaansaa välillä erikoisia tilanteita, kun pienen miehen pitää tuoda itseään esille kaikin mahdollisin tavoin.

Ei vaan pituusongelmaiset naiset tulkitsevat asioita pituuden kautta. Jos lyhyt mies käy salilla, hän kompensoi pituuttaan. Jos pitkä mies käy salilla, hän huolehtii terveydestään jne.

Vierailija
90/92 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kokenut epävarmuutta pituudestani. En ole edes mikään erityisen pitkä vaan vähän keskimittaista pidempi, mutta silti aina kavereitani päätä pidempi. 

Mies ei ole minusta paljoa lyhyempi, mutta itse pitkien kanssa seurustelleena huomaan sen esimerkiksi halatessa. Muuten hän on kyllä täydellinen. 

Tottuuhan tähän ajallaan? 

AP 

Sä olet varmaan aika normaali ja me muut lyhyitä tonttuja. Jos mies on tarpeeksi komea ja karismaa, pituuteen varmaankin tottuu. Jos joku ei toimi, ei pituuteenkaan totu.

Olen lyhyt mies ja minulla oli pituuskompleksi aikuiseksi asti. Pyrin tapailemaan vain lyhyitä naisia enkä kehdannut olla edes pitkien vieressä. Sitten tapasin itseäni muutaman sentin pitemmän naisen. Aluksi se yhdessä kulkeminen tuntui vähän nololta ja sitten tavallaan oikeastaan aika siistiltä ja sen koommin ei olla asiaa mietitty. Joskus naurattaa kun pitää pyytää vaimo kurottamaan jotain kaupan ylähyllyltä.  En tiedä millaisen prosessin hän on tästä asiasta käynyt läpi, ei ehkä ole halunnut loukata minua - väittää ettät asia on aina ollut hänelle ok.

Vierailija
91/92 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
92/92 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pituus on ongelma niin kannattaa se miettiä etukäteen, pitkät naiset katsokoot pitkiä miehiä ja lyhyemmät normipituisia tai lyhyitä. Miksi alkaa seurustella jos se on kynnyskysymys