Rintojen pienennysleikkaus ja vatsan koko
Te joille on tehty, onko vatsa alkanut näyttää suuremmalta kun rinnat on pienemmät? Mulla on leikkaus tulossa syksyllä ja nyt on tullut kauhea pelko, jos vatsa alkaakin näyttää suhteessa isommalta. Mulla on jonkin verran rasvaa vatsan alueella, mut suurempi syy sille, et vatsa näyttää omaan silmään liian isolta, on lordoosi eli notkoselkä. Toisaalta olen miettinyt, että vatsa voi näyttää jatkossa jopa pienemmältä, kun ryhti paranee.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se vatsa enemmän näkyy, kun tissit ei vie kaikkea huomiota. Lordoosi ei myöskään parane pelkällä leikkauksella. Mene fyssarille.
Olo on silti leikkauksen jälkeen niin paljon parempi, että vatsan korostuminen oli melko pieni paha. Ikuiset hartiakivut ja päänsäryt jäi heti leikkauspöydälle. Plastiikkakirurgi myös sanoi, että monesti paino alkaa tippua leikkauksen jälkeen, koska liikkumisesta tulee helpompaa.
Itsellä alkaa olla 9 kk leikkauksesta ja nyt paraneminen on sillä mallilla, että aion aloittaa lenkkeilyn ja salin. Aiemmin en voinut kuvitellakaan mitään hölkkäämistä. Tuli heti valtavat mustelmat hartioihin, vaikka oli kahdet liivit päällekkäin. Arvet on vielä melkoiset, mut elämä tuntuu muuten jotenkin vapaammalta. Melkein paniikkikohtausta pukkaa, jos ajattelenkin et pitäis palata siihen vanhaan. Aina oli kipuja ja henkeä ahdisti.
Kiitos, kun jaoit kokemuksesi. En tiedä miksi nyt olen alkanut loppumetreillä panikoida loppujen lopuksi aika merkityksettömästä asiasta. Nämä ylisuuret rinnat kuitenkin haittaavat elämääni niin paljon, etten näe muuta vaihtoehtoa, kuin leikkauksen. Ja vielä kun pääsee julkiselle puolelle, niin sehän on lähes ilmaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se vatsa enemmän näkyy, kun tissit ei vie kaikkea huomiota. Lordoosi ei myöskään parane pelkällä leikkauksella. Mene fyssarille.
Olo on silti leikkauksen jälkeen niin paljon parempi, että vatsan korostuminen oli melko pieni paha. Ikuiset hartiakivut ja päänsäryt jäi heti leikkauspöydälle. Plastiikkakirurgi myös sanoi, että monesti paino alkaa tippua leikkauksen jälkeen, koska liikkumisesta tulee helpompaa.
Itsellä alkaa olla 9 kk leikkauksesta ja nyt paraneminen on sillä mallilla, että aion aloittaa lenkkeilyn ja salin. Aiemmin en voinut kuvitellakaan mitään hölkkäämistä. Tuli heti valtavat mustelmat hartioihin, vaikka oli kahdet liivit päällekkäin. Arvet on vielä melkoiset, mut elämä tuntuu muuten jotenkin vapaammalta. Melkein paniikkikohtausta pukkaa, jos ajattelenkin et pitäis palata siihen vanhaan. Aina oli kipuja ja henkeä ahdisti.
Ki
On ihan normaalia jännittää. Olin itsekin kahden vaiheilla ja paniikissa. Leikkausaamuna melkein pyörryin Tayssin aulaan. Parin kuukauden päästä leikkauksesta kävi kuitenkin erittäin selväksi, että tämä oli paras päätös kaikesta huolimatta. Kivuton elämä on aika ihanaa. Ei sitä tajuakaan miten paljon nuo suuret rinnat haittaa elämää, ennen kuin ne on poissa. Itsellä lähti leikkauksessa kilo per rinta. Nyt jos ajattelen, että raahaisin kahden kilon jauhosäkkiä rintsikoissa joka päivä koko päivän, niin ei saatana. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauta se maha pois samalla.
No tämähän se ois, mut koska tää tehdään julkisella puolella, ei oo mahdollista. Mä nyt katson miten käy, yritän luottaa prosessiin ja toivon, et ryhti vähitellen korjaantuu. Heti kun leikkauksen jälkeen on mahdollista, jatkan salitreeniä kuten ennenkin tai ehkä jopa lisään sitä. Jos se vatsa sitten häiritsee, niin pitänee sijoittaa rasvaimuun. Mut mä katson sitä sitten aikanaan.
Ap
Mä voin lohdutukseksi sanoa, että usein pallovatsa ilmiö muodostuu sisäelinten ympärille kertyneestä rasvasta, tottakai myös ihonalaisesta rasvasta. Jos/kun alat oikeasti pudottamaan painoa ruokavaliolla, niin se sisäelinten ympärille kertynyt rasva alkaa palaa ensimmäisenä. Vaak
Mitenköhän paljon mun sitten pitäis laihduttaa? Oon normaalipainoinen, 165 cm ja 64 kg. Jotenkin vaan tuo rasva on pakkautunut vatsaan ja tietty noi ylisuuret rinnat. Kai sitä tietysti muutaman kilon vielä vois, esim. 60 vois olla hyvä paino.
Ap
Voisit painaa 13 kiloa vähemmän ja olisit vielä normaalipainoinen. Sitä kannattaa hetki miettiä.
Voisit painaa 13 kiloa vähemmän ja olisit vielä normaalipainoinen. Sitä kannattaa hetki miettiä.
Tuo on kyllä jo tosi laiha!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä jo tosi laiha!
Samalla logiikalla ap on nykyisessä painossaan tosi lihava, koska on normaalipainon ylärajoilla.
ei se ryhti itsestään parane leikkauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauta se maha pois samalla.
No tämähän se ois, mut koska tää tehdään julkisella puolella, ei oo mahdollista. Mä nyt katson miten käy, yritän luottaa prosessiin ja toivon, et ryhti vähitellen korjaantuu. Heti kun leikkauksen jälkeen on mahdollista, jatkan salitreeniä kuten ennenkin tai ehkä jopa lisään sitä. Jos se vatsa sitten häiritsee, niin pitänee sijoittaa rasvaimuun. Mut mä katson sitä sitten aikanaan.
Ap
Mä voin lohdutukseksi sanoa, että usein pallovatsa ilmiö muodostuu sisäelinten ympärille kertyneestä rasvasta, tottakai myös ihonalaisesta rasvasta. Jos/kun alat oikeasti pudottamaan painoa ruokavaliolla, niin se sisäelinten ympär
Rinnatkin takuulla olis pienemmät, jos painoa olisi kymmenenkin kiloa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Paraneehan, kun ei rinnat paina. Ihan on mun työkaveri kertonut. On kuulemma keventänyt elämää ihan kummasti.
En tiedä miltä vatsa näyttää, mutta tuut olemaan niin onnellinen kun rinnat ei ole koko ajan tiellä. Ja painavat.
"Rinnatkin takuulla olis pienemmät, jos painoa olisi kymmenenkin kiloa vähemmän."
Eipä mee kaikilla niin. Olen laihduttanut 20, 10 ja 5 kiloa elämäni aikana. Kertaakaan ei rintsikkakoko pienentynyt. Aina vaan rinnat kasvaa, tai parhaimmillaan koko pysyy entisellään. Olen tätä ihan ääneenkin ihmetellyt, miksei rinnat pienene vaikka laihtuukin. Ihan jopa normaalipainoiseksikin. Kait ne sitten pienenisi, jos alipainoiseksi asti pääsisi, eli rinnat pienenee mulla laihduttaessa vikaksi vissiin. Ekana lähtee vyötäröstä, selästä, jaloista ja naamasta.
Totta kai se näyttää alkuun suuremmalta. Näet mahasi paremmin ylipäätään. Minä en ole nähnyt mahaani sitten vuoden 1996, jolloin rintani kasvoivat valtaviksi. Olen menettänyt yhteyden alaruumiiseeni kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
"Rinnatkin takuulla olis pienemmät, jos painoa olisi kymmenenkin kiloa vähemmän."
Eipä mee kaikilla niin. Olen laihduttanut 20, 10 ja 5 kiloa elämäni aikana. Kertaakaan ei rintsikkakoko pienentynyt. Aina vaan rinnat kasvaa, tai parhaimmillaan koko pysyy entisellään. Olen tätä ihan ääneenkin ihmetellyt, miksei rinnat pienene vaikka laihtuukin. Ihan jopa normaalipainoiseksikin. Kait ne sitten pienenisi, jos alipainoiseksi asti pääsisi, eli rinnat pienenee mulla laihduttaessa vikaksi vissiin. Ekana lähtee vyötäröstä, selästä, jaloista ja naamasta.
Ai rinnanympärys ei pienentynyt yhtään vaikka laihduit 20 kiloa? Todella erikoista.
Se vatsa pienenee kuin itsestään, kun saat liikkumista haittaavat rinnat pois häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paraneehan, kun ei rinnat paina. Ihan on mun työkaveri kertonut. On kuulemma keventänyt elämää ihan kummasti.
Joo, näin toivon. Oon semmonen S-kirjaimen mallinen.
Ap
Valitettavasti näyttää isommalta. Laihduta.
Mä oon sopusuhtaisen näköinen 36v mitoilla 168/53. Voisithan laihduttaa muutaman kilon, niin vatsa ei korostu sitten. Itsellä meinas kans olla notkoselkää, mutta vahva korsetti, auttaa vaivaan.
Rasvaimu kuulostaa kamalalta ajatukselta, uskon että saat kyllä ruokavaliolla viilattua muutaman kilon pois halutessasi.